Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار شروع کننده موضوع
12 سال پیش
در سال ٨٩ بود كه زمزمه هاى خروج و زمين گير شدن توپولف ها به گوش رسيد و خيلى از مردم از اين بابت خوشحال شدند كه انشالاه سقوطى ديگر نخواهيم داشت اما اين يك خيال بسيار ساده و مبتدى بود. متاسفانه مردم دو نام بوئينگ و ايرباس را مى شناسند و فكر مى كنن كه با خروج اين توپولف ها ناوگان سالم مى شود ولى ايا آن ها به اين فكر كرده اند كه جايگزين TU ها چى خواهد بود ؟؟؟😕
در اواخر سال ٨٩ بود كه توپولف ها خانه نشين شدند و قرار شد كه بوئينگ هاى ام دى جايگزين آن ها شوند و چون نام بوئينگ را بر پيشانى خود داشت نظر مسافرين عادى را به خود جلب كرد ولى آنان كه دستى در هوانوردى داشتند مى دانستند كه MD ها نيز خود جايگزين مناسبى نبوده و به صورت موقت شايد كمكى به هوانوردى ايران كند
اخر طورى شده بود كه بعضى از مسافران بعد از متوجه شدن مدل هواپيما از پرواز با TU ها سر باز مى زدند و خيلى از اوقات از هواپيما مى خواستند پياده شوند و هزاران داستان ديگر.......
MD ها كه از كشور هاى همسايه و اكراين و شرق آسيا وارد ايران شدند ، خيلى از آن ها قابليت پرواز را نداشتند و از قطعه آنان استفاده مى شد و حتى بعضى ها هم كه هواپيما ماهيگيري بودند كه در كشور چين از انان استفاده مي شد ، متاسفانه به دلايلى منبع خبرى آن را نمى توانم بگويم .
MD ها نه تنها باعث رشد هوانوردى شد بلكه باعث شد تا مهر قديمى بودن ناوگان همچنان بر روى پيشانى اش باشد
نمى گوييم كه MD ها نا مناسب هستند ، بلكه بعد از a320 و b737 پر فروش ترين هواپيما جهان بوده است ولى هواپيمايى كه خود ٢٨ سال دارد ، اگر هم خيلى خوب باشد و پيشرفته ، باز هم خطرناك است مخصوصا اگر كشور هاى غربى هم تحريم كرده باشند قطعات را
توپولف ها از لحاظ قطعات مشكلات كمترى نسبت به MD ها دارند و از لحاظ سن نيز حدودا در يك اندازه اند ، ولى رفته رفته باعث شد به خاطر دلايلى چون كمبود قطعات MD ها نا خواسته زمين گير شوند و باز زمزه اى جديد در باره ى ورود توپولف ها امد
قرار شد كه توپولف ها به صورت باربرى و به مدت يكسال مورد پرواز قرار گيرند و اگر استقبال شد به صورت مسافربرى نيز فعاليت كنند و سپس با نوع ديگر و پيشرفته توپولف ها تعويض شوند
ما هم اكنون ٢١ فروند توپولف زمين گير داريم و با فعال شدن آن ها تا حدى مى توان اوضاع نا بسامان ايرلاين هاى كوچك را برطرف كرد☮
امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage
Ebrahim Sabih
  • Ebrahim Sabih
  • 59.64% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
12 سال پیش
من با یکی از دوستان خلبانم که صحبت میکردم میگفت توپولف 154 خیلی بهتر از ام دی است و از لحاظ فرمان

پذیری هیچوقت ام دی به پای توپولف نمیرسد و مخصوصا اشاره میکرد که از نظر طراحی بال و فلاپ ها و پرواز با

سرعت کم در حال لندینگ مخصوصا توپولف خیلی بهتر از ام دی است و او خلبانی و پرواز را با توپولف بهتر

میدانست ولی تا الان عشق فوکر 100 دارد . . .
Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار شروع کننده موضوع
12 سال پیش
Ebrahim Sabih نوشت:

من با یکی از دوستان خلبانم که صحبت میکردم میگفت توپولف 154 خیلی بهتر از ام دی است و از لحاظ فرمان

پذیری هیچوقت ام دی به پای توپولف نمیرسد و مخصوصا اشاره میکرد که از نظر طراحی بال و فلاپ ها و پرواز با

سرعت کم در حال لندینگ مخصوصا توپولف خیلی بهتر از ام دی است و او خلبانی و پرواز را با توپولف بهتر

میدانست ولی تا الان عشق فوکر 100 دارد . . .





بله توپولف ها بخاطر طراحى ايروديناميكى كه دارند نيز مى توانند در چاله هاى هوايى كمترين تكون ها رو بخورند
امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
12 سال پیش
Ebrahim Sabih نوشت:

من با یکی از دوستان خلبانم که صحبت میکردم میگفت توپولف 154 خیلی بهتر از ام دی است و از لحاظ فرمان

پذیری هیچوقت ام دی به پای توپولف نمیرسد و مخصوصا اشاره میکرد که از نظر طراحی بال و فلاپ ها و پرواز با

سرعت کم در حال لندینگ مخصوصا توپولف خیلی بهتر از ام دی است و او خلبانی و پرواز را با توپولف بهتر

میدانست ولی تا الان عشق فوکر 100 دارد . . .



جالب اینجاست که اکثر خلبانهایی که با tu 154 پرواز میکردن بعد از کنار گذاشتن tu ها به تایپ md منتقل شدن و اکثرا بر این قول هستن که tu154 بهتره ، به هر حال این رو حس کردن .

از کاپتان آسیایی که از همین دسته خلبانهاست و استاد بنده هم هست در این مورد سوال کردم ، که نظر جالبی داشت . با توجه به اینکه ایشون استاد خلبان هم هستن و بسیار با تسلط و با تجربه ، گفتن : جفت این هواپیماها بدرد نمی خوره و تو مقام مقایسه با یه 737 یا 320 جایی نداره ولی باز حداقل tu ها موتورهای قویتری دارن و در صورت از دست رفتن یک موتور با اطمینان کامل میتونه به پروازش ادامه بده.
مشکل اصلی md ها موتورهای اونهاست که در صورت از دست رفتن یکیشون کار خیلی سخت میشه .

فکر میکنم از استاندارد ایتاپس هم پیروی نمیکنه.