amin
  • amin
  • 54.64% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
8 سال پیش
با سلام خدمت دوستان @};- @};-


پیشنهاد می کنم این ویدیو فوق العاده رو ببینید. به زودی قسمت های دیگر این مجموعه رو آپلود خواهم کرد:



[APARAT]http://www.aparat.com/v/a0HCW[/APARAT]



لینک ویدیو اصلی در یوتیوب:







شما رو نمی دونم ولی من که رفتم با PMDG 777 یه Engine Failure at V1 رو شبیه سازی کنم!! 🆘 🆘 🆘
UserPostedImage UserPostedImage
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
8 سال پیش

سلام امین جان @};-


فکر میکنم این فیلم جنبه آموزشی داره ، خلبان و کمکش خیلی با هم تعامل دارن ( زیادی ) عمل پوش بک و استارت آپ حتی تو کشورهای غربی به خاطر ترافیک زیاد سریعتراز این انجام میشه ، البته تو ایران کاملا برعکسه . معمولن با یه همچین مشکلی پرواز ادامه پیدا میکنه ، اونم تو سکوت و بدون ....

amin
  • amin
  • 54.64% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
8 سال پیش
ارسال شده توسط : mehornet 


سلام امین جان @};-


فکر میکنم این فیلم جنبه آموزشی داره ، خلبان و کمکش خیلی با هم تعامل دارن ( زیادی ) عمل پوش بک و استارت آپ حتی تو کشورهای غربی به خاطر ترافیک زیاد سریعتراز این انجام میشه ، البته تو ایران کاملا برعکسه . معمولن با یه همچین مشکلی پرواز ادامه پیدا میکنه ، اونم تو سکوت و بدون ....



دقیقا محسن جان. اتفاقا شعارشون هم هست : Created by pilots , for pilots

خیلی خوبه که خدمه (علیرغم فشار کاری و زمانبندی فشرده) باهم بیشتر در ارتباط باشند و کاری که توسط یک از آنها انجام میشه، به صورت شفاهی برای دیگری بیان بشه. چون همین سکوت اختیار کردن باعث ایجاد خطاها و حوادثی هم شده.

بعد از دیدن این ویدیو یاد الحاقی fs2crew افتادم و برای PMDG 777 نصبش کردم که یک کمک خلبان مجازی به شبیه ساز اضافه می کنه که با صدای شما دستورات و چکلیست ها رو اجرا میکنه. به نظر من خیلی جالب بود که بعد از تیک آف دیگه نخوای دست از Yoke و Throttle برداری و در عوض بگی Gear Up!

پیشنهاد میکنم شما هم Fs2crew رو نصب کنید.


UserPostedImage UserPostedImage
amin
  • amin
  • 54.64% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
8 سال پیش
قسمت دوم :

نزول سریع و Depressurisation در بویینگ ۷۷۷

Rapid Descent (Depressurisation) in a Boeing 777

This video, shot in a Boeing 777 simulator, demonstrates a slow depressurisation scenario that escalates to the point of a rapid descent. Entertainment value only.



[APARAT]http://www.aparat.com/v/21kRQ[/APARAT]


اگر دقت کنید می بینید که وقتی ماسک ها رو می گذارن برای شنیدن حرفهای یکدیگر باید دکمه Push to Talk رو فشار بدن تا از طریق اینترفون هواپیما صدا همدیگر رو بشنوند در حالی که در حالت عادی (بدون ماسک) این کار لازم نیست.

شاید براتون جالب باشه که هم Push to Talk پشت یوک و هم Push to Talk روی پنل ارتباطات ( Communication Panel) سوییچ های دوطرفه هستند که باعث میشه بدون نیاز به تغییر کانالی که میکروفون روی آن تنظیم شده ، به طور موقت روی فلایت اینترفون(FLT) صحبت کنید که کار را راحتتر می کند. به اینگونه که تازمانی که سمت پایین فشار داده شوند (حالت INT یا INTerphone) بدون توجه به اینکه میکروفون شما روی Comm 1 یا Comm 2 و یا ... تنظیم شده باشد ، به طور موقت روی فلایت اینترفون صحبت خواهید کرد (تماس بین دو خلبان و در صورت وصل بودن ، مسئول زمینی) و با برگشت به حالت خنثی ، میکروفون مجددا به حالت قبلی بر می گردد .

اگر روبه بالا فشار داده شوند میکروفون شما روی کانالی که قبلا تنظیم کرده اید فعال خواهد شد ( مثلا Comm 1 برای صحبت با ATC و یا PA دادن از این روش استفاده میشه)



UserPostedImage

UserPostedImage UserPostedImage