به گفته شركت جنرال الكتريك در آزمايشهاي انجام شده، موتور با چرخه متغير توانست به بالاترين دماي ثبت شده در توربين و كمپرسور كه تا كنون ثبت شده دست يابد.
در اين فناوري از مواد كامپوزيتي سراميكي جديد با مقاومت حرارتي بالا در ساختار اجزاي موتور به همراه مجموعه توربين و كمپرسور كم فشار با قابليت چرخه متغير استفاده ميشود كه در نتيجه راندمان مصرف سوخت به ميزان 25 درصد افزايش يافته و 30 درصد برد عملياتي آن نيز نسبت به موتورهاي چرخه ثابت فعلي افزايش پيدا ميكند. اين فناوري به موتورها اين امكان را ميدهد كه 5 تا 10 درصد نيروي پيشران بيشتر نيز توليد كنند.
به گزارش گروه هوافضاي هيتنا، فناوري جديد شركت جنرال الكتريك كه هنوز جزئيات دقيقي از آن منتشر نشده در اواخر سال جاري تحت آزمايش كامل بر روي موتور قرار خواهد گرفت. قرار است اين شركت نمونه اوليه اين موتور با نام AETD را ساخته و تا سال 2014 تحت آزمايش قرار دهد كه در صورت موفق بودن آزمايشها تا سال 2016 نمونه كامل و عملياتي آن مورد آزمايش پروازي قرار خواهد گرفت.
هیتنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998