Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
دكتر 'حميد فاضلي' روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا اظهارداشت: اين سايت پرتاب به مساحت ۲۵ كيلومتر مربع در منطقه چابهار به اتمام رسيده است و يكي از دلايل ايجاد سايت پرتاب ملي فضايي در اين منطقه نزديك بودن آن به اقيانوس هند و كم جمعيت بودن جغرافياي محلي است.

وي اضافه كرد: نطقه جنوب شرقي كشور بهترين منقطه از نظر ايمني براي تاسيس اين پايگاه است . زيرا اين منطقه نزديك اقيانوس هند و بسيار كم جمعيت است . براساس مصوبات شوراي عالي فضايي، مديريت كلان اين پايگاه بر عهده سازمان فضايي است و در حال حاضر مطالعات اين پروژه در حال تكميل است .
رييس سازمان فضايي خاطرنشان كرد: تمامي تجهيزات مربوط به استقرار ماهواره بر و نصب ماهواره در اين پايگاه نصب مي شود و تست هاي مربوط به سازگاري و پرتاب ماهواره در اين پايگاه انجام مي شود.

وي گفت : از طريق اين پايگاه مي توان حتي ماهواره هاي سنگين را به فضاپرتاب كرد و اين امر درصورتي انجام مي شود كه بتوان ماهواره برها را در اين پايگاه نصب كرد.

فاضلي خاطرنشان كرد: اين پايگاه به عنوان يك مركز پرتاب سيويل (غيرنظامي) پيش بيني شده و قرار است در زمينه پرتاب موجود زنده، پرتاب ماهواره هاي سنجشي و ماهواره مخابراتي در مدار ژئو فعاليت كند چرا كه اين پرتاب ها به شرايط ويژه اي نياز دارد و حتي الامكان بايد در شرايط نزديك به منطقه استوايي صورت گيرد تا هزينه هاي پرتاب و انجام مانورهاي مداري آن به حداقل رسد.

وي افزود : پايگاه ملي پرتاب با هدف انجام آخرين آزمايش هاي تاكتيكي قبل از پرواز مانند يكپارچه سازي، همسان سازي و سازگاري بين ماهواره ها و ماهواره برها ايجاد مي شود.

به گزارش ايرنا، ايجاد پايگاه پرتاب نقطه آغازي براي پرتاب ماهواره ها با اندازه هاي بزرگتر و ارتفاع بيشتر محسوب مي شود.

چندي پيش وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز گفت كه قرار است ماهواره هاي مدار ژئو(زمين آهنگ) از پايگاه پرتاب چابهار پرتاب شود.

ایرنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998