Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
UserPostedImage


رئيس پژوهشگاه هوافضا از پرتاب تجاري كاوشگر در چهارسال آينده خبر داد و گفت: پرتاب زيرمداري كاوشگرها به صورت تجاري در دستور كار پژوهشگاه هوا فضا قرار دارد. به گزارش ايرنا، دكت محمد ابراهيمي روز چهارشنبه اظهار داشت: پرتاب هاي تجاري هنگامي مطرح مي شود كه بتوان با قابليت اطمينان چند پرواز اوليه با انسان انجام شود و با اين كار مي توان هزينه هاي پروژه هاي فضايي را كاهش داد.

وي افزود: در چهار سال آينده با انجام اولين پروازهاي زيرمداري حامل انسان توسط جمهوري اسلامي ايران عمليات پرتاب هاي تجاري در حوزه پروازهاي زيرمداري انجام مي شود. رئيس پژوهشگاه هوافضا خاطرنشان كرد: پرتاب هاي فرامداري بسيار پرهزينه است و آموزش فضانوردان در اين پرتاب ها مشكل است بنابراين تمركز ما روي پرتاب هاي زيرمداري است. وي افزود: پرتاب هاي زيرمداري معمولابا كاوشگرها انجام مي گيرد و از اين رو داراي هزينه هاي كمتر هستند.

ابراهیمی در مورد نیروی انسانی صنعت فضایی گفت: دوره های هوافضا در كشور در مقاطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترا در حال گسترش است و از سوی دیگر دانشگاه های بزرگ كشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف ، دانشگاه امیركبیر و خواجه نصیرالدین طوسی در سال جاری ظرفیت پذیرش دانشجو دررشته هوافضا را افزایش داده اند.

وی افزود: همچنین در برخی از شهرستان ها دوره های هوافضایی راه اندازی شده است كه این فعالیت ها موجب افزایش ظرفیت نیروی انسانی در رشته هوافضا می شود.

ابراهیمی خاطرنشان كرد: از سوی دیگر می توان با جذب متخصصان رشته های مكانیك، برق، فیزیك، مهندسی شیمی و دوره های مشابه تعداد كارشناسان در صنعت هوافضا را افزایش دهیم.

منبع:مشرق
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Cpt.mohammadifar
12 سال پیش
ما که بخیل نیستیم...[blackhee] انشاالله@};-
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو