سلام به همه !
چند روز پیش مستندی رو داشتم می دیدم که 2 ساعت و نیم بود دو تا پرواز از آمستردام به جزیره پالما دی مالورک در اسپانیا و بر عکس با ام دی 11 . قرار بود که پرواز دوم همراه با auto land باشه ولی در هنگام capture شدن لوکولایزر چیزی رو دیدم که تا الان هم برام سوال هست .
خوب قبل از اینکه علت متعجب بودنم رو بگم یه مقدار درباره ی این پرواز توضیح می دم .
first officer ، خلبان در پرواز دوم است (Pilot Flying) و کاپتان چکلیست ها رو می خونه و...(Pilot Not Flying) . در اپروچ مراقبت آمستردام به اون ها هدینگ Down wind میده و پس از مدتی اجازه نزول به 3000 پا و در نهایت دایرکت کردن به بیکن Oscar Alpha که در موازات center line باند 19 راست است ولی وقتی دقیقا روی OA لوکولایزر رو میگیرن ، glide slope به اندازه ی دو نقطه در PFD (قسمت نشان گر گلاید اسلوپ PFD ) پایین تر است یعنی اون ها برای گرفتن(کپچر کردن) G/S بالا اند .
حالا قسمت مهم جریان کمک خلبان به کاپتان میگه : Flight Path Angle Minus 3.30 . خوب وقتی این رو شنیدم با خودم گفتم FPA که طبیعیه تو این مواقع ولی چرا 3.30- درجه ؟
مثلا چرا 3.50- نباشه که زودتر G/S رو بگیره . محاسبات خاصی داره ؟ من میدونم شیب اون گلاید 3.0 درجه بود ولی حالا قسمت جالب تر جریان این که MD 11 در 1500 پایی یک تست خودکار به مدت 11 ثانیه انجام میده ببینه که شرایط برای اتو لند مناسبه یا نه که اگر مناسب بود دو تا خلبان های خودکار رو روشن کنه اگر مناسب نبود که از اتولند خبری نیست .[dangerpc] حالا وقتی کمک خلبان با 3.30- درجه اومد پایین دقیقا روی 1500 پایی G/s رو کپچرید !!! دم کمک خلبان گرم .
من علت این کار رو نمی دونم ولی این رو این جا گفتم که از تجربیات دوستان استفاده کنیم شاید به جواب رسیدیم .
ولی در کل مستند خیلی خیلی خیلی خوب بود . من خوشم اومد خلبان تو کروز همش توضیح می داد این سیستم چیه اون چیه که واقعا مفید بودن ، over head panel ام دی 11 رو توضیح داد که 16 متر مساحت داره 🤣 . آخرش هم از بس حرف زد نا نداشت با atc حرف بزنه .😂 و واقعا شرکت مارتین ایر (کشور هلند) نخبه ترین crew رو نتخاب کرده ت تو این مستند باشن . اصلا هم لهجه نداشتن و خیلی قشنگ انگلیسی حرف می زدن[10of10]
پس دوستان منتظر نظرات شما هستم @};-
ویرایش بوسیله کاربر
12 سال پیش
|
دلیل ویرایش: نامشخص