Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
در نمایش‌گاه هوائی فارنبرو، شرکت UAV FACTORY، از شکست ه‌شدن رکورد مداومت پروازی ریزپهپادها توسط ریزپهپاد پنگوئن-ب خبر داد.
پهپاد پنگوئن-ب، موفق به ثبت رکورد مداومت پروازی ۵۴ ساعت شده است. پیش از این، رکورد مداومت پروازی ریزپهپادها در اختیار پهپاد آئروساند صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی بوده است. پهپاد آئروساند در یک پرواز آزمایشی توانسته یود به رکورد ۳۸ ساعت پرواز مداوم دست پیدا کند؛ که اختلاف زمانِ پیشین و رکورد ۵۴ ساعتیِ پهپاد پنگوئن-ب نشان از اهمیت این رکورد دارد.

UserPostedImage


پهپاد پنگوئن-ب، با وزن برخاست حداکثر ۲۲.۵ کیلوگرم و عرض بال ۳.۳ متر توانائی حمل ده کیلوگرم محموله را دارد و با دو موتور بنزینی و الکتریکی ارائه می‌شود. این پهپاد تجاری، که برای مصارف غیر نظامی ساخته شده (!) در حالت عادی (بسته به نوع موتور انتخابی) مداومت پروازی ۲۰ الی ۳۰ ساعت را تضمین می‌کند.

این پهپاد، طی پروازی که در هفته‌ی گذشته انجام شد، توانست به رکورد ۵۴ ساعت پرواز مداوم دست پیدا کند؛ البته باید در نظر داشت که حذف ارابه‌ی فرود و استفاده‌ از یک موتور ویژه (در نمونه‌ای اختصاصی و غیر تجاری) در ثبت این زمان، تاثیر به‌سزائی داشته است. شرکت UAV Factory برای هرچه بالاتر بردن مداومت پروازی این پرنده، سیستم فلپ‌ ها را تغییر اندکی داده تا وزن برخاست یک کیلوگرم افزایش یابد. متخصصین این شرکت، با حذف محموله‌های اضافی، تا حد ممکن ظرفیت سوخت پهپاد را برای این پرواز افزایش داده‌اند. نکته‌ی حائز اهمیت در مورد رکورد جدید ریزپهپادها، این است که پهپاد فوق ساختار بسیار ساده‌ای دارد و از فن‌آوری‌های معمول استفاده می‌کند؛ امّا شرکت سازنده‌ی آن به واسطه‌ی این‌ که تمرکز کارشناسان را معطوف بهینه‌سازی این پرنده‌ نموده، توانسته است قابلیت‌های این پهپاد ساده را تا جای ممکن بهبود بخشد.

شرکت UAV Factory، این پهپاد در چند مدل از این پهپاد را در نمایشگاه فارنبروی انگلیس به نمایش گذاشته‌است. نمونه‌های مختلف این پهپاد در نوع سامانه‌ی پرتاب-بازیابی، نوع موتور، و پیکربندی محقظه‌ی محموله با هم تفاوت دارند. این شرکت امیدوار است بتواند با یدک کشیدن رکورد طولانی‌ترین مداومت پروازی بین پهپادهای هم‌رده، سفارش‌های گسترده‌ای را در نمایش‌گاه فارنبرو کسب کند. ریز پهپادهای بیست‌کیلوگرمی و با مداومت پروازی بالا، معمولا برای گشت‌زنی و دیده‌بانی در مناطق جنگلی، مناطق حفاظت شده، خطوط انتقال نفت، و حفاظت از منابع طبیعی استفاده می‌شوند.به گفته‌ی کارشناس ارشد تیم طراحی این پهپاد، هزینه‌ی عملیاتی استفاده از این پهپاد بسیار پائین‌تر از بکارگیری نیروی انسانی برای دیده‌بانی می‌باشد.

برگرفته از:هیتنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998