Cpt.mohammadifar
12 سال پیش
بنده رسماً اعلام میکنم که تاپیک رو منحرف کردم اما چه کنم دیگه... هرچی شما صلاح بدونید ، انتقال یا چیز دیگه اما تورو خدا حذف نکنید ! 🙏

آقا محسن ماجرای من اینطوریه :

متولد 2 آبان 1371 (لذا نیمه دوم)
سن پدر: 53 سال (انشاالله سلامت باشه و سایه اش به سرم ، شما هم همینطور😍 )
وضعیت سلامتی :آزمایشها رو ندادم،نمیدونم ، امیدوارم مشکلی نباشه اما اونهایی که دم دستی هست بدین شرح میباشد که 🤣 جراحی آپاندیسیت انجام شده (پرسیدم مشکلی نبود) / بدلیل یه سری اتفاق کمی لرزش دست (شدیداً داریم روش کار میکنیم تا انشاالله درست شه) / چشم 20.20/ قد 180 وزن متغیر از 68 تا 75 نرمال 70 (واحد رایج مملکت) / عقل هم میگن داریم [blackhee] /و ...
پول: اصن فکر کن 1000 تومن! نیست ... مو میبینی بکن! (به خودم میگم تو نونمون موندیم اونوقت داریم میگیم میخوایم خلبان شیم ... یه خسته نباشید به خودم عرض میکنم!)
وضعیت نظام وظیفه : مشمول!
شرایط فعلی : دانشجوی تنبل زبان و ادبیات انگلیسی آزاد واحد کرج (به خدا از هرچی ادبیاته متنفرم ... اینم فقط به عشق انگلیسی بودن و معافیت تحصیلی و اگرنه خنگ درس نخون نیستم ، کلاً چیزیو خوشم نیاد عمراً در کله ام فرو بره 😂 ... از عطار نیشابوریش خوشم نیومد چه برسه به شکسپیر و دارو دسته اش!)

با فرض اینکه پول داشته باشم اولش گفتم میرم دانشگاه که معافیت تحصیلی داشته باشم ، در موازاتش 6 سال کش بدم برم کلی مدرک جمع کنم که واقعاً عاشقشونم مثلاً A&P /PPL_CPL_IR/Dispatch/ATC بعد مشورت کردیم دیدیم کلاً اوضاع خیلی ناجوره ... با صلاح مشورت گفتم پاشم برم پارسیس که خبر اومد آژیر قرمز میزنه ، گفتیم پاشیم بریم معراج دیدیم بلبشو شد ،پاشیم بریم مرکز یه خبرایی شد که اسماً فعاله و رسماً دی اکتیو ، پاشم برم بوتیا که عمراً با اون بی نظمیاش من زنده بمونم ، پاشم برم 110 ،فقط گراند داشت یه جورایی حس خوبی بهش ندارم (ضمن اینکه عمراً با یه مدرک رنگی رنگی استخدامم بکنن!) ... دیگه مونم با میراث مرحوم دادپی! که هتلی چند ستاره است به قول استاد مرکز فنون گفت اونا ماهانه یه مشت گوسفند میریزن بیرون (ببخشید عیناً گفتم اما خیلی توپش پر بود)...
یه کم دیگه گذشت قضیه رو برای دوستان دلسوز دانشجوی پرواز مطرح کردم ، گفتن صادق ... برای IR باید سربازیت OK شده باشه ... از طرفی ماجرای نحوه پذیرش استخدامی رو که میدونید چه میکنن سر سن و دیگه علم مهم نیست تعریف کردند ! و افزودند که پیشنهاد ما به تو اینه که بری سربازی (بنده گفتم 1 سال دانشگاه رو رفتم ، تازه دفترچه بفرستم معلوم نیست کی اعزام بشم ، ازین مهمتر خدارو چه دیدی؟ شاید یه چیزی شد ما معاف شدیم (البته سلامتی باشه نه چیز دیگه) سنم رد میکنه اینطوری پس وتو کردم)
گفت خب تا داری دانشگاه میری برو PPL/CPL رو از آرتا بگیر که زودتر سر و تهش هم بیاد چون لاینها برای این دو تا زیاد اهمیتی قاعل نیستند و IR براشون مهمه ... اونو برو یه جای دیگه ... سربازی هم برام شده آینه دغغغغغغغغغغغغغ 😢 ! بعدشم اگه نشد معاف شم برم سربازی اینا روی هم میکنه 4 سال ... خب چه کنم؟ با فرض اینکه پول هم حاضر باشه!!!

میخوام راهی باشه که بعداً سر استخدامی نگن شمارو چون از فلانجا اومدی قبولت نداریم!

تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
12 سال پیش
سلام@};-

من هم به خاطر انحراف در موضوع تاپیک پوزش میخوام

والا صادق جان مشکلات شما در این مورد مربوط میشه به خیلی از جوانهای علاقه مند به خلبانی که تو این شرایط استخدام و جامعه و تحریمها خیلی بدتر هم شده خدایی همین دو سال پیش انقدر اوضاع بد نبود

حالا من اگر بتونم با راهنمایی کمکی بکنم خوشحال میشم[approve]

اولا شما در نهایت باید جریان سربازی رو مشخص بکنید دیر یا زود.چون سر صدور کارت حراست فرودگاها به شدت سر این قضیه گیر هست . بحس معافیت پزشکی رو هم از سرتون بکنید بیرون چو دیگه نمیزارن وارد بشین.موردهایی رو دیدم که نشده حتی شاید به شما با هزارتا اما و اگر بزارن برین ppl بگیرین ولی باور کنید ایر لاینها استخدام نمیکنن. اینجوری که میگن امکان خوندن IR بدون کارت پایان خدمت یا معافیت غیر پزشکی وجود نداره.

باور کن به خاطر داشتن یه دندون اضافی و البته سالم آنچنان برخورد شدیدی با من کردن که هنوزم مو به تنم سیخ میشه ( منم رفتم کشیدمش ولی پدرم در اومد به خدا ). گذشتن از مراحل مدیکال هواپیمایی کشوری به این راحتی ها هم نیست.

مواردی رو که نوشتی مثل عمل آپاندیس حتما از طرف پزشکان سازمان برسی میشه . جریان لرزش دستون هم به شدت چیز مهمیه که حقیقتا من نمیتونم نظر بدم . البته شما قبل از ورود به هر آموزشگاهی میتونید دورهای مدیکال سازمان رو طی کنید و نتیجرو بدونید که میشه یا نه .تو چند سال گذشته تنها موردی رو که دیدم خیلی سخت نگرفتن جریان کسایی بود که عمل لیزیک انجام داده بودن و خوب هم شده بودن تازه اونم مشروط بود به چکهای پزشکی ممتد

یکی از پزشکهای سازمان استاد درس فیزیولوژی ما بود که میگفت برای مقطع PPL خیلی سخت نمیگیرن ولی گیر مربوط به مراحل بالاتر میشه.

میمونه انتخاب آموزشگاه که تو این بلبشو هرچی گفتی درسته واقعا تصمیم گیری سخت شده ولی برای شما بهترین حالت انتخاب اول آرتا بعد معراجه شاید در آینده جریان هر کدوم از این آموزشگاها تغییر بکنه که اونم خدا عالم..

آموزشگاه معراج اساتید خیلی خوبی داره و آرتا هم بیس پروازی خوبی داره. که به تهران هم نزدیکه خاطرم هست رفت آمد به فرودگاه قزوین اونم هر روز کلافه کننده میشد.

بحس پول هم که دیگه توضیح لازم نداره من خودم بارها به علت بی پولی تو حسرت پرواز موندم که تحملش خیلی سخته.ولی بازم خدا رو شکر

در حال حاظر فکر کنم گذروندن هر سه دوره زیر 40 میلیون در نیاد که پول هنگفتیه و بازم با این شرایط استخدام اصلا نمیتونم به کسی پیشنهاد خوندن خلبانی بدم ولی خوب با عشق خدا دادی چیکار باید کرد

در مورد سن استخدام نمیتونم حتما بگم اینجوریه ولی به غیر از ایران ایر ایرلاینهی دیگه تا سن 30 سالگی هم جذب دارن. نمونه هایی رومیشناسم که تو سن 36 سالگی هم استخدام شدن . داداش کلا تا 5 درصد بیشتر رو ماهان و ایران ایر حساب نکن . امیدوارم تحریمهای هوایی ایران برداشته بشه . اگر یه 30 تا هواپیما اضافه بشه خیلی از افراد واجد شرایط استخدام میشن

تمام مواردی رو که گفتم شامل اکثریت میشه ولی هستن اقلیتی که میتونن همه اینهارو زیر پا بزارن
به هر حال باید به خدا توکل کرد دست رو زانو گذاشت یه یا علی گفتو بلند شد. ارزش چیزایی که سختر بدست میاد بیشتره