Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار شروع کننده موضوع
11 سال پیش

سردرگمی آژانسهای هواپیمایی به دنبال تصمیمات ایرلاینها


آژانسهای هواپیمایی از هفته گذشته در پیدا کردن صندلی خالی در هواپیمایی که از پرواز آن مطمئن باشند، دچار مشکل شده اند.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مسوولان فروش بلیت پروازهای داخلی در برخی آژانسهای هواپیمایی در پی تماس متقاضیان خرید بلیت با اعلام اینکه بلیت نیست و پروازها پر شده اند، خود را از دردسرهای احتمالی بعدی که وقوع آن را پیشبینی میکنند، نجات میدهند. البته این دقیقا همان چیزی است که در پاسخ به سوالات خبرنگار ایسنا نیز گفته میشود.

مسوول فروش بلیت یک آژانس هواپیمایی گفت: از هفته گذشته تا کنون درگیر تصمیمات ایرلاینها برای نفروختن بلیت هستیم. وقتی وارد سایت شرکتهای هواپیمایی برای پیدا کردن جای خالی برای مسافران میشویم، میبینیم که همه صندلیها و پروازها به اصطلاح کلوز و یا بسته است و این یعنی پرواز پر است.

وقتی به او گفته شد چرا پر بودن را به نبود تمایل ایرلاینها برای فروش تعبیر میکنید؟ تصریح کرد: مگر میشود تمام پروازهای همه ایرلاینها، حتی پرواز به مقاصدی که پر ترافیک نیستند، همزمان پر باشند؟ تا کنون چنین چیزی دیده نشده است.

وی همچنین به لغو برخی پروازها توسط ایرلاینها اشاره کرد و ادامه داد: پرواز روزگذشته – 13 آبان - شرکت آتا در شرایطی که بلیتهای آن را فروخته بودیم کنسل شد. دلیل کنسلی نیز "نبود ناوگان" اعلام شده است.

این مسوول فروش آژانس هواپیمایی افزود: ما نرخ تمام بلیتهای کنسل شده را پرداخت میکنیم و به این ترتیب باید منتظر ضرر و زیان باشیم.

به گفته وی شرکت ایران ایر (هما) نیز پرواز 18:15 دقیقه 19 آبان خود از تهران به تبریز را کنسل کرده است. در ادامه کنسلها و یا اعلام پر بودن پروازها تبریز تا چند روز آینده اصلا جا ندارد.
وی البته خاطرنشان کرد: در برخی پروازها جای خالی وجود دارد اما من میترسم بلیت رزرو کنم زیرا ممکن است با کنسل شدن پرواز آژانس متضرر شود.

وی گفت: تمام این اتفاقات به دلیل انتظار شرکتهای هواپیمایی برای اعلام افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی است. با بسیاری از شرکتها در این باره و درباره زمان حل این مشکل تماس گرفتم تا سرانجام یکی از آنها گفت از 15 آبان نرخ بلیت افزایش مییابد و بعد از آن این مشکلات وجود نخواهد داشت.

در این زمینه کاپیتان سیروس باهری - مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر تور - به خبرنگار ایسنا گفت: از این پس تا زمان افزایش نرخ بلیت هواپیما شرکت ایران ایر تور فروش بلیت خود را برای یک هفته آینده باز میگذارد تا به این ترتیب ضرر کمتری متوجه ما شود.


وی در پاسخ به این پرسش آیا کاهش زمان پیش فروش بلیت هواپیما تصمیم جمعی تمامی شرکتهای هواپیمایی است؟ گفت: تصمیم جمعی نبود اما تمامی شرکتها با توجه به شرایط موجود به این سمت حرکت کردهاند.

در این باره نوش آبادی - مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ایران ایر (هما) - نیز به ایسنا گفت: پیش فروش بلیت پروازهای داخلی هما تا 20 آبان باز است و بعد از آن نیز تصمیم گرفته میشود تا چه زمان باز باشد.
وی اظهار کرد: تصمیمی مبنی بر فروخته نشدن بلیتهای هما به عنوان شرکت هواپیمایی دولتی گرفته نشده است و اگر بلیت پروازهای هما فروخته نمیشود به دلیل پر بودن پرواز است و نه تصمیم شرکت برای نگه داشتن بلیت تا زمان افزایش قیمت آن.

خبرنگار ایسنا همچنان پیگیر انعکاس دیدگاه مسئولان دولتی و انجمنهای مربوطه در این زمینه است.

امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage