Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
پلت‌فرم جدید چین با بهره‌گيري از نيروي پيشرانش الكتريكي و باتري‌هاي ليتيوم يوني براي پرتاب توسط ماهواره‌برهاي كوچكتر چيني توليد خواهد شد. در حال حاضر تنها پلت‌فرم چين در ماهواره‌هاي مخابراتي كه قادر به ارائه‌ي عمر سرويس‌دهي 15 سال است، پلت‌فرم‌هاي DFH-4 مي‌باشد. تاكنون 8 ماهواره با اين پلت‌فرم عملياتي شده و 9 پلت‌فرم ديگر از اين مدل در حال ساخت براي مشتريان داخلي و خارجي اين كشور است. وزن ماهواره‌هاي مخابراتي ساخته ‌شده با اين پلت‌فرم 5100 كيلوگرم است، این ماهواره‌ها قابل حمل توسط ماهواره‌بر لانگ‌ مارچ 3 بی (با توان حمل 5500 كيلوگرم بار محموله به مدار انتقال ژئو) می‌باشند.

UserPostedImage
عکس از ویکیپدیا


آكادمي فناوري فضايي چين در حال توسعه‌ي دو مدل جديد از اين پلت‌فرم، به نام‌های DFH-4S و DFH-4E می‌باشد. تغییرات اصلی ایجاد شده در مدل DFH-4S نسبت به مدل DFH-4 شامل استفاده از پیشرانش الکتریکی، باتری‌های لیتیوم-یونی، سیلندرهای کوتاه‌تر و تغییراتی در سامانه‌های الکترونیکی آن می‌شود، این پلت‌فرم با وزن كمتر (و البته توان كمتر) نسبت به پلت‌فرم DFH-4براي حمل توسط ماهواره‌برهاي كوچكتر این کشور طراحي شده است. مدل ديگر DFH-4E است كه با تغییرات جدید اعمال شده بر روی پلت‌فرم DFH-4 به منظور افزایش توان ماهواره وزن بيشتري نسبت به این پلت‌فرم پیدا کرده است.

UserPostedImage
عکس از HPH.com


پیشرانش الکتریکی یکی از روش‌های مورد استفاده در ایجاد نیروی تراست براي ماهواره‌ها است که بر اساس شتاب ناشی از ذرات باردار الکتریکی نیروی تراست تولید می‌کند. سوخت مورد نیاز و همچنین موتورهای با پیشرانش الکتریکی وزن کمتری نسبت به نوع شیمیایی دارد. این نوع پیشرانش بیشترین میزان ISP را نسبت به انواع دیگر پیشرانش داراست ولیکن نیروی تراست ضعیف‌تری نسبت به پیشرانش شیمیایی فراهم می‌کند.

مشخصات انواع مختلف پلت‌فرم‌هاي مخابراتي DFH-4
UserPostedImage
عکس از هیتنا


به گزارش گروه هوافضاي هيتنا، تولید ماهواره‌های مخابراتی با پلت‌فرم‌های مجهز به باتری‌های لیتیوم یونی و استفاده از پیشرانش الکتریکی، موجب کاهش وزن 1300 کیلوگرمی نسبت به پلت‌فرم‌های قبلی‌ این مدل شده و برای چین امكان استفاده از ماهواره‌برهاي كوچكتر مانند لانگ مارچ 3 سی (با توان حمل 3800 کیلوگرم به مدار انتقال ژئو) را فراهم خواهد کرد. پلت‌فرم‌های جدید در حال توسعه‌ی این کشور قابليت انطباق با الزامات خاص هر مشتري را بدون تغييرات عمده در باس ماهواره فراهم می‌کند.

چين علاوه بر توسعه‌ي اين پلت‌فرم‌ها، در حال توسعه‌ي ساير بخش‌هاي مرتبط با ماهواره‌هاي مخابراتي براي كاهش وابستگي خود در اين صنعت به اروپا است.

به نقل از هیتنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998