Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر در روز جمعه به هنگام پرواز در فرودگاه‌های ژاپن دچار حادثه شده و زمینگیر شدند. این حوادث شکستی دیگر را برای هواپیمای دریم لاینر رقم زد.روز جمعه هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر متعلق به خطوط هوایی آل نیپون (ANA) ژاپن که قصد پرواز از فرودگاه توکیو به سمت فرودگاه ماتسویاما در جنوب ژاپن را داشت دچار ترک خوردگی در شیشه جلو کابین هواپیما شد که باعث لغو این پرواز گردید. در همین هفته نیز یک فروند هواپیمای دیگر ۷۸۷ دریم لاینر متعلق به شرکت ANA دچار نشط روغن از موتور شده بود که هر دو هواپیما برای انجام تعمیرات زمینگیر شدند.

شرکت ANA با تایید ترک خوردگی و شکستن شیشه کناری خلبان در کابین اعلام کرده در حادثه روز جمعه اتفاقی برای ۲۳۷ مسافر و ۷ خدمه پروازی این هواپیما نیفتاده و تنها باعث لغو پرواز گردیده است.این شرکت هم‌چنین اعلام کرده یک هواپیمای ۷۸۷ دریم لاینر دیگر این شرکت نیز در فرودگاه هاندا ژاپن با نشط روغن از ژنراتور مواجه شده که باعث تاخیر در پرواز گردیده است. شرکت ANA می‌گوید میزان نشط روغن کم بوده که باعث به خطر افتادن ایمنی پرواز نمی‌گردد.

در روز دوشنبه هفته گذشته نیز یک فروند هواپیمای ۷۸۷ شرکت JAL ژاپن نیز که از توکیو عازم بوستون در آمریکا بود پس از فرود به علت نقص در یکی از باتری‌های لیتیومی - یونی هواپیما با نشت بنزین مواجه شد که باعث آتش سوزی گردید. در این حادثه به کسی آسیبی نرسید اما باعث لغو پروازها گردید و این هواپیما نیز برای انجام تعمیرات زمینگیر شد.

روز بعد از آن در یکی از هواپیمای ۷۸۷ شرکت هواپیمایی ANA نیز نقصی در سیستم ترمز هواپیما مشاهده گردید. در حادثه‌ای دیگر سیستم الکتریکی ۱ فروند هواپیمای دریم لاینر شرکت یونایتد ایرلاینز آمریکا نیز در نیواورلئان آمریکا دچار مشکل شد. در این حادثه اندکی پس از برخاست هواپیما، خدمه پرواز اعلام کردند مشکلی در سیستم الکترونیک هواپیما بوجود آمده است.

دو هفته پیش نیز شرکت هواپیمایی قطر ایرویز نیز که به تازگی هواپیماهای دریم لاینر خود را تحویل گرفته بدلیل نقص در سیستم الکتریکی برخی از آنها را زمینگیر کرد.به گزارش گروه هوافضای هیتنا، چند ماه پیش نیز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر متعلق به خطوط هوایی آل نیپون ژاپن که آماده پرواز از باند فرودگاه اوکایاما توکیو بود به هنگام برخاست دود سفیدی از موتور سمت چپ آن متساعد شد که باعث لغو پرواز و زمین گیر شدن سایر ناوگان بوئینگ ۷۸۷ این خط هوایی گرید. علت این حادثه نیز نشط روغن از سیستم هیدرولیک به درون موتور اعلام شد.

حادثه پیش آمده در روز جمعه ضربه دیگری به اعتبار هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر بود که تبلیغات فراوانی توسط شرکت بوئینگ بر روی این هواپیما صورت گرفته بود. این شرکت هواپیمای ۷۸۷ دریم لاینر را به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماها با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته مانند بدنه فیبر کربنی با وزن کم و کاهش مصرف سوخت معرفی کرده است و حالا این مشکلات پیش آمده متعدد هرچند آسیب جانی در پی نداشته‌اند، اما اعتبار این هواپیما را زیر سئوال برده است.پروژه هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ از ابتدای ساخت تا کنون با مشکلاتی مواجه بوده است. این هواپیما با تاخیر به خریداران تحویل داده شد و از زمان تحویل تا کنون مشکلات متعددی برای آن بوجود آمده است. بطوریکه تنها پس از ۱ سال از عملیاتی شدن این هواپیما، تعدادی از آنها برای رفع مشکلات پیش آمده زمینگیر شده‌اند.

در ماه جولای ۲۰۱۲ انجمن ایمنی حمل و نقل آمریکا مشکلات پیش آمده در موتورهای رولزرویس این هواپیما را تحت بررسی قرار داد و در همان خطوط هوایی ANA ژاپن تعداد ۵ فروند از ناوگان ۷۸۷ خود را برای تعمیر موتورها زمینگیر کرد. در ماه فوریه نیز شرکت بوئینگ اعلام کرد سازه بدنه تعداد ۵۵ فروند هواپیمای ۷۸۷ دریم لاینر را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی تحت بازبینی قرار داده است.شرکت هواپیمایی ANA علی‌رغم مشکلات پیش آمده برای این هواپیما اعلام کرده قراردادی به ارزش ۲.۶۸ میلیارد دلار با شرکت بوئینگ برای افزودن تعداد ۱۱ فروند دریم لاینر دیگر به سفارش‌های قبلی خود منعقد کرده است. خطوط هوایی ANA بزرگترین خط هوایی در ژاپن می‌باشد که با این قرارداد جدید تعداد ناوگان دریم لاینر این شرکت به ۶۶ فروند خواهد رسید. قرار است این هواپیماها در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ به این شرکت تحویل داده شوند.

به نقل از هیتنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998