mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش
با سلام به همه دوستان @};-

UserPostedImage


اداره هوانوردی آمریکا اعلام کرد که به صورت موقت پرواز تمامی هواپیماهای بوئینگ مدل ۷۸۷ موسوم به دریم لاینر در جهان ممنوع است. بوئینگ 850 هواپیما از این مدل را فروخته و 50 مورد آن‌را هم تحویل خریداران داده بود
این در حالی است که پیش‌تر مقامات اروپایی، هندی ژاپنی و شلیایی نیز پرواز این مدل را به دلیل نقص فنی باتری، به حالت تعلیق درآورده بودند.

این تصمیم در پی فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری دریم لاینر در ژاپن اتخاذ شده است.

بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر از تازه‌ترین مدل‌های این غول هواپیماسازی آمریکایی است که در دو هفته اخیر شش بار دچار نقص فنی شده است، از جمله نشت سوخت، ترک پنجره کابین خلبان، مشکل ترمز‌ها و آتش سوزی به دلیل ایراد در سیستم الکترونیک موتور.

برخی از کار‌شناسان بر این باورند که این وقایع، اعتبار مدل دریم لاینر بوئینگ را خدشه‌دار خواهد کرد. روز گذشته، سهام شرکت بوئینگ در بورس نیویورک نزدیک به سه درصد سقوط کرد

amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
11 سال پیش
بوئینگ تحویل هواپیماهای 787 را متوقف کرد

UserPostedImage

(تیک آف - Takeoff.ir) -شرکت هواپیماسازی بوئینگ جمعه شب اعلام کرد تحویل هواپیماهای جدید مسافربری 787 دریم لاینر را تا زمانی که ایراد مربوط به یکی از باتریهای این نوع هواپیماها برطرف شود، به حال تعلیق درآورده است اما تولید این نوع هواپیما ادامه دارد.
یک سخنگوی بوئینگ اعلام کرد : « ما تا زمانی که اداره هوانوردی فدرال ( FAA ) برطرف شدن نقص مربوط به باتری این نوع هواپیما را تأیید نکند، هواپیماهای 787 را تحویل نخواهیم داد.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، اداره هوانوردی فدرال چهارشنبه پس از آن که یکی از 787 های شرکت هواپیمایی آل نیپون ژاپن به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شد، دستور داد هواپیماهای 787 دریم لاینر دیگر پرواز نکنند تا نقص آنها برطرف شود.
UserPostedImage