faraz
  • faraz
  • 57.14% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
15 سال پیش
با سلام خدمت همه ی اعضا ی محترم این فروم 😉
تصمیم گرفتم یک تاپیکی در این انجمن ایجاد کنم و این تاپیک مربوط به دپارتمان Special Operation دیوژن ایران می باشد ودر اینجا سعی میکنم اخبار و قرار های پروازی را که مربوط به این دپارتمان می شود را قرار بدهم و استفاده ی دیگر از این تاپیک مطرح کردن پیشنهادات و انتقادات نسبت به این دپارتمان هست و شما می توانید پیشنهادات خود را برای قرار های پروازی بعدی در این تاپیک مطرح کنید و همچنین انتقاداتی را نسبت به قرارهای پروازی و دپارتمان عملیات های ویژه (Special Operation ) مطرح کنید.

با تشکر @};-
Let's see... altitude: 21,000 feet. Speed: 520 knots. Level flight. Course: zero-niner-zero. Trim and mixture: wash, soak, rinse, spin

حباب ها هميشه قرباني هواي درونشان مي شوند
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
15 سال پیش
فراز جان,
طراحی و برنامه ریزی یک ایونت عملیات ویژه گسترده (خفن [blackhee] ) چقدر زمان نیاز داره و چه مراحلی باید انجام بشه؟
یک ایونت مثل یادمان مرحوم رومینا که منفجر کرد ایوائو رو...=d> و هنوز که هنوزه تو ذهن اعضای ایوائو مونده.👍
PC Flight Simulation Geek Since 1998
faraz
  • faraz
  • 57.14% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
15 سال پیش
سلام
آقای مرصعی عزیز در مورد ایونت هم ما برنامه های نسبتا زیادی داریم و اگر خدا بخواهد برای هر ماه یک برنامه عملیات ویژه انجام می دهیم و به احتمال خیلی زیاد اولین ایونت بخش عملیات ویژه در هفته ی آینده یا هفته ی بعدش انجام خواهد شد و این ایونت به خاطر آشنایی اعضا با عملیات ویژه است.
و در مورد یک ایونت بزرگ هم به شما قول می دهم در اویل ماه آینده ایونت بزرگی داشته باشیم و در حال حاظر 100 % کار های آن ایونت انجام شده و تنها منتظر مجوز از دپارتمان اصلی عملیات ویژه ایواو می باشیم.
و اما در مورد آماده سازی یک ایونت بزرگ : اول باید یک طرحی داشته باشیم ، یا به زبان ساده تر این ایونت در مورد چی هست و بعد از آن باید یک سناریو نوشته شود که باید در ایونت چه اتفاقاتی رخ بدهد و وظیفه ی هر پست در ایونت چی هست و بعد از آن و طبق سناریو باید سنری یا محیط آن را درست کنیم و بعد از آن باید آن را آزمایش کنیم و یک بار ایونت را طبق سناریو برای خودمان پیداسازی میکنیم و نواقص را بر طرف میکنیم و بعد از آن باید نقشه عملیات را آماده کنیم 😣 و در مرحله ی آخر هم باید کل این فایل ها را برای واحد اصلی عملیات ویژه ارسال کنیم و آنها هم بعد از بررسی مجوز بر گزاری ایونت را صادر می کنند. [readdoc]

هر کدام از اعضا هر پیشنهادی برای ایونت دارند در همین تاپیک بیان کنند و بعد از بررسی جزییات ، آن را آماده میکنیم
با تشکر
Let's see... altitude: 21,000 feet. Speed: 520 knots. Level flight. Course: zero-niner-zero. Trim and mixture: wash, soak, rinse, spin

حباب ها هميشه قرباني هواي درونشان مي شوند
S.Salahshour
  • S.Salahshour
  • 66.36% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
15 سال پیش
تشکیل این تاپیک ایده خوبیه فراز جان.... امیدوارم نظر های خوبی ارائه بشه و پربار باشه.......
در رابطه با سوال شما جناب مرصعی با اجازه آقا فراز من جوابتون رو میدم چرا که اون ایونت مربوط به دپارتمان Special Operation نمی شد...ببخشید [blackhee]
طرح ایونت استاد رومینا 1 یا 2 ماه پیش از اون ارائه شد (سر میز شام و هنگام گپ و گفتگو با 3نفر از بچه های دویژن در مشهد) بعد از ارائه طرح شروع کردیم به بررسی زوایای کار و موانع اصلی.. لوازم مورد نیاز .... کیفیت انجام و کمیت کار که همه ی این موارد حدودا یک ماه و نیم طول کشید.... و قرار شد ایونت در تهران برگزار بشه... موضوع پیچیده تر شد ... اجاره ی مکان با حداقل سرعت 512 برای هر دستگاه انتخاب درست اعضا .. انتخاب عنوان مناسب برای گروه ( همون IAT خودمون 👍 ) تهیه هدست و میکروفون ویژه یرای هر کدام از اعضا .. تهیه و طراحی لباس ویژه برای گروه همه باید تا یک مدت زمان مشخصی انجام می شد که نیازمند پیگیری و هما هنگی زیاد بود......اگر از تمام این مسائل پشت پرده بگذریم... می رسیم به مطرح کردن این موضوع با گروه مدیریتی دویژن ایران و به قول معروف کسب رخصت 😎 و دریافت نکاتی که اونها مد نظر داشتن..بعد دیگه قضیه دعوت از 6 دویژن اطراف برنامه ریزی هر پرواز برای بوکینگ .... اطلاع رسانی به روسا ایوائو و بسیاری از کارهای داخلی//...بعد از اون بحث فنی قضیه ... اینکه چنین ایونتی در چنین ابعادی با آبروی یک دویژن سر و کار داره .... انجام جلسه های توجیه فنی...و دعوت از دوستان برج مراقبت در REAL AVIATION که البته قبول دارم باید بیشتر از اینها می بود در راستای همون بحث فنی بود....بحث مهم دیگر هزینه ها بود چرا که چنین ایونتی اصولا خرج زیادی در بر خواهد داشت از لوازم گرفته تا مکان که خدارو شکر با مساعدت اعضای خود گروه این مسئله به راحتی حل شد.

نگرانی از قطع برق در مکانی که گروه قرار داشت یا اختلالات سیستم ها یا استقبال خیلی کم یا خیلی زیاد از جمله نگرانی هایی بود که از قبل باید برای اونها برنامه ریزی میشد......
نهایتا ایونت در شب عید فطر برگزار شد ....از ساعت 3 / 4 بعد از ظهر تست سیستمها ...بررسی دوباره نکات .. تماس با دوستان هدکوارتر و نهایتا ساعت 11:30 شب پایان یک ماه و نیم کار گروهی..کاری گروهی که برای اولین بار در ایوائو و در جهان انجام می شد.. بیش از 60 ترافیک پروازی از بیش از 5 دویژن ... خاطره ای فراموش نشدنی ایجاد کرد.. خاطره ای که گمان نمی کنم دیگر در این سطح تکرار بشه...حداقل در آینده ای نزدیک......👍

یاد و خاطره استاد رومینا عزیز همیشه گرامی باد.....روحش شاد 😢
[loveiran] [loveiran]


Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
15 سال پیش
ممنون از توضیحات جالب و کاملتون
PC Flight Simulation Geek Since 1998