Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


برای ترکیب طرح‌های بالگرد با هواپیمای بال ثابت به منظور ساخت پرنده‌ای پر سرعت با توانایی برخواست عمودی تا کنون دو روش متداول بوده است. روش چرخش صفحه ملخ از حالت‌ افقی به عمودی و بالعکس که به پرنده‌های ساخته شده با این روش تیلت روتور گفته می‌شود و به عنوان نمونه می‌توان در این رده از پرنده‌های V-22 یا پروژه صفر (Project zero) نام برد.

در روش دیگر هواپیما در هنگام نشست و برخاست به طور کلی در وضعیت عمودی قرار گرفته و سپس به حالت افقی درآمده و برای ادامه پرواز از بال‌های ثابت خود بهره می‌گیرد. دو نمونه از پرنده‌های مشهور این رده هواپیماهای SkyTote و Flexrotor می‌باشند.

UserPostedImage


اما در روشی که به تازگی توسط یک مرکز تحقیقاتی آمریکایی استفاده شده است، پهپاد عمود پرواز جدید، می‌تواند مانند یک بالگرد از زمین برخاسته و در هنگام نیاز به پرواز با سرعت بیشتر در مدتی کمتر از دو ثانیه با چرخاندن ۱۸۰ درجه‌ای بال چپ خود و قرار دادن آن در کنار بال راست یک بال یکپارچه ثابت را تشکیل دهد. این پهپاد ۴۵ کیلوگرمی در حالت بال ثابت می‌تواند با سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت پرواز نماید. پرواز به صورت یک پهپاد بال ثابت، پایداری بهتری را برای پرواز این پرنده در بادهایی تا سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند.این پهپاد که در حال حاضر از پیشرانش الکتریکی استفاده می‌کند قادر است با ۱۱ کیلوگرم محموله به مدت ۳۰ دقیقه پرواز نماید. قرار است در آینده با استفاده از موتور توربینی در این پهپاد توانایی پرواز در سرعت‌ و ارتفاع بالاتر برای آن ایجاد شود.

بر اساس آخرین گزارش‌ها یک شرکت استرالیایی به نام Stoprotor نیز از این روش جدید در پهپاد ساخت خود استفاده کرده است هر چند اطلاعات چندانی از مشخصات پهپاد استرالیایی در دست نیست اما گفته می‌شود این شرکت قصد دارد نمونه سرنشین‌دار این پهپاد را به زودی تولید نماید.

هیتنا

PC Flight Simulation Geek Since 1998