چند ثانیه پر از استرس برای خدمه !! استال یک بویینگ 747 اونم لحظاتی بعد از تیک آف واقعا دلهره آوره ، البته هنوز در حال بررسی هست اما اینطور که از ویدیو سانحه بنظر میرسه صحبتهای تورج جان به ماجرا نزدیکتره....
از لینک زیر مشاهده کنید:
http://www.aparat.com/v/bsmAa
سلام به همه دوستان @};-
من در این مورد نظر یکی از کاپتانهای با تجربه ایران ایر رو پرسیدم میگفت این فیلم احتمالا ساختگیه و دلایل جالبی هم داشت که مهمترینش از بین رفتن اثر توان سطوح کنترله . و ایشون میگفت در بنک اول به سمت چپ دیگه امکان برگشت به سمت راست رو با اون سرعت بسیار پایین نداره و حتی تو حالتی که در نظر بگیریم خلبان نیروی تراست موتورهای راست رو برای گردش کم کرده ( که کار عاقلانه ای هم نیست ) باز هم با سینک شدیت تر به چپ روبرو میشه . حالت و سرعت افتادن این 747 با اون ارتفاع کم که با نوز دان صورت میگیره به نظر ساختگی میاد . برای رسیدن به حالت نوز دان با استفاده از استبیلتی ذاتی یه 747 در صورتی که cg بهم نخرده باشه حداقل به 7500 فیت ارتفاع نیازه .
البته ایشون میگفت اگر دوربین از کنار فیلم گرفته بود خیلی چیزها معلوم تر میشد . به هر حال سر این مورد که با نیروی حاصل از سطوح کنترل و وجود بافتینگ بالا دیگه نمیشه اینجوری به چپ یا راست رفت تاکید داشت ، اگر این هواپیما به حالت فول استال با دم به زمین میخورد منطقی تر به نظر میومد.
علت اصلی این سانحه بعد خارج شدن آخرین ماشین داخل هواپیما و بر هم خوردن cg ودر پی اون بالا رفتن بیش از حد نوز هواپیما و در نهایت استال موتورها اعلام شده
از لینک زیر با استفاده از ف.ی.ل.ت.ر ش.ک.ن. یه دموی 3d درست کردن که میتونید جریان رو بهتر برسی کنید
http://www.liveleak.com/view?i=e1b_1367334683
ویرایش بوسیله کاربر
12 سال پیش
|
دلیل ویرایش: نامشخص