Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش


UserPostedImage



بر اساس اعلام آژانس فضایی اروپا، نخستین فضانورد رسمی انگلیس برای یک اقامت پنج ماهه در فضا سال 2015 میلادی راهی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ خواهد شد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «تیم پیک» فضانورد 41 ساله و خلبان سابق بالگرد در ارتش انگلیس دو سال قبل دوره فضانوردی را در آژانس فضایی اروپا با موفقیت به اتمام رسانده است.

با توجه به مشارکت متوسط انگلیس در طرح های آژانس فضایی اروپا، این احتمال وجود داشت که فضانوردان این کشور اقامت کوتاه مدتی در فضا داشته باشند؛ اما با تلاش انجمن های فضایی این کشور، سیاست دولت به منظور فراهم کردن زمینه ارسال نخستین فضانورد «رسمی» انگلیس تغییر یافت.

اعزام نخستین فضانورد رسمی برای دولت انگلیس بالغ بر 27 میلیون دلار هزینه دربرخواهد داشت.

«پیک» با گذراندن 14 ماه برنامه تمرینی شامل حضور در پایگاه فضایی ناسا در هوستون، مرکز تمرینی فضانوردان در استار سیتی خارج از مسکو، مرکز فضایی تسوکوبا ژاپن و دو هفته آموزش در ساردینا، خود را برای حضور پنج ماهه در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ آماده کرده است.

طی این دوره آموزشی نحوه مقابله با استرس در فضا، مقابله با خطراتی مانند سقوط در شرایط پیاده روی فضایی، تقویت زبان روسی با اقامت چند ماهه در کنار خانواده های روس آموزش داده می شود.

تمرینات «پیک» در نوامبر 2010 به پایان رسیده و وی از آن زمان در انتظار تعیین نوبت برای سفر به مدار زمین بود.

نخستین فضانورد انگلیس «هلن شرمان» بود که بصورت خصوصی و با پرداخت هزینه سفر فضایی در سال 1991 میلادی راهی ایستگاه فضایی میر روسیه شد. همچنین سه فضانورد با ملیت انگلیسی به نام های مایکل فائول، پیرز سلرز و نیکولاس پاتریک با پرچم آمریکا راهی مدار زمین شدند.


ایسنا