Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش
UserPostedImage




ایجاد شرکتهای هواپیمایی متعدد و ارائه خدمات استاندارد باعث شده پروژه میدان پروازی فرودگاه مهرآباد در دستور کار قرار گیرد.

نصراله‌منصوری شیرازی مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: رشد روزافزون صنعت حمل‌ونقل هوایی در کشور و ایجاد شرکتهای هواپیمایی متعدد، فرودگاهها را بر آن داشته تا به‌منظور ارتقای ایمنی و ارائه خدمات استاندارد، پروژههایی نظیر بهسازی عوامل میدان پروازی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: این فرودگاه به عنوان یکی از حساسترین و مهمترین شاهراههای ارتباطی در پایتخت و ایران، به‌منظور ارائه سرویس استاندارد و ارتقای ایمنی، اقدام به بهسازی عوامل میدان پروازی کرده است.

شیرازی اعتبار این پروژه در فاز اول را 370 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: هزینه‌های این پروژه از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها می‌شود.

وی کاربریهای متنوع، کمبود موقعیت پارک و در نتیجه پارک متراکم هواپیما، عدم وجود سیستم زهکشی مناسب را از جمله فاکتورهایی دانست که موجب استهلاک تدریجی و تخریب عوامل میدان پروازی (باند، مسیر خزش و توقفگاه) این فرودگاه شده است.

گفتنی است؛ فاز اول این پروژه شامل انجام زهکشی آبهای سطحی، مرمت، بهسازی و روسازی اپرون شرقی، تطویل ادامه مسیر خزش موازی و ایجاد مسیرهای خزش سریع است که تاکنون پیشرفت مناسبی داشته است.