Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش


به گزارش خبرنگار مهر، طرح توسعه میدان پروازی فرودگاه بین المللی پیام کرج ضمن بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از این مجموعه اقتصادی ظهر شنبه به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح امکان پارکینگ، تخلیه یا بارگیری همزمان از دو به هشت فروند هواپیمای سنگین پیکر فراهم شده است.

با بهره برداری از این طرح 170 میلیارد ریالی مساحت میدان پروازی این فرودگاه از 23 هزار متر مربع به 103 هزار متر مربع افزایش پیدا کرد.

همچنین در طرحی دیگر تعداد خروجی باند این فرودگاه از یک تاکسی وی به دو تاکسی وی افزایش یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره برداری از این طرح ها را موجب تکمیل هاب پستی که در چشم انداز این فرودگاه ترسیم شده است، دانست.

نامی گفت: با افزایش ظرفیت رمپ پروازی و تاکسی وی این فرودگاه، بخشی از زنجیره دستیابی به هاب پستی مجموعه پیام کرج تکمیل شد.

وی با بیان اینکه این فرودگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز ترانزیت بار در خاورمیانه معرفی خواهد شد، اظهار داشت: رسالت مجموعه ویژه اقتصادی پیام جابجایی و ترانزیت بار در وهله نخست و در وهله بعد حمل مسافر است.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام کرج نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، طرح توسعه رمپ پروازی و افزایش خروجی های فرودگاه را موجب کاهش بار ترافیک پروازی پیام ذکر کرد و گفت: پیش از این برای پارک و بارگیری همزمان یک یا دو هواپیما محدودیت وجود داشت که با بهره برداری از این طرح مشکلات پیشین رفع خواهد شد.

کاپیتان قادری این دو طرح را مکمل یکدیگر خواند و اظهار داشت: هم اینک بیشترین بهره برداری از پروازهای ورودی و خروجی در بحث ترافیک فرودگاه فراهم شده است.