Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع؛ سردار وحيدي در تشريح اين دستاورد مهم در حوزه صنعت هوايي گفت: از آنجا كه الزامات پرواز هواپيماي ايران 140 در خطوط تجاري، آموزش خلبانان اين هواپيما با شبيه‌ساز مي‌باشد، متخصصان مجرب، زبده و كارآمد شركت صنايع هواپيماسازي ايران «هسا» وابسته به سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع با تلاش بي‌وقفه و به رغم تحريم‌هاي بين‌المللي اقدام به طراحي و ساخت اين سامانه پيچيده كردند.
وي افزود: دانش و فناوري طراحي و ساخت اين شبيه‌ساز كاملاً بومي مي‌باشد و تمامي الزامات و استانداردهاي بين‌المللي در ساخت آن رعايت شده است و مفتخريم اعلام كنيم كه تنها طراح وسازنده شبيه‌سازهاي پروازي كامل متحرك با فناوري بومي در منطقه خاورميانه و جزء چند كشور محدود، صاحب اين فناوري در دنيا هستيم.

UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage UserPostedImage

تصاویر از سایت وزارت دفاع


سردار وحيدي با بيان اينكه اين شبيه‌ساز داراي سيستم حركتي كامل 6 درجه آزادي، سيستم تصويري گسترده و كابين واقعي است، گفت: شبيه‌سازي تمامي سيستم‌هاي هواپيما و شرايط پروازي و آموزش خلبانان در مواجه با شرايط اضطراري و بحراني از ويژگي‌ اين شبيه‌ساز به شمار مي‌رود.
وزير دفاع گفت: شبيه‌ساز مذكور، نخستين شبيه‌ساز استاندارد در نوع خود مي‌باشد كه گواهينامه كيفيت و بهره‌برداري از سازمان هواپيمايي كشوري جمهوري اسلامي ايران را دريافت كرده است.

سردار وحيدي، امكان آموزش مراحل قبل، حين و بعد از پرواز در كليه شرايط آب و هوايي و ساعات شبانه‌روز، داراي كنسول استاد پيشرفته با قابليت كنترل كامل شبيه‌ساز، با امكان ترسيم مسير پرواز و قراردادن هواپيما در هر فاصله از باند در فاز فرود ، استفاده از سيستم‌ها و نمايشگرهاي واقعي هواپيما و امكان ارزيابي، تست و گزارش‌گيري شبيه‌ساز بصورت كاملاً خودكار را از ديگر ويژگي‌ اين سامانه ذكر كرد.

وزير دفاع گفت: از نظر تجاري در حال حاضر هر ساعت پرواز با سامانه شبيه ساز در اروپا 1400 يورو و در برخي كشورها حداقل 550 دلار مي‌باشد كه با طراحي و ساخت اين سامانه علاوه بر صرفه‌جويي قابل ملاحظه ارزي ، درآمد و سودآوري نيز دارد.

سردار وحيدي با اشاره به راهبردهاي وزارت دفاع در صنعت هوايي، مشاركت تيمي و برون‌سپاري را از ديگر ويژگي‌هاي ساخت اين سامانه برشمرد و از همه مراكز و دستگاه‌هايي كه در طراحي و ساخت اين پروژه وزارت دفاع را ياري كرده‌اند تشكر و قدرداني نمود.

وزير دفاع از دفتر طراحي شبيه‌ساز شركت هسا بعنوان قطب طراحي شبيه‌ساز هواگردها در كشور يادكرد و گفت اين دفتر طراحي با سابقه طولاني در حوزه شبيه سازها و بهره‌برداري از تجارب پيش‌كسوتان، مشاورين و متخصصان، شبكه‌اي قوي از همكاران را در اين حوزه ايجاد كرده است كه قادرند انواع شبيه‌سازها را با تكيه با نبوغ ذاتي ، دانش و فناوري بومي طراحي و توليد كنند.

وزير دفاع در پايان با تبريك اين دستاورد گرانسنگ به ملت شريف ايران، از دانشمندان و متخصصان سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع كه سهم بسزايي در توسعه صنعت هوايي كشور ايفاء كرده و مي‌كنند تشكر و قدرداني كرد.

روابط عمومی وزارت دفاع
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، صبح امروز در مراسمي گواهينامه تاييديه طراحي و ساخت شبيه ساز پرواز هواپيماي ايران 140 را به شركت هواپيما سازي ايران (هسا) اعطاء كرد.به گزارش خبرگزاري مهر، حميد رضا پهلواني در مراسم اعطاء گواهينامه طراحي و ساخت شبيه ساز پرواز هواپيماي ايران 140، گفت: خوشبختانه با حضور پر تلاش متخصصان توانمند ايراني شبيه ساز پرواز هواپيماي ايران 140 براي اولين بار در كشور ساخته شد و امروز سازمان هواپيمايي كشوري گواهينامه بهره برداري ازاين شبيه ساز را صادر و به شركت هسا اعطاء كرد.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه گواهينامه تاييديه طراحي و ساخت شبيه ساز هواپيماي ايران 140 (full flight simulator) براي اولين بار در كشورصادر شده است افزود با صدور اين گواهينامه ايران جزء معدود كشورهاي تاييد كننده ساخت سيمو لاتور به شمار مي رود.

روزنامه رسالت،به تاريخ 16/4/92، صفحه 4 (اقتصادي)
PC Flight Simulation Geek Since 1998