سلام به همه @};-
خیلی جالبه این داستان
در هنگام فرود حسب فرمان برج مراقبت، هواپیما به کوتاه ترین باندی که در انتهای آن عملیات تعمیر در جریان بوده، هدایت می شود، در مرحله آخر نشست هواپیما، خلبان جهت رعایت احتیاط و حفظ آرامش مسافران، ناچار از استفاده از بخش کوچکی از ادامه باند شده که در محدوده تعمیر بوده است.
[amazed]
خلبان یه دفه دلش خواست قوانین هوایی رو بزاره زیر پا 🤦 چیزی که تو عکسها معلومه مسافران این پرواز به صورت غیر عادی اونم رو باند دارن پیاده میشن و دورشون پر از ماشین آتش نشانیه ( شاید گفتن برای رفاه حال شما مسافرین محترم باشه ) و این a310 هما هم از آخر باند ( ترشورد انتهای باند ) هم رد کرده و این یعنی اشتباه ، حالا باید منتظر تحقیق خود آلمانی ها بود چون اونا همونجوری که میدونید مو رو از ماست میکشن . باند هم طول کافی برای توقف هواپیماهای بزرگتر رو هم داره .
فکر کنم خلبان برای حفظ آرامش مسافران در حال نشستن با یه کیس تاچ استثنایی بوده و طبق معمول یک سوم ابتدایی باند رو بدون توجه به طولش رد کرده .
راستی دوستان فرودهای استاندارد روی تاچ دان زون ها همیشه با یه ضربه خاص همراه چیزی که ما میگیم خلبان گند زد با این فرودش و کیس تاچ لندینگ به علت نیاز به نگه داشتن هواپیما تو گراند افک تا بیش از حد استاندارد باعث میشه هواپیما از جای مطلوب برای تاچ دان دور بشه .البته خلبانایی هستن که با تغییر در شیب فرود این مشکل رو حل میکنن ولی این کار هم غیر استاندارد هست و حتی جریمه داره . اگر دقت کرده باشید و یا با هواپیمای خارجی سفر کرده باشید ، اکثرا زمان لندینگ به قول ما بد میشینن ولی به قول استاندارد نه .