Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
یک فروند ایرباس 310 متعلق به هواپیمایی ایران ایر با شماره پرواز 723 پس از فرود در باند 23 فرودگاه هامبورگ ،وارد منطقه انتهای باند شده و به فنس های حاشیه کارگاه در انتهای باند برخورد کرده است.خوشبختانه نه هواپیما و نه مسافرین هیچگونه آسیبی ندیده اند و توسط پلکان در انتهای باند تخلیه شده اند.هواپیما پرواز برگشت را بدون هیچ مشکلی انجام داده است.

گزارش سایت http://avherald.com/h?article=464fcef5&opt=0 

An Iran Air Airbus A310-300, registration EP-IBK performing flight IR-723 from Tehran Imam Khomeini (Iran) to Hamburg (Germany), landed on Hamburg's shortened runway 23 at 11:44L (09:44Z) but overran the end and broke through a fence protecting a building site on the runway before coming to a stop. No injuries occurred, the aircraft remained without damage. The passengers disembarked onto the runway via mobile stairs, the aircraft was subsequently towed to the apron.

The incident aircraft was able to depart for the return flight IR-722 via Ljubljana (Slovenia) to Tehran about 5:45 hours after landing and is estimated to reach Tehran with a delay of 4:15 hours.

Related NOTAMs:
A3510/13 - RWY 05 CLOSED FOR LANDING.
DEPARTURES RWY 05 MAX OUT OF TWY M. 03 JUL 09:11 2013 UNTIL 07 JUL 22:00 2013. CREATED: 03 JUL 09:12 2013

A3509/13 - NEW DISTANCES RWY 23 AS FOLLOWS:
LDA: 2302M
TORA / ASDA TWY A-EAST: 2458M
TORA / ASDA TWY A-WEST: 2426M
TORA / ASDA TWY B-EAST: 2258M
TORA / ASDA TWY G: 1858M
TORA / ASDA TWY U: 1468M
TWY O CLSD FOR INT TAKE-OFF.
TODA UNCHANGED. 03 JUL 09:07 2013 UNTIL 07 JUL 22:00 2013. CREATED: 03 JUL 09:07 2013

Metars:
EDDH 071120Z 32004KT 230V030 CAVOK 23/11 Q1032 NOSIG
EDDH 071050Z 09005KT 040V180 9999 FEW040 22/12 Q1032 NOSIG
EDDH 071020Z VRB03KT 9999 FEW040 22/13 Q1032 NOSIG
EDDH 070950Z 08005KT 330V130 9999 FEW038 21/13 Q1032 NOSIG
EDDH 070920Z 05005KT 360V160 9999 FEW038 21/13 Q1032 NOSIG
EDDH 070850Z 10005KT 070V180 9999 FEW035 21/13 Q1032 NOSIG
EDDH 070820Z 09005KT 350V160 CAVOK 20/12 Q1032 NOSIG
EDDH 070750Z 08004KT 010V140 CAVOK 19/11 Q1032 NOSIG
EDDH 070720Z 07003KT 350V160 CAVOK 19/11 Q1032 NOSIG
EDDH 070650Z 06004KT 350V090 9999 FEW028 18/12 Q1032 NOSIG
EDDH 070620Z 06003KT 360V100 CAVOK 17/12 Q1032 NOSIG


http://www.aviation-community.de/forum-nord/viewtopic.php?f=8&t=10961 )

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage[/center]
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش

UserPostedImage


شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره خبر برخی از رسانه‌های خارجی در مورد خروج هواپیمای این شرکت از باند فرودگاه هامبورگ توضیحاتی را ارائه کرد.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در خصوص انتشار خبر یکی از سایت های خارجی در خبرگزاری مهر، با عنوان "هواپیمای هما در هامبورگ از باند خارج شد"، توضیحاتی را ارسال کرده است.

در این جوابیه آمده است: پرواز شماره 723 هواپیمایی هما به مقصد هامبورگ در تاریخ شانزدهم تیرماه سال جاری با 168 مسافر تهران را ترک و به موقع در فرودگاه هامبورگ به زمین نشسته است.

در هنگام فرود حسب فرمان برج مراقبت، هواپیما به کوتاه ترین باندی که در انتهای آن عملیات تعمیر در جریان بوده، هدایت می شود، در مرحله آخر نشست هواپیما، خلبان جهت رعایت احتیاط و حفظ آرامش مسافران، ناچار از استفاده از بخش کوچکی از ادامه باند شده که در محدوده تعمیر بوده است.


بنابراین موضوع هر گونه تصادم، تصادف و خروج از باند منتفی و مسافران هواپیما در شرایط طبیعی از هواپیما پیاده شده اند. شایان ذکر است هواپیمای مذکور با تعداد 179 مسافر ساعاتی بعد فرودگاه هامبورگ را ترک و به سلامت در تهران به زمین نشست.



😲
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
سلام به همه @};-

خیلی جالبه این داستان

نقل قول:

در هنگام فرود حسب فرمان برج مراقبت، هواپیما به کوتاه ترین باندی که در انتهای آن عملیات تعمیر در جریان بوده، هدایت می شود، در مرحله آخر نشست هواپیما، خلبان جهت رعایت احتیاط و حفظ آرامش مسافران، ناچار از استفاده از بخش کوچکی از ادامه باند شده که در محدوده تعمیر بوده است.

[amazed]


خلبان یه دفه دلش خواست قوانین هوایی رو بزاره زیر پا 🤦 چیزی که تو عکسها معلومه مسافران این پرواز به صورت غیر عادی اونم رو باند دارن پیاده میشن و دورشون پر از ماشین آتش نشانیه ( شاید گفتن برای رفاه حال شما مسافرین محترم باشه ) و این a310 هما هم از آخر باند ( ترشورد انتهای باند ) هم رد کرده و این یعنی اشتباه ، حالا باید منتظر تحقیق خود آلمانی ها بود چون اونا همونجوری که میدونید مو رو از ماست میکشن . باند هم طول کافی برای توقف هواپیماهای بزرگتر رو هم داره .

فکر کنم خلبان برای حفظ آرامش مسافران در حال نشستن با یه کیس تاچ استثنایی بوده و طبق معمول یک سوم ابتدایی باند رو بدون توجه به طولش رد کرده .

راستی دوستان فرودهای استاندارد روی تاچ دان زون ها همیشه با یه ضربه خاص همراه چیزی که ما میگیم خلبان گند زد با این فرودش و کیس تاچ لندینگ به علت نیاز به نگه داشتن هواپیما تو گراند افک تا بیش از حد استاندارد باعث میشه هواپیما از جای مطلوب برای تاچ دان دور بشه .البته خلبانایی هستن که با تغییر در شیب فرود این مشکل رو حل میکنن ولی این کار هم غیر استاندارد هست و حتی جریمه داره . اگر دقت کرده باشید و یا با هواپیمای خارجی سفر کرده باشید ، اکثرا زمان لندینگ به قول ما بد میشینن ولی به قول استاندارد نه .
Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار
10 سال پیش
ارسال شده توسط : mehornet 

سلام به همه @};-

خیلی جالبه این داستان

نقل قول:

در هنگام فرود حسب فرمان برج مراقبت، هواپیما به کوتاه ترین باندی که در انتهای آن عملیات تعمیر در جریان بوده، هدایت می شود، در مرحله آخر نشست هواپیما، خلبان جهت رعایت احتیاط و حفظ آرامش مسافران، ناچار از استفاده از بخش کوچکی از ادامه باند شده که در محدوده تعمیر بوده است.

[amazed]


خلبان یه دفه دلش خواست قوانین هوایی رو بزاره زیر پا 🤦 چیزی که تو عکسها معلومه مسافران این پرواز به صورت غیر عادی اونم رو باند دارن پیاده میشن و دورشون پر از ماشین آتش نشانیه ( شاید گفتن برای رفاه حال شما مسافرین محترم باشه ) و این a310 هما هم از آخر باند ( ترشورد انتهای باند ) هم رد کرده و این یعنی اشتباه ، حالا باید منتظر تحقیق خود آلمانی ها بود چون اونا همونجوری که میدونید مو رو از ماست میکشن . باند هم طول کافی برای توقف هواپیماهای بزرگتر رو هم داره .

فکر کنم خلبان برای حفظ آرامش مسافران در حال نشستن با یه کیس تاچ استثنایی بوده و طبق معمول یک سوم ابتدایی باند رو بدون توجه به طولش رد کرده .

راستی دوستان فرودهای استاندارد روی تاچ دان زون ها همیشه با یه ضربه خاص همراه چیزی که ما میگیم خلبان گند زد با این فرودش و کیس تاچ لندینگ به علت نیاز به نگه داشتن هواپیما تو گراند افک تا بیش از حد استاندارد باعث میشه هواپیما از جای مطلوب برای تاچ دان دور بشه .البته خلبانایی هستن که با تغییر در شیب فرود این مشکل رو حل میکنن ولی این کار هم غیر استاندارد هست و حتی جریمه داره . اگر دقت کرده باشید و یا با هواپیمای خارجی سفر کرده باشید ، اکثرا زمان لندینگ به قول ما بد میشینن ولی به قول استاندارد نه .



اينكه هواپيما رو زود به زمين خارجى ها مى زنن باعث آسيب ديدن و زود تر خراب شدن چرخا و ارابه ى فرود نمى شه ؟؟


امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش

پرهام جان سلام @};-

هواپیماها برای تحمل نوعی از ضربهای مختلف مقاوم شدن و مشکل خاصی براشون پیش نمیاد و البته خلبانهای ایرلاینهای خارجی خیلی خودشون رو موظف به خروج از استاندارد نمیدونن تا مسافر خوشش بیاد یا هواپیما کمتر فشار تحمل کنه و چرخه خفظ و نگهداری هواپیما به صورت کامل رعایت میشه . کلا فکر نکنم چیزی با این حالات که فلان قطعه نیست یا کمبوده و یا تحریمه وجود داشته باشه براشون .

کار استاندارد انجام میشه . بازم بحث کلی خلبانهای اروپا و خلبانهای آمریکایی با هم فرق داره ، که بیس و اساس قوانین و آزادی عمل برای خلبان خیلی مطرحه
یه خلبان اروپایی ناچاره به علت قوانین سخت گیرانه شدید خیلی تو چارچوب عمل کنه . ولی خلبانهای آمریکایی از آزادی عمل بالاتری برخوردارن و مثل ما مثلا با کیس تاچ حال میکنن .

قوانین در ایران به واسطه سال ورود و کشور صادر کننده علوم هوای که عمدتا آمریکا باشه ، باعث شده ما بیشتر به رفتار آمریکایی در این مورد رو بیاریم . خب خیلی از اساتید اونجا تربیت شدن و دانششون رو همونجوری منتقل کردن و در موارد دیگه از تعمییرات گرفته تا پشتیبانی و آموزش و مدیکال ..... ما عموما مثل اوناییم و از قوانینشون پیروی میکنیم.

البته یه زمانی که خود اونا بودیم و بس حالا هم ... 😊