Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش


آیین اعطای گواهینامه بین‌المللی فرودگاهی به فرودگاه آیت‌الله شهید صدوقی یزد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشور، مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور، استاندار و معاونین و جمعی دیگر از مسوولان استان برگزار شد.


"حمیدرضا پهلوانی" معاون وزیر و رییس سازمان هواپیمایی کشور در این مراسم که در سالن کنفرانس شهید دانش‌پرور فرودگاه شهید صدوقی یزد برگزار شد، از تلاش این سازمان برای طراحی و ساخت یک هواپیمای بومی با سرنشین بالای 150 نفر در داخل کشور خبر داد و گفت: در شرایطی که تحریم‌ها حتی روی صنعت خودرو تأثیرگذار بوده‌ است شاید این ادعای بزرگی باشد ولی این اطمینان را داریم که می‌توان آن را محقق کرد.


وی گفت: هم‌اکنون مقدمات عملیاتی شدن آن از طریق عوامل طراحی و کارگزاران در حال انجام است و امیدواریم با تأمین منابع ارزی در دولت شاهد تحولی بزرگ در این صنعت باشیم.


پهلوانی در بخشی از سخنانش به مشکلات شرکت‌های هواپیمایی برای تأمین قطعات اشاره کرد و گفت: گاهاً تأمین قطعه‌ای مانند لاستیک هواپیما که یک نیاز روزمره شرکت‌های هواپیمایی به شمار می‌رود، با گذر از شش کشور انجام می‌شود تا به ایران برسد لذا سعی داریم آنچه از قطعات مصرفی هواپیماها را که می‌توانیم نیز با بهره‌گیری از صنعتگران در داخل کشور تولید کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انجام روزانه حدود 600 پرواز با بیش از 235 فروند هواپیمای ناوگان هواپیمایی کشور، کنترل و نظارت بر این تعداد پرواز را نیازمند یک سیاست‌گذاری مجدد برای نیل به استانداردهای جهانی و افزایش کیفیت خدمات هوایی عنوان کرد.

وی اعطای گواهینامه بین‌المللی فرودگاهی را به منزله اطمینان سازمان هواپیمایی کشور از همه بخش‌های آن فرودگاه است که باید استمرار داشته باشد.

او با اشاره به تصویب هشت فرودگاه کشور برای بین‌المللی شدن در دولت، تصریح کرد: فرودگاه‌های شیراز، بندرعباس، امام خمینی(ره) تهران و فرودگاه اصفهان بین‌المللی هستند و فرودگاه‌ یزد نیز به عنوان پنجمین فرودگاه کشور این گواهینامه را دریافت کرد و فرودگاه‌های مشهد و تبریز نیز درصدد دریافت این گواهینامه بین‌المللی هستند.

پهلوانی ابراز امیدواری کرد؛ فرودگاه یزد با رفع نواقص و تکمیل سایر استانداردهای لازم، به زودی رسماً به عنوان یک فرودگاه بین‌المللی به دنیا معرفی شود.

"محمود رسولی‌نژاد" مدیر عامل فرودگاه‌های کشور نیز به عملکرد فرودگاه شهید صدوقی یزد در سال 91 اشاره و اظهار کرد: در این فرودگاه 4400 پرواز منجر به جابه‌جایی 480 هزار مسافر شده است به طوری که در هر هفته 45 پرواز رفت و برگشتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: درآمد کسب شده بر روی کاغذ فرودگاه یزد 4.3 میلیارد تومان بوده که عملاً 2.7 میلیارد تومان وصول شده است.

او هرینه‌های جاری این فرودگاه را 4.5 میلیارد تومان و هزینه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری آن را 2.7 میلیارد تومان که بخشی از آن در سالجاری تخصیص یافته است، ذکر کرد و گفت: تنها سه، چهار فرودگاه کشور در بخث هزینه، درآمدزا هستند ولی فرودگاه شهید صدوقی یزد نیز در تلاش برای پاسخگویی به هزینه‌های خود و حتی درآمدزا بودن است.

رسولی‌نژاد اعطای گواهینامه‌ فرودگاهی را جزو الزامات هر فرودگاه ذکر کرد و با بیان این‌که فرودگاه یزد پنجمین فرودگاه کشور است که موفق به کسب این گواهینامه شده است، اعلام کرد: فرودگاه یزد در مدت اعتبار این گواهینامه باید ضمن رعایت وصعیت جاری، نواقص موجود را رفع کند و این کار با خودبازبینی مستمر در سیستم انجام خواهد شد تا قانون‌گذار و ناظر از کیفیت خدمات اطمینان حاصل کند.

"محمدرضا فلاح‌زاده" استاندار یزد نیز در این مراسم به ظرفیت‌های انسانی، صنعتی، معدنی و گردشگری استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر استفاده مردم یزد که ذاتاً علاقمند به سفرهای زیارتی عتبات عالیات و سرزمین وحی و البته سفرهای سیاحتی هستند، بسیاری از صنعتگران و فعالان اقتصادی استان نیز مدام در حال مسافرت از طریق هواپیما هستند به طوری که هر هفته 90 پرواز در یزد نشست و برخاست دارد.

وی همچنین از اضافه شدن 250 هکتار زمین به مساحت 500 هکتاری فرودگاه یزد خبر داد.

استاندار در بخشی از سخنانش تأخیرهای بوجود آمده در پروازها را امری طبیعی و آن را مختص تمامی استان‌ها و حتی سایر کشورها از جمله کشورهای توسعه یافته خواند و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد نارضایتی در مورد کیفیت و نحوه خدمات‌دهی از فرودگاه یزد نداشته‌ایم.

"سعداله وطن‌خواه" مدیر کل فرودگاه شهید صدوقی یزد نیز با اشاره به آغاز فعالیت فرودگاه یزد از سال 47 با راه‌اندازی یک پرواز پستی، گفت: این فرودگاه در سال 1373 با انجام پروازهای برون مرزی فعالیت خود را ادامه داد و هم‌اکنون از سیستم‌های مدرن ناوبری و ارتباطی و باندی به طول 4100 متر و به عرض 60 متر و سایر امکانات مورد نیاز بهره‌مند است.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته برای دریافت این گواهینامه اشاره و پروازهای کنونی این فرودگاه را به مقاصدی چون تهران، مشهد، کیش، عسلویه، مکه و مدینه، نجف، بغداد و ... ذکر کرد.



خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه یزد