Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
UserPostedImage


به‌ گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» براساس ماده 29 آیین‌نامه فرودگاهی سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه‌ها ملزم به دریافت گواهینامه فرودگاهی بر اساس ضوابط این سازمان و ایکائو (سازمان هواپیمایی بین‌المللی) هستند.

فرودگاه‌های عملیاتی موجود کشور موظف هستند براساس ضوابط مصوب سازمان هواپیمایی، ظرف مدتی که سازمان تعیین می‌کند، خود را با مفاد این آیین‌نامه تطبیق دهند.

ایجاد محیطی امن و محافظت‌شده برای انجام عملیات پرواز هواپیماها، اطمینان یافتن از ارائه تسهیلات و خدمات فرودگاهی مطابق با استانداردهای بین‌المللی و اطمینان از رعایت ملاحظات ایمنی و اقدامات حفاظتی قبل از انجام عملیات پرواز هواپیماها، برخی از اهداف دریافت گواهینامه فرودگاهی است.

همچنین اجرای سیستم مدیریت ایمنی به‌منظور شناسایی نقص‌ها و فرصت برطرف کردن آنها در حداقل زمان ممکن و پیشگیری از وقوع سوانح فرودگاهی از دیگر اهداف دریافت گواهینامه فرودگاهی است.

‌تاکنون فرودگاه‌های شیراز، اصفهان و بندرعباس موفق به دریافت گواهینامه فرودگاهی شده‌اند؛ البته فرودگاه امام خمینی (ره) در سال 1388 گواهینامه مشروط فرودگاهی را دریافت کرد تا برخی ایرادات را برطرف کند و پس از برطرف کردن این ایرادات، روز گذشته موفق به دریافت گواهینامه فرودگاهی شد.

در این مراسم علاوه بر رئیس سازمان هواپیمایی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) و ‌جمعی از مدیران صنعت حمل‌ و نقل هوایی حضور داشتند.

فارس نیوز
PC Flight Simulation Geek Since 1998