Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش


سهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما به دلیل شرایط سخت پرداخت آن به شرکت‌های هواپیمایی، بی‌نتیجه ماند.

سید عبدالرضا موسوی - رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی - در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره اختصاص منابع از صندق توسعه ملی برای خرید هواپیما گفت: شرایط دریافت این تسهیلات برای شرکت‌های هواپیمایی بسیار دشوار است.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی در وضعیت مالی نامناسبی به سر می‌برند و تسهیلات این چنینی که باید پیش پرداخت سنگینی برای آن پرداخت شود، هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

موسوی با بیان این‌که سهم آورده ایرلاین‌ها برای دریافت تسهیلات باید حداقل 20 تا 25 درصد منابع صندوق توسعه ملی باشد، گفت: با استفاده از این تسهیلات تنها دو - سه هواپیما وارد شد که قابل توجه نیست.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بدون کارشناسی قیمت‌ سوخت هواپیما را افزایش داده است، بر ضرورت بازگشت قیمت‌ها به وضعیت قبل تاکید کرد.

وی از بالا بودن قیمت خدمات فرودگاهی برای شرکت‌های هواپیمایی نیز گلایه و اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها باعث افزایش هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی شده است.

موسوی گفت: ارزش ریال ثابت است اما دلار هر روز در نوسان است. این درحالیست که بسیاری از هزینه‌ها از جمله تامین قطعات هواپیما، آموزش، حقوق کارکنان خارجی و موارد دیگر با ارز پرداخت می‌شود و این خود یکی از مشکلات مهم ایرلاین‌هاست.