Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش

UserPostedImage


بوئینگ از ایرلاین‌ها درخواست کرد: فرستنده مورد استفاده برای تعیین مکان هواپیما پس از سقوط را مورد بازرسی قرار دهند.

یک رگولاتور انگلیسی پس از آتش‌سوزی اوایل ماه جاری یک فروند هواپیمای 787 دریم لاینر که در فرودگاه هیتروی لندن پارک شده بود، انجام این بازرسی را توصیه کرد.

پیگیری‌های انجام شده در مورد علت این آتش‌سوزی به قسمت عقب بالای هواپیما ختم شد که محل قرار گرفتن فرستنده تعیین مکان اضطراری است.

بوئینگ از گردانندگان مدل‌های 717، نسل جدید 737، 400-747، 746 و 777 درخواست کرده این هواپیماها را بازرسی کنند. هدف از این بازرسی‌ها به دست آوردن اطلاعات بیشتر است که در گرفتن تصمیم نهایی رگولاتورها تعیین کننده خواهد بود.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، در نتیجه آتش‌سوزی این هواپیمای پارک شده که متعلق به اتیوپی ایرلاینز بود، فرودگاه هیترو به مدت 90 دقیقه تعطیل شد.

پس از این حادثه، رگولاتوری تا روشن شدن بیشتر موضوع، خواستار غیرفعال شدن یک قطعه الکترونیکی در تمامی هواپیماهای 787 بوئینگ شد و پیشنهاد کرد که بازبینی ایمنی از این قطعه در هواپیماهای دیگر انجام شود.

"هانی ول اینترنشنال" که شرکت سازنده این فرستنده‌های اضطراری است، از پیشنهاد برای غیرفعال کردن آنها تا زمان ادامه تحقیقات حمایت کرد اما خاطرنشان کرد که هنوز برای هر گونه نتیجه‌گیری زود است.

دو ایرلاین هفته گذشته وجود مشکل در سیم‌کشی فرستنده‌های اضطراری هواپیمای 787 بوئینگ را افشا کردند.

اُل نیپون ایرویز (ANA) که بیشترین تعداد دریم لاینر را در اختیار دارد، هفته گذشته اعلام کرد: طی یک بازرسی، در سیم‌کشی باطری فرستنده‌ دو فروند 787 ایراد مشاهده کرده است.

شرکت آمریکایی یونایتد ایرلاینز نیز در بازرسی از یکی از شش فروند هواپیمای 787 خود، وجود ایراد در همین قسمت را گزارش کرد.

بر اساس گزارش رویترز، حداکثر 1200 فروند از هواپیماهای بوئینگ از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین مدل به این دستگاه‌ها مجهز هستند اما این شرکت از ایرلاین‌ها درخواست کرده ظرف 10 روز نتیجه بازرسی‌شان را اعلام کنند تا به تصمیم گیری سریع‌تر رگولاتورها کمک شود.


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،