amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان شروع کننده موضوع
12 سال پیش
تاكنون 48 هزار نفربه كمپین (مبارزان اجتماعی ) جهانی محكومیت تحریم فروش هواپیماهای مسافربری
به ایران كه توسط كاپیتان 'هوشنگ شهبازی ' راه اندازی شده ، پیوسته اند

UserPostedImage

شهبازی كه 26 مهرماه امسال توانست پرواز 743 مسكو- تهران را در شرایطی اضطراری در فرودگاه مهرآباد تهران سالم فرود آورد، با راه اندازی سایتی درصدد رساندن صدای مخالفان نقض حقوق بشر به گوش جهانیان است.

وی در این سایت خطاب به انسان دوستان و سازمان های حقوق بشر درسراسر جهان وایرانیان در داخل و خارج آورده است: بدین وسـیله صمـیـمانه از تمـام مردم دنیا خواستارم مـرا در راسـتای لـغو این تــحریم ناجوانمردانه در مورد هواپیمـاهای مسـافربـری یـاری دهــید .مباد آن روز كه چشم دنیا به روی انسانیت بسته بماند،مباد آنروز كه سیاست جان ستاند و لشكر سواره بر مردم پیاده بتازد،باشد كه با شكستن این تحریم ناجوانمردانه بر لبان كودكان معصوم ومنتظر، پدر ویا مادران نگران ، لبخندی بشكفد.

درهمین حال شهبازی با بیان اینكه صنعت حمل و نقل هوایی به طور مستقیم با جان انسان ها سروكار دارد، اظهار داشت: تحریم این صنعت به معنای نقض حقوق اولیه انسانی به شمار می رود و نباید به بهانه اختلافات سیاسی جان مردم را در معرض خطر قرار داد.

وی با اشاره به رویكرد دوگانه كشورهای غربی در مقوله حقوق بشر گفت: این كشورها در نهادهای بین المللی همچون سافا، ایكائو و یاتا با تصویب قوانین سختگیرانه درصدد تامین ایمنی پروازها هستند و از طرف دیگر خود با اعمال تحریم های غیرانسانی دست به اعمالی می زنند كه ناقض معیارهای ایمنی هواپیمایی است.

شهبازی تصریح كرد: این كشورها با اعمال نفوذ و حق وتو درنهادهای بین المللی صرفا به دلیل اختلاف سیاسی به طور عملی مانع از تامین ایمنی پرواز هواپیماهای برخی كشورها می شوند.

وی در باره فرسودگی سیستم های هواپیمایی كشور و نقش آن در بروز سوانح هوایی گفت: كسی نمی تواند بگوید قطعات كهنه تنها عامل بروز این سوانح است چراكه هواپیماهای كهنه هم طبق قوانینی می توانند، پرواز كنند بنابراین مهم داشتن ایمنی هواپیماست.

شهبازی با بیان اینكه هیچ خلبانی با هواپیمای غیرسالم و ناامن پرواز نمی كند، گفت: با این حال كاملا مشخص است كه یك هواپیمای نو با یك هواپیمای 40 ساله تفاوت می كند.

وی همچنین با اشاره به شرایط منجر به اورهال ( تعمیرات اساسی) یك هواپیما اظهار كرد: اینكه یك هواپیما چند بار باید اورهال شود، بسته به نوع هواپیما و عمر و ساعت پروازی مشخصی است كه برای او تعریف شده است و در این بازه زمانی از خدمات پس از فروش نیز استفاده می كند.

شهبازی درباره میزان استقبال از بیانیه و كمپین جهانی بر علیه تحریم فروش هواپیمای مسافری و غیر نظامی گفت: نسبت به برآوردهایی كه داشتیم استقبال عالی بوده و ایرانیان خارج از كشور نیز از این كمپین استقبال خوبی داشته اند . وی ابراز امیدواری كرد تا با اطلاع رسانی بیشتر ، هموطنان داخل استقبال بیشتری از این كمپین داشته باشند.
جهت پیستن به این کمپین بر روی لینک زیر کلیک کنید

capt-shahbazi.com
 


مرجع : خبرگزاری ايرنا

UserPostedImage
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
کار خیلی جالبی کردن ایشون.البته من شخصاً امیدی به سرانجام موفق ندارم ولی با این حال تا این لحظه چندین بار امضا کردم [blackhee]
PC Flight Simulation Geek Since 1998