Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي کشوري با بيان اين که با اقدامات صورت گرفته به طور متوسط تاخيرهاي پروازي به 22 دقيقه کاهش يافته، گفت: بر اساس تعريف ايکائو زمان دقيق پرواز هواپيماها 15 دقيقه بعد از ساعتي است که روي بليت قيد شده است.

محمد خداکرمي در گفت وگو با ايسنا اظهار کرد: بيشتر مسافران تصورشان بر اين است که زمان پرواز هواپيما همان ساعتي است که روي بليت نوشته شده، در صورتي که براساس تعريف ايکائو زماني که روي بليت نوشته مي شود ساعتي است که هواپيما در پارکينگ اولين خيزش خود را به قصد پرواز به سمت باند شروع مي کند.

وي افزود: اين حرکت حدود 15 دقيقه به طول مي انجامد و برج مراقبت با توجه به پروازهاي ورودي و خروجي اجازه پرواز را به هواپيما مي دهد.وي دو بانده بودن فرودگاه، نوع هواپيما، شرايط جوي و موارد ديگر را از جمله عواملي عنوان کرد که مي تواند زمان پروازها را با تاخير مواجه کند.
معاون هوانوردي و اموربين الملل سازمان هواپيمايي کشوري اظهار کرد: اين سازمان براي حصول اطمينان از رعايت قوانين و مقررات، استانداردهاي فرودگاهي و هوانوردي و تطابق با الزامات ملي و بين المللي در راستاي ارتقاي ايمني هوانوردي کشور همواره به صورت ماهانه حداقل دو بازرسي از فرودگاه هاي کشور انجام مي دهد.

وي با اشاره به ساماندهي تاخيرهاي پروازي و با بيان اين که در اين راستا شش بخشنامه و دستورالعمل ويژه ساماندهي تاخيرهاي پروازي صادر شد، افزود: براي اولين بار در کشور کميته ساماندهي تاخيرها تشکيل شد، به گونه اي که حاصل اين اقدامات، تاخيرهاي پروازي را بسيار کاهش داده است.

خداکرمي با بيان اين که همه شرکت هاي هواپيمايي تلاش مي کنند ميزان تاخير را کاهش دهند، گفت: شرکت هاي هواپيمايي به افزايش کيفيت پروازها و نوع خدمات توجه مي کنند و به اين منظور ادغام آنها مي تواند به کاهش هزينه خود شرکت ها و افزايش قابليت ها و توانمندي هاي آنها منجر شود.درج قيمت، تاريخ و مشخصات مسافر، ذکر نکردن جمله «غيرقابل استرداد» در بليت، صدور بخشنامه هاي لازم و از اين قبيل از ديگر اقدامات اين سازمان براي رعايت حقوق مسافر است.

ایسنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998