Mosi1997
  • Mosi1997
  • 50.02% (معمولی)
  • آزمایشی شروع کننده موضوع
11 سال پیش
اول بگم که از خلبانی جنگنده و آموزش تو ارتش خوشم نمیاد، برای آموزش میخوام به موسسات خصوصی برم، کسی از هزینه های جدید خبری نداره؟
من دو تا از انگشتای دست چپم یه شکستگی کوچیک داشته، 3 تا دندون پر کرده دارم بقیه سالمن، چشم هام با عینک که هیچ مشکلی ندارن، اگه لیزر کنم ان شاء الله بدون عینک هم چشمام 10از10 میشه و وقتی 21ساله شدم لیزر میکنم الان 16 سالمه. (تو بقیه تست ها ان شاء الله که مشکلی ندارم!) راستی برای قبول شدن تو مرحله پزشکی هیچ خلبانی رو با عینک یا لنز قبول نمیکنن؟
میشه کلاس های آموزشی رو از 18 سالگی شروع کنم بعدش وقت گرفتن مدرک که چشمامو لیزر کردم برم تست پزشکی رو بدم؟
بنظرتون تو تست پزشکی هواپیما های مسافربری چنددرصد احتمال قبولی دارم؟
بعد کجا ها تست پزشکی میگیرن؟ فقط تو تهرانه؟
برای شرکت در کلاس های خلبانی حتما باید قبلش سربازی رفته باشیم؟ برای مدرک پایان خدمت هم که یعنی باید 2سال از عمرمو طلف کنم دیگه، درسته؟! وقتی کلاسارو برم و فقط گرفتن مدرکش بمونه سربازیم هیچ فرقی نمیکنه؟ (مثل اینایی که PhD دارن و سربازی تو میدونشون فقط 40 روز آموزشیه و بقیه شو به شکلای دیگه میگذرونن)
بعد اگه خلبان یه شرکت بخوام بشم برای استخدام فرق میکنه مدرک تحصیلیم لیسانس یا فوق لیسانس یا PhD باشه؟؟
وقتی بازنشسته بشیم حقوق بازنشستگیش چه طوریاس؟؟؟
برای بازنشستگی اگه سلامت کامل داشته باشم تا چه سنی میذارن خلبانی کنم؟
برای گرفتن کارت پایان خدمت که استخدادم بشم بنظرتون می ارزه برم PhD یکی از رشته های زبانو (مثل ادبیات انگلیسی) بگیرم؟ کدوم رشته ش بهتره و چند سال تا PhD طول میکشه؟ (تو دانشگاه فرقی نمیکنه اگه کسی با مدرک تافل یا IELTS وارد دانشگاه بشه؟ کسی از درسای دانشگاهی رشته های اطلاعی نداره که درس های فارسی مثل دینی و ... هم داره یا دیگه فقط فینگیلیشه؟)
کلاسای خلبانی تو آموزشگاه های خصوصی زمانش چه جوریه؟ چند روز در هفته س؟ میشه ذر کنارش تو رشته دانشگاهی مثلا ادبیات انگلیسی هم تحصیل کرد؟
بعد مدرک خلبانی رو که بگیرم اجازه پرواز با چه هواپیماهای مسافربری رو خواهم داشت؟ فقط اونایی که باهاشون تمرین کردم؟
توی شرکت کسی اطلاعی نداره که پروازهاشو یه خلبان خودش انتخاب میکنه که مثلا داخلی یا بین المللی باشه یا باید ترفیع بگیره تا بتونه پرواز بین المللی هم داشته باشه؟
برای کار در شرکت های خلبانی خارج از کشور، مدرکی که تو ایران بگیرم رو قبول دارن؟ بنظرتون کار تو یه شرکت ایرانی بهتره یا یه کشور خارجی؟ (مثلا تو خواب تو شرکت Emirates Air!)
خیلی ممنون میشم اگه کسی بتونه جواب سوالامو بده!
Ali Kalan
  • Ali Kalan
  • 50.4% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
11 سال پیش
برادر سوال دیگه ای نبود؟!!! 😨 🆘 تعارف نکنیا!

UserPostedImage
Mosi1997
  • Mosi1997
  • 50.02% (معمولی)
  • آزمایشی شروع کننده موضوع
11 سال پیش
سوال که زیاده، گفتم شاید مربوط نشه، نپرسیدم!
Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار
11 سال پیش
ارسال شده توسط : Mosi1997 

اول بگم که از خلبانی جنگنده و آموزش تو ارتش خوشم نمیاد، برای آموزش میخوام به موسسات خصوصی برم، کسی از هزینه های جدید خبری نداره؟
من دو تا از انگشتای دست چپم یه شکستگی کوچیک داشته، 3 تا دندون پر کرده دارم بقیه سالمن، چشم هام با عینک که هیچ مشکلی ندارن، اگه لیزر کنم ان شاء الله بدون عینک هم چشمام 10از10 میشه و وقتی 21ساله شدم لیزر میکنم الان 16 سالمه. (تو بقیه تست ها ان شاء الله که مشکلی ندارم!) راستی برای قبول شدن تو مرحله پزشکی هیچ خلبانی رو با عینک یا لنز قبول نمیکنن؟
میشه کلاس های آموزشی رو از 18 سالگی شروع کنم بعدش وقت گرفتن مدرک که چشمامو لیزر کردم برم تست پزشکی رو بدم؟
بنظرتون تو تست پزشکی هواپیما های مسافربری چنددرصد احتمال قبولی دارم؟
بعد کجا ها تست پزشکی میگیرن؟ فقط تو تهرانه؟
برای شرکت در کلاس های خلبانی حتما باید قبلش سربازی رفته باشیم؟ برای مدرک پایان خدمت هم که یعنی باید 2سال از عمرمو طلف کنم دیگه، درسته؟! وقتی کلاسارو برم و فقط گرفتن مدرکش بمونه سربازیم هیچ فرقی نمیکنه؟ (مثل اینایی که PhD دارن و سربازی تو میدونشون فقط 40 روز آموزشیه و بقیه شو به شکلای دیگه میگذرونن)
بعد اگه خلبان یه شرکت بخوام بشم برای استخدام فرق میکنه مدرک تحصیلیم لیسانس یا فوق لیسانس یا PhD باشه؟؟
وقتی بازنشسته بشیم حقوق بازنشستگیش چه طوریاس؟؟؟
برای بازنشستگی اگه سلامت کامل داشته باشم تا چه سنی میذارن خلبانی کنم؟
برای گرفتن کارت پایان خدمت که استخدادم بشم بنظرتون می ارزه برم PhD یکی از رشته های زبانو (مثل ادبیات انگلیسی) بگیرم؟ کدوم رشته ش بهتره و چند سال تا PhD طول میکشه؟ (تو دانشگاه فرقی نمیکنه اگه کسی با مدرک تافل یا IELTS وارد دانشگاه بشه؟ کسی از درسای دانشگاهی رشته های اطلاعی نداره که درس های فارسی مثل دینی و ... هم داره یا دیگه فقط فینگیلیشه؟)
کلاسای خلبانی تو آموزشگاه های خصوصی زمانش چه جوریه؟ چند روز در هفته س؟ میشه ذر کنارش تو رشته دانشگاهی مثلا ادبیات انگلیسی هم تحصیل کرد؟
بعد مدرک خلبانی رو که بگیرم اجازه پرواز با چه هواپیماهای مسافربری رو خواهم داشت؟ فقط اونایی که باهاشون تمرین کردم؟
توی شرکت کسی اطلاعی نداره که پروازهاشو یه خلبان خودش انتخاب میکنه که مثلا داخلی یا بین المللی باشه یا باید ترفیع بگیره تا بتونه پرواز بین المللی هم داشته باشه؟
برای کار در شرکت های خلبانی خارج از کشور، مدرکی که تو ایران بگیرم رو قبول دارن؟ بنظرتون کار تو یه شرکت ایرانی بهتره یا یه کشور خارجی؟ (مثلا تو خواب تو شرکت Emirates Air!)
خیلی ممنون میشم اگه کسی بتونه جواب سوالامو بده!




سلام برادر ، اول از همه ورود شمارو به اينجا تبريك و خوش آمد مى گم و آرزو مى كنم موفق باشيد@};-
شما يه جورايى از لحاظ سن اينا به من شباهت داريد و خب چيزايى كه تو اموزشگاها رفتم و پرسيدم رو براتون عرض مى كنم
در باره ى چشم به شما بگم كه ليزر شمارو در امتحان عملى رد مى كنه و فقط مى تونيد عمل لازيك رو براى چشمتون انجام بديد
اگر جفت چشم هاتون نمرش كمتر از ٢ هست موردى نداره با عينك قبول هستيد
از لحاظ تناسب قد و وزن هم بگم براتون قوانين عوض شده و شما بايد قد خودتون رو به متر اندازه بگيرد و در خود يك بار ضرب كنيد و سپس وزنتون رو اندازه بگيريد و از عدد بدست آمده قدتون ، تقسيم كنيد . اگر بين ٢٠ تا ٢٥ بود بهترين حالت مى باشد و قبول هستيد ولى پايين تر و بالا تر رد مى شويد
درباره ى سربازى ، يا بايد كارت پايان خدمت رو داشته باشيد يا اينكه معافى غير پزشكى اخذ كرده باشيد ( البته آموزشگاه پارسيس معافيت پزشكى در شرايط خاص رو قبول مى كند )
هزينه ها مقدارى خدارو شكر پايين آمده ولى طبق آخرين تماسى كه من با آموزشگاه معراج در هفته گذشته داشتم بين ، مجموع هزينه هاى دوره هاى PPL, CPL, IR تقريبا ٥٠ تا ٦٠ ميليون تومن مى شود
در باره ى استخدام متاسفانه افرادى كه پس از گرفتن IR پارتى ندارند بايد دور ايران اير و ماهانو خط بكشن ( البته تا الان ، از آينده خبرى ندارم ) ولى خب آسمان استخدامى داره با يكم دنگو فنگ و آتا هم خوب پذيرش داره
شما از الان ب فكر بازنشستگى هستى ؟؟؟؟ اگر تا اون موقع انشالاه مشكل خاصى نداشته باشى حتى اگه بازنشسته شدى و دكتر ها تاييد كردند مى تونيد پرواز بريد
مورد داشتيم طرف رفته تو Emirates Flight School مدارك خلبانيشو گرفته ولى به خاطر مليت ايرانى بودن استخدامش نكردن و الان كمك خلبان فوكر ١٠٠ آسمانه
موفق باشيد[bowing]


امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage
CATC Pilot
  • CATC Pilot
  • 50.08% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار
11 سال پیش
ارسال شده توسط : Mosi1997 

اول بگم که از خلبانی جنگنده و آموزش تو ارتش خوشم نمیاد، برای آموزش میخوام به موسسات خصوصی برم، کسی از هزینه های جدید خبری نداره؟
من دو تا از انگشتای دست چپم یه شکستگی کوچیک داشته، 3 تا دندون پر کرده دارم بقیه سالمن، چشم هام با عینک که هیچ مشکلی ندارن، اگه لیزر کنم ان شاء الله بدون عینک هم چشمام 10از10 میشه و وقتی 21ساله شدم لیزر میکنم الان 16 سالمه. (تو بقیه تست ها ان شاء الله که مشکلی ندارم!) راستی برای قبول شدن تو مرحله پزشکی هیچ خلبانی رو با عینک یا لنز قبول نمیکنن؟
میشه کلاس های آموزشی رو از 18 سالگی شروع کنم بعدش وقت گرفتن مدرک که چشمامو لیزر کردم برم تست پزشکی رو بدم؟
بنظرتون تو تست پزشکی هواپیما های مسافربری چنددرصد احتمال قبولی دارم؟
بعد کجا ها تست پزشکی میگیرن؟ فقط تو تهرانه؟
برای شرکت در کلاس های خلبانی حتما باید قبلش سربازی رفته باشیم؟ برای مدرک پایان خدمت هم که یعنی باید 2سال از عمرمو طلف کنم دیگه، درسته؟! وقتی کلاسارو برم و فقط گرفتن مدرکش بمونه سربازیم هیچ فرقی نمیکنه؟ (مثل اینایی که PhD دارن و سربازی تو میدونشون فقط 40 روز آموزشیه و بقیه شو به شکلای دیگه میگذرونن)
بعد اگه خلبان یه شرکت بخوام بشم برای استخدام فرق میکنه مدرک تحصیلیم لیسانس یا فوق لیسانس یا PhD باشه؟؟
وقتی بازنشسته بشیم حقوق بازنشستگیش چه طوریاس؟؟؟
برای بازنشستگی اگه سلامت کامل داشته باشم تا چه سنی میذارن خلبانی کنم؟
برای گرفتن کارت پایان خدمت که استخدادم بشم بنظرتون می ارزه برم PhD یکی از رشته های زبانو (مثل ادبیات انگلیسی) بگیرم؟ کدوم رشته ش بهتره و چند سال تا PhD طول میکشه؟ (تو دانشگاه فرقی نمیکنه اگه کسی با مدرک تافل یا IELTS وارد دانشگاه بشه؟ کسی از درسای دانشگاهی رشته های اطلاعی نداره که درس های فارسی مثل دینی و ... هم داره یا دیگه فقط فینگیلیشه؟)
کلاسای خلبانی تو آموزشگاه های خصوصی زمانش چه جوریه؟ چند روز در هفته س؟ میشه ذر کنارش تو رشته دانشگاهی مثلا ادبیات انگلیسی هم تحصیل کرد؟
بعد مدرک خلبانی رو که بگیرم اجازه پرواز با چه هواپیماهای مسافربری رو خواهم داشت؟ فقط اونایی که باهاشون تمرین کردم؟
توی شرکت کسی اطلاعی نداره که پروازهاشو یه خلبان خودش انتخاب میکنه که مثلا داخلی یا بین المللی باشه یا باید ترفیع بگیره تا بتونه پرواز بین المللی هم داشته باشه؟
برای کار در شرکت های خلبانی خارج از کشور، مدرکی که تو ایران بگیرم رو قبول دارن؟ بنظرتون کار تو یه شرکت ایرانی بهتره یا یه کشور خارجی؟ (مثلا تو خواب تو شرکت Emirates Air!)
خیلی ممنون میشم اگه کسی بتونه جواب سوالامو بده!




سلام ؛

رشته خلبانی به دو شاخه خلبانی نظامی (Military) و غیر نظامی (Civil) تقسیم میشه ؛ از توضیحات شما بر میاد که صرفاً علاقمند شاخه Civil هستید و میل به این دارید تا نهایتاً بعنوان خلبان ایرلاین انجام وظیفه کنید ، لذا به نکات زیر توجه داشته باشید

برای خلبان ایرلاین شدن (ابتدا First Officer/Co-Pilot) حضرت عالی باید 3 گواهینامه پروازی رو دریافت کنید:
1) Private Pilot License – PPL
2) Commercial Pilot License – CPL
3) Instrument Rating – IR
لازمه ورود به رشته خلبانی، چک پزشکی (Medical) هست که به دو سطح Level-1 و Level-2 تفکیک میشه ، این نکته رو هم عرض کنم که این سطوح برای هریک از گواهینامه های فوق مجزاست پس برای PPL نیازمند Level-2 و برای CPL/IR نیازمند Level-1 هستید . مسلماً هرسطح معاینه پزشکی دارای آزمایشات و سختگیریهای خاص خودش هست .

** پیشنهاد میشه : 1) قبل از ثبت نام و Medical ، حتماً با مشاور مرکز آموزش و پزشک مرکز مدیکال گفتگو و پرسش و پاسخی به جهت روشن شدن وضعیتتون داشته باشید.
2) در صورت امکان ،قبل از انجام چک medical ، به یکی از آزمایشگاه ها و یا بیمارستانها رجوع کرده و برخی آزمایشات و معاینات رو انجام بدید تا در صورت وجود مشکل، تا سرحد امکان اون رو رفع کنید.
اما ...
باید وضعیت شمارو مورد بررسی قرار داد :
سن : 16 سال
وضعیت جسمانی ( Medical ) : مشکل در بینایی - شکستگی - 3 دندان پر کرده

وضعیت نظام وظیفه عمومی : ؟!
وضعیت مالی : ؟!
هدف ( دورنمای ذهنی شما برای یادگیری- استخدام ، در ایران یا خارج از کشور) : ؟!


با توجه به آنچه نگارش فرموده بودید توضیح میدم :

اکثر مدارس خلبانی کشور،شرط معدل بالای 12 رو قرار دادند، پس روی نمره کتبی دیپلم (ترجیحاً ریاضی و فیزیک و تجربی) دقت داشته باشید . هر دوره گواهینامه خلبانی دارای کلاسهای زمینی و عملی (پرواز) هست ، برای PPL که در ابتدای کار برای شما اهمیت پیدا میکنه باید بگم که حالت نرمال دوره زمینی اون 4 ماه هست ، لذا میتونید زمانی برای ثبت نام اقدام کنید،طوری که بهنگام شروع دوره عملیتون ، سن 18 سال رو داشته باشید تا بتونید بعد از اتمام کل دوره (در صورت داشتن کارت پایان خدمت) گواهینامه رو دریافت کنید .
با عنایت به شرایط و قوانین حاکم، بجای اینکه برای شما توضیح بدم که وضعیتتون میتونه از نظر Level-2 ، Approved بشه یا خیر ، تأکید میکنم با مرکز مدیکال تماس بگیرید و جزئیات رو جویا بشید ، پرسش از فردی خارج از این حیطه ممکنه شمارو گمراه کنه ، چراکه ممکنه قوانین روز به روز تغییر کنند و شاید اطلاعات فرد پرسش شونده ناقص و یا قدیمی باشه!

اما به طور کلی اگر شکستگی و جراحی خارج از نقاط حساس بدن داشته باشید مثل آپاندیس ، درصورت گذشت دو سال از انجام اون، مشکلی وجود نخواهد داشت ...
برای قد هم شنیدم قانون محدودیت قد برداشته شده (صرف گفته ها و شنیده ها!) اما به عمل اجرا میشه، لذا باید بیش از 165cm قد داشته باشید ، این رو اضافه کنم که در مرکز مدیکال چند سانت کمتر ثبت میکنند ... مثلاً اگر 170 باشید ، 167 نگاشته میشه!

در کشور ایران محدودیت سنی به جهت استخدام وجود داره که حدود 25 الی 27 سال هست ! با عنایت به این موضوع که اگر شما دارای مدرک آکادمیک مثل کارشناسی، کارشناسی ارشد و ... باشید، از حقوق و مزایای بیشتری بهره خواهید برد پس پیشنهاد میشه اینکار رو انجام بدید !!!
مدرک کارشناسی از 4الی 6 سال و سایر مدارک ، بسته به رشته مورد نظر ، متفاوت هست ...
در دانشگاه تفاوتی نداره که شما در چه سطحی از زبان انگلیسی باشید، اما دو نکته ! اول اینکه باید دانش زبان خوبی داشته باشید چراکه در حین یادگیری نیازش به شدت احساس میشه، و در زمان استخدام برای ایرلاین بسیار حائز اهمیت هست. نکته بعد اینکه اگر بخواید در کشور دیگه ساکن یا مشغول بکار بشید، بسته به قوانین داخلی اون کشور باید مدارکی از جمله IELTS داشته باشید و الا کار کمی گره میخوره ...
بدیهیست دروس دانشگاهی هر رشته دو بخش دروس تخصصی و عمومی هست ، دروس عمومی هم برخی از دروس اسلامی رو شامل میشه ، اما کلاً بگم ... دانشگاه با مدرسه زمین تا آسمان تفاوت داره ... لذا زیاد در موردش خودتون رو به زحمت نندازید!
کلاسهای پروازی رو میتونید در کنار دانشگاه انجام بدید اما کار در یادگیری شما در هر دو جبهه ایجاد خلل میکنه! جدا از این مسئله زمان کلاسها بدلیل پروازی بودن اساتید ،ممکنه تغییر کنه ،پس نمیشه به طور قطع گفت صبح هست یا عصر! ... از طرفی واحدهای دانشگاهی شما ممکنه طوری باشه که نتونید زمانتون رو با کلاسهای خلبانی هماهنگ کنید، پس شرایط سخت میشه اما محال نیست و شدنیه ، چراکه خودم اینکار رو کردم و شد! اتفاقاً رشته در مورد نظر شما هم تحصیل کردم .
در مورد سربازی هم عرض کنم ، شما باید به هرترتیب کارت پایان خدمت و یا معافیت غیر پزشکی داشته باشید ، ضمناً فکر میکنم دوره آموزشی 3 ماهه است نه 40 روزه ...

تا زمانی که گواهی پایان خدمت نداشته باشید ، حتی در صورت انجام پروازها، گواهینامه ای به شما تعلق نخواهد گرفت! اما سوابق ثبت خواهد شد .
در مورد حقوق و بازنشستگی کمی بیش از حد خنده داره که الان بهش فکر کنید اما در کل ، ایرلاینهای ایرانی وضعیت مشخص پرداخت حقوق ندارن ... در این حد بگم که بسیاری از خلبانان با سابقه پروازی حقوقی بسیار کمتر از یک کمک خلبان تازه کار میگیرن ! ... شما تضمین استخدام هم در ایران ندارید .

بعد از دریافت گواهینامه هایی که عرض شد ( قیمتش هم وابسته به قیمت سوخت و در حال حاضر بین 85 الی 100 میلیون هست) باید دوره تایپ هواپیما رو بگذرونید ، که اگر ایرلاینی شمارو بورسیه کنه و آموزش بده که هیچ ، اما اگر اینطور نباشه،باید چیزی حدود 60 میلیون برای این دوره هم هزینه کنید!!!

در یک ایرلاین با توجه به سابقه پروازی به شما schedule ارائه میشه که این میتونه Domestic یا International باشه

برای خروج یا ورود به ایران باید گواهینامه خلبانیتون رو Convert کنید، چراکه برخی ICAO ، JAA و ... هستند و باید طبق قوانین داخلی هواپیمایی کشوری در هر کشور باشه ... که خود این هم پروسه خاص خودش رو داره !

تحصیل در Emirates جدای از اینکه تبعه ایرانی بپذیره یا خیر، اما از نظر مالی بسیار بسیار براتون گرون تموم میشه ...



توضیحات در مورد چگونه خلبان شویم (در ایران) بسیار طولانی هست ... بنده هم میتونم بگم به طور خلاصه توضیح دادم!!! ... به مشکلات و تحلیل هر آموزشگاه و اینکه از چه راهی چه خواهد شد عبور میکنم چراکه نه حوصله شما میکشه نه بنده وقتش رو دارم

پیروز باشید@};-

Every takeoff is optional. Every landing is mandatory