captain mahan
  • captain mahan
  • 50.02% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
10 سال پیش
با سلام خدمت دوستان عزیز

ما بر روی طرحی کار میکنیم که هدف اون تاسیس یک تاکسی هوایی در استان خوزستان هست. با توجه به وجود 6 فرودگاه عملیاتی در استان خوزستان( آبادان / اهواز / دزفول> نظامی / ماهشهر / امیدیه > نظامی / آقاجری> باربری / ) این ظرفیت وجود داره که ما بتونیم حمل و نقل مردم رو به نقات مختلف استان پهناورمون آسان تر و سریع تر بکنیم. مثلا برقراری پرواز هایی از اهواز به 3 فرودگاه دزفول / ابادان و ماهشهر که جزء 3 شهر مهم خوزستان هستن و روزانه تعدادی از هموطنان خوزستانی بین این شهر ها تردد دارن. ما فعلا این 4 شهر رو مد نظر داریم و برای امیدیه که کاملا نظامی هست و آغاجری بر نامه ای نداریم . ما ر نظر داریم با استفاده از هواپیماهای سبک 10 نفره 8 نفره 12 نفره این کار رو شروع کنیم. مثلا مسیر 2 ساعتی دزفول اهواز با سواری یا اتوبوس که نه اینکه بگیم مشکل داره خیر اما هستن کسانی که دوست دارن هرچه سریعتر از سواری یا اتوبوس به مقصد برسن. مثلا زمانی که محاسبه شده از دزفول تا اهواز حدود 15 دقیقه هست و مثلا کسانی که قصد تردد از ابادان به دزفول یا ماهشهر به دزفول رو دارن باید حد اقل 4 ساعت در مسیر باشن که با محاسبه ما این زمان حدود 40 دقیقه هست.

تاکسی هوایی به معنای واقعیش در کشور ما خیلی جا نیوفتاده . در گوشه کنار هستن شرکت هایی که فعالیت دارن اما مثل الگوی اروپایی یا دیگر الگوها در خارج نیستن.( این تاکسی هوایی ها اغلب برای عموم مردم نیست و مخصوص افراد خیلی خاص هست در صورتی که هدف ما مردم هستن و بعد بقیه بازارهایی که با اون مواجه هستیم ).

در خوزستان هم که تا کنون همچین شرکتی نبوده و فعالیتی نداشته. ما تصمیم داریم که با یک امکان سنجی کارشناسی و تحقیقات منطبق بر واقعیات استان و همینطور تحقیق بر روی بازار هدف که مسافران درون استانی هستن و همچنین دیگر بازار های هدف که یکی یکی دارن به گزینه های ما اضافه میشن، سعی داریم تا این طرح رو توجیه کنیم و مقدمات کار رو فراهم کنیم که البته میدونیم کار دشواری هست ما شدنیست ؛ اما و اما اگر به این نتیجه برسیم که بازار هدف ما حاضر هست که استقبال کنه از این حمل و نقلی که بمراتب برای مردم بهتر و سریع تر هست.( با بسط و توسعه فرهنگ هوانوردی عمومی ).
تا اینجا فکر میکنم که توضیحات کلی از طرح به دوستان داده شده اما علاوه بر لطفی که همه دوستان حاضر در سایت که این پست رو خوندن و میخوان نظری بدن و بنده مشتاقانه منتظر کامنت های کارشناسانه و نظرات مختلف این عزیزان هستم اما بیشتر دوست دارم که هموطنان خوزستانی خودم در این نظرسنجی که مد نظر ما هست شرکت کنن و با توجه به شناختی که از وضعیت حمل و نقل در استان ما دارن و اینکه شناختی که از ذهنیت مردم اگر داشته باشن که ایا خواستار وجود همچین امکاناتی برای سهولت در رفت امد های خودشون به شهرهای فرودگاهی استان هستن ؟؟ آیا دانشجویان ما که رفت امد دارن بین شهرهای فرودگاهی ما ، استقبالی دارن؟؟ خواهشمندم که بنده رو از نظرات مهم و راهبردی خودشون اگاه کنن...
@};-

پیشتر از همکاری شما عزیزان هم استانی و دیگر اعضای محترم سایت متشکرم...@};- @};- @};- @};-

از مدیریت سایت جناب تورج خان هم تشکر دارم بابت راهنمایی هایی که داشتن به بنده ...@};- @};- @};-
>> بلند آسمان جایگاه من است... <<
CATC Pilot
  • CATC Pilot
  • 50.08% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار
10 سال پیش
سلام ؛

قبلاً هم سعی به اجرای این طرح شد اما به طور منظمی عملیاتی نشد (حداقل بنده حقیر اطلاعی ندارم!) ... اما به هرحال هر طرحی موافق و مخالف همچنین نکات مثبت و منفی داره ...

سوال:
- با چه تایپی قراره انجام بشه؟
- ما سوخت داریم؟
- هزینه ها چگونه هست؟
- نظارت بر ایمنی و عملیات پرواز چگونه هست؟
- و ... ؟

نکات منفی (به عقیده بنده) :
- با توجه به هزینه گزاف سوخت و عدم دستیابی به اون ( امیدوارم mixed نباشه!) هزینه بسیار بالاست ، واقعاً صرفه اقتصادی برای افراد نداره ... یک ماشین دربست به شهر مورد نظر بگیرن به مراتن پول پیشتری در جیب مبارک میمونه تا اینکه برای پرواز خرج بشه! ... شما فرمودید برای دانشجویان ! ... عذر میخوام اما سه حالت داره! یا شما دانشجویی بودید که در رفاه کامل بسر میبردید یا اینکه تصور میکنید دانشجویان وضعشون خیلی خوبه! و نهایتاً اینکه شما صرفاً به دانشجوی قشر از ما بهترون قراره سرویس بدید ... (البته قرار نیست که همه سوار هواپیما بشن! هرچقدر پول بدی آش میخوری، دارندگی و برازندگی ) ... لذا در شرایط موجود ،امکان نداره شما بتونید به هر طیفی از مردم سرویسدهی کنید .
- در ابتدا فکر نمیکنم استقبالی بشه ... اکثراً هم بدلیل نرخ بالای و همچنین خرق عادت!
- کدوم خلبانی میاد پرواز 15 دقیقه ای انجام بده؟ ...

نکات مثبت :
- اگر سیستم general aviation به راه بیوفته بلکه دانشجویان پرواز بتونن هم تجربه خودشون رو افزایش بدن و هم نان بازو بخورن!
- اجرای این طرح میتونه وضعیت عمومی هوانوردی مارو بهبود ببخشه (به شرط اینکه ملزوماتش فراهم باشه و حمایت بشه ...)


بنده به شخصه مشتاق هستم این طرح به سلامت اجرا بشه ، چون بسیار بسیار مفید هست (حداقل برای هوانوردی ایران)

آرزوی موفقیت و بهروزی برای شما

Every takeoff is optional. Every landing is mandatory
captain mahan
  • captain mahan
  • 50.02% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
10 سال پیش
ارسال شده توسط : CATC Pilot 

سلام ؛

قبلاً هم سعی به اجرای این طرح شد اما به طور منظمی عملیاتی نشد (حداقل بنده حقیر اطلاعی ندارم!) ... اما به هرحال هر طرحی موافق و مخالف همچنین نکات مثبت و منفی داره ...

سوال:
- با چه تایپی قراره انجام بشه؟
- ما سوخت داریم؟
- هزینه ها چگونه هست؟
- نظارت بر ایمنی و عملیات پرواز چگونه هست؟
- و ... ؟

نکات منفی (به عقیده بنده) :
- با توجه به هزینه گزاف سوخت و عدم دستیابی به اون ( امیدوارم mixed نباشه!) هزینه بسیار بالاست ، واقعاً صرفه اقتصادی برای افراد نداره ... یک ماشین دربست به شهر مورد نظر بگیرن به مراتن پول پیشتری در جیب مبارک میمونه تا اینکه برای پرواز خرج بشه! ... شما فرمودید برای دانشجویان ! ... عذر میخوام اما سه حالت داره! یا شما دانشجویی بودید که در رفاه کامل بسر میبردید یا اینکه تصور میکنید دانشجویان وضعشون خیلی خوبه! و نهایتاً اینکه شما صرفاً به دانشجوی قشر از ما بهترون قراره سرویس بدید ... (البته قرار نیست که همه سوار هواپیما بشن! هرچقدر پول بدی آش میخوری، دارندگی و برازندگی ) ... لذا در شرایط موجود ،امکان نداره شما بتونید به هر طیفی از مردم سرویسدهی کنید .
- در ابتدا فکر نمیکنم استقبالی بشه ... اکثراً هم بدلیل نرخ بالای و همچنین خرق عادت!
- کدوم خلبانی میاد پرواز 15 دقیقه ای انجام بده؟ ...

نکات مثبت :
- اگر سیستم general aviation به راه بیوفته بلکه دانشجویان پرواز بتونن هم تجربه خودشون رو افزایش بدن و هم نان بازو بخورن!
- اجرای این طرح میتونه وضعیت عمومی هوانوردی مارو بهبود ببخشه (به شرط اینکه ملزوماتش فراهم باشه و حمایت بشه ...)


بنده به شخصه مشتاق هستم این طرح به سلامت اجرا بشه ، چون بسیار بسیار مفید هست (حداقل برای هوانوردی ایران)

آرزوی موفقیت و بهروزی برای شما



>>>

سلام و تشکر از نظرات ارزنده شما@};-
توضیحات بسیار خوبی بود@};-
سوالات شما رو اگه بخوام پاسخ بدم خب تا اینجای کار که ما در مراحل ابتدایی و امکان سنجی هستیم و نتایج دقیقی نگرفتیم مثلا اینکه سوخت هزینش چطور باشه ؟
اما اینکه خلبان میاد پرواز 15 دقیقه رو انجام بده بله انجام میده بهرحال ماموریتی هست که واگذار میشه بهش و اونهم انجام میده البته ما همانطور که عرض کردم پرواز
40 دقیقه ای هم داریم ضمن اینکه توجه ما به استان های مجاور هم هست و اگر بازار خوبی داشته باشه به خارج از استان هم البته با کسب مجوز های لازم پرواز برقرار میکنیم.به عینه دیدم طرف CPL داره اما راننده تاکسی هست و بجای اینکه مسافر از طریق هواپیما جابجا کنه بنده خدا مسافر رو میرسونه فرودگاه چون راننده خط فرودگاه هست...!! بنظر شما ما نمیتونیم از همچین خلبان هایی به بهترین نحو استفاده کنیم؟؟ بنظر شما خلبان هایی که مجوز پرواز میگیرن یهو میرن تو ایرلاین و میشن خلبان ایرباس ؟؟؟؟ خب در خارج معمولا یک خلبان بعداز اخذ گواهی نامه پروازی ابتدا به اینجور تاکسی هوایی ها جذب میشه و بعداز کسب تجربه معرفی میشه به ایرلاین های بزرگتر. ( البته خود شماهم در انتهای کامنت خودتون به این مسئله اشاره داشتین) %
درباره نظارت بر ایمنی و عملیات پرواز هم که باید گفت برای تمام موارد اینچنینی دستورالعمل هایی هست که ابلاغ خواهد شد همچنین در نظر داریم که از حضور هواپیمایی نفت و کارشناسان این شرکت در فرودگاه اهواز که دارای بیس پروازی هست و تاسیسات زیربنایی برای تعمیر نگهداری هواپیمای جت مسافری و همچنین از تجربه بسیار بالای در زمینه اداره شرکت هواپیمایی دارا هست ، استفاده داشته باشیم و قرارداد های همکاری رو باهم داشته باشیم...انشاء الله
در نکات منفی اشاره به بحث دانشجویان شد ! بنده نگفتم دانشجو جزء قشر مایه دار هست !!! نخیر بنده هم دانشجوی خیلی مایه دار نبودم و همش با اتوبوس رفت امد میکردم به دزفول برا کلاسام و کلی کلافگی برا رفت امد داشتم البته اگرهم بفرض همچین طرحی میبود بنده همش با پرواز نمیرفتم که تقسیم میکردم رفت امد رو بعضی وقتا با اتوبوس گاهی با پرواز چون خیلی مایه دار که نبودیم که به اون صورت!! الان کسی بخواد بره تهران گاهی پرواز رو انتخاب میکنه گاهی ترجیح میده با قطار یا اتوبوس بره تهران اما بحث من این بود که بخشی از دانشجویان خوزستانی که در شهرستان خودشون نیستن و بین شهرهای استان رفت امد دارن ، میان و جذب بازار ما میشن . آیا همه دانشجویان عزیز از قشر کم درامد جامعه هستن؟ شما در دانشگاه خودتون هرکسی میدیدی فقیر بود؟ خب البته که اینجور نیست. ما مسافرینمون افراد خاصی هستن در بین عموم مردم که استقبال کننده هستن حالا جدای بازار های هدف دیگر مثل سازمان ها و .. که برنامه ریزی میکنیم براشون و خدمات خاص بدیم بهشون. اما این افراد خاص در نقش مبلغین این طرح در جامعه هستن و دیگران رو ترغیب میکنن برای کشیده شدن به سمت بازار ما و البته در صورت جا افتادن این طرح سهم بازار متعادل خواهد شد . خوزستان هم حمل نقل ریلی داره در استان هم جاده ای حالا هوایی هم اضافه بشه هر کس سهم خوشدو پیدا میکنه نه اینکه همه بیان سمت پرواز....
هدف ما اینه بقول شما هوانوردی عمومی رو گسترش بدیم . ما حتی یکی از خدماتی هم که بش فکر میکنیم که اون رو انجام بدیم اینه که Free Flight پرواز ازاد رو در زمان های خاص به چند صورت ارائه بدیم . یکی کسانی که گواهی پرواز دارن و میخوان پرواز تفریحی داشته باشن یکی مردمی که میخان پرواز بر فراز شهرشون رو داشته باشن.( مخصوصا پرواز در شب) ببینیند... گزینه های زیادی هست. ما اول زود میریم سراغ نداری مردم و میگیم مردم ندارن. بنده به جذابیت پرواز بین اقشار مختلف مردم اطمینان دارم و میدونم بالاخره مردم جذب میشن ...[approve]
ما امیدواریم این طرح رو به نتیجه برسونیم و در وضعیت تردد استانی و حتی استان های مجاور، بتونیم تغییراتی در عادت عای عموم مردم داشته باشیم.

بنده همچنان منتظر نظرات و پیشنهادات عزیزان مخصوصا خوزستانیا هستم. @};-

بازم تشکر ...


>> بلند آسمان جایگاه من است... <<
capt.persis
  • capt.persis
  • 54.86% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
10 سال پیش
سلام...
نمی دونم طرح شما چقدر پیشرفت داشته اما این طرح شما قبلا اجرا شده و مجوز این کار را نیز بنده و چندی از همکاران با بیس فرودگاه آبادان از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت نمودیم و برای این منظور دارای کلیه تجهیزات لازمه و آشیانه در فرودگاه آبادان می باشیم
لذا از این نظر شما نمی توانید شرکت خود را در فرودگاه آبادان ثبت کنید چرا که طبق مقررات شرکت های Aerial work و فرودگاهی فقط یک شرکت حق ارائه خدمات را داراست و شرکت مشابه در حوزه دیگری اجازه فعالیت نداره، منم نمی دونم چرا....
ما هم اکنون همه حمایت های ارگان های نفتی و تجاری و سازمانی همچون منطقه آزاد اروند را دارا هستیم اما بدلیل نبود سرمایه گدار برای ورود هواپیما طرح ما به تعلیق افتاده است...
الان که این را شنیدم خوشحال شدم ، ما می توانیم در این زمینه همکاری بکنیم و شایان ذکر است که حق استفاده از فرودگاه ماهشهر داده نمی شود مگر با دستورات مقامات عالی وزارت نفت که خوشبختانه آن هم گرفته ایم تا حدی که عده ای از سرمایه گذاران قطری حق نداشتن با هواپیمای شخصی خود به فرودگاه ماهشهر بیان و آن را درآبادان پارک نمودند
من هم اکنون در دو فرودگاه آبادان و ماهشهر فعالیت هایی دارم و هم چنین حمایت مسئولین... اگه میخواهید بیشتر با هم آشنا شویم پیام خصوصی ارسال کنید و من هم شماره تلفن خودمو براتون ارسال می کنم.


UserPostedImage

خوب البته شرکت ما همه بررسی هایی که شما قصد انجامشو دارید کرده، از طرح های توجیهی تــــــــــــــا هزینه های جز جز این کار
ما هم اکنون 1 تکنسین، 3خلبان، مسئول عملیات پرواز،مدیر عامل و دارای کاغذ بازی های اداری می باشیم

:-k

UserPostedImage
UserPostedImage