Abbas Ataei
  • Abbas Ataei
  • 50.26% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار شروع کننده موضوع
11 سال پیش
سلام دوستان

مدتی بود که چند سوال به ذهنم رسیده بود و به دنبال جواب هاشون بودم .
بهتر دیدم اینجا عنوان کنم بلکه جوابی پیدا کردم !

هواپیماهای TU-154 که چند سالی هست توی فرودگاه هامون زمین گیر شدند تکلیفشون چی شده ؟ چی میشه ؟ بالاخره هواپیما هستند و هواپیما ها به صورت کلی قیمت کمی ندارند !

قرار فروخته بشند ؟ اجاره داده بشند ؟ چه سرنوشتی براشون پیش اومده و خواهد آمد ؟

خلبان هاشون چی شدند؟ استخدام هستند؟ بی کار؟ کسی اطلاع داره از وضعیت کلی شان ؟


شرکت ساها که ناوگانش همه بوئینگ 707 بود چی؟

الان زمین گیر شده ناوگانش و پروازی نداره

ورشکست شد شرکت ؟ ناوگانش رو داره نو سازی میکن ؟ فعالیتش چی؟

خلبان های این شرکت چه کاری انجام می دهند؟


شرکت معراج توسعه خواهد یافت؟ ( با توجه به این که وابسته به ارتش ج . ا . ایران هست )


شرکت تازه تاسیس فراز قشم که ناوگان آماده و تازه نفسی داره از چه اندازه ظرفیت صندلی های خودش داره استفاده میکن؟



و یک سوال مهم

هواپیماهای درون کشور هر روز کهنه تر می شوند !

بالاخره کی باید شاهد ورود هواپیماهای روز دنیا به ناوگان کشورمان باشیم ؟



سوال بعد

هواپیماهای فراوان ما در کشور MD و FOKKER - 100 هستند

این مساله خوب است یا بد؟

اگر روزی اجازه پرواز MD لغو شود شرکت هایی مانند : ایران ایرتور ، تابان ، زاگرس و ... چه خواهند کرد؟




هر کس میتون جواب حتی یکی از سوال های بالا رو هم بده ممنونش میشم! یا اگه سوالی رو از پایه اشتباه گفتم توجیه کنید من رو .

ممنون:---)

UserPostedImage

UserPostedImage
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
والا جوابهای زیر بر اساس شنیده های خودم هست و هیچ رسمیتی نداره.
درباره توپولف ها قرار شد تا در بخش باری از اونها استفاده بشه که نشد و الان در انتظار مشتری هستند.بعد از سانحه کاسپین و عدم پاسخگویی شزکت توپولف، پرواز توپولف تا اطلاع ثانوی در فضای ایران ممنوع شد.البته یکی از اونها در هسا برای تست استفاده میشه.
خلبانهای توپولف هم اکثراً رفتند روی تایپ ام دی ها و الان فعال هستند.

ساها طبق دستور هواپیمایی کشوری دیگه مجاز به استفاده از 707 نیست و در حال حاضر تمام 707 ها زمین گیر هستند ولی شرکت همچنان فعال هست.شنیده شده قرار است از 300 استفاده کنه.



PC Flight Simulation Geek Since 1998
CATC Pilot
  • CATC Pilot
  • 50.08% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار
11 سال پیش
ارسال شده توسط : Touradg 

والا جوابهای زیر بر اساس شنیده های خودم هست و هیچ رسمیتی نداره.
درباره توپولف ها قرار شد تا در بخش باری از اونها استفاده بشه که نشد و الان در انتظار مشتری هستند.بعد از سانحه کاسپین و عدم پاسخگویی شزکت توپولف، پرواز توپولف تا اطلاع ثانوی در فضای ایران ممنوع شد.البته یکی از اونها در هسا برای تست استفاده میشه.
خلبانهای توپولف هم اکثراً رفتند روی تایپ ام دی ها و الان فعال هستند.

ساها طبق دستور هواپیمایی کشوری دیگه مجاز به استفاده از 707 نیست و در حال حاضر تمام 707 ها زمین گیر هستند ولی شرکت همچنان فعال هست.شنیده شده قرار است از 300 استفاده کنه.




ایرتور در مورد Tu154 ها با هسا تعاملی انجام داد که به شخصه تصور میکردم نیمی از ناوگان رو در خدمتش بگذاره که این اتفاق رخ نداد ...

*در مورد ساها هم باید عرض کنم که 707 ها طبق سنوات قبل به نیروی هوایی تحویل شد،ساها عملاً عملیاتی نیست اما در انتظار ثبات قیمت دلار و به امید پایین اومدنش هست تا دوباره راه اندازی بشه ، در دوره بحرانی هم تلاش برای تملیک چند پرنده رو داشت اما از پسش بر نیومد و واگذار کرد ... (ماجرای A300 هایی که هم اکنون معراجی هستند) ، فکر میکنم تاریخ بالعکس داره برای ساها رقم میخوره! همونطور که تأسیس شد داره از بین میره! خلبانهای این شرکت هم عموماً بازنشستگان نیروی هوایی بودند، لذا شما دلتون شورشون رو نزنه [blackhee] ...

*قشم ایر رو هم در تاپیک دیگری پاسخ دادم خدمتتون ...

* در مورد Tu154 های زمینگیر ...
فکر نمیکنم حتی اگر دستورش صادر بشه ،کسی حاضر به استفاده از اونها بشه، چراکه بدنه ،دورزه زمانی مشخصی برای چک شدن و خستگی داره، از زمانیکه زمینگیر شدند هم زیر برف و باران و نور آفتاب خسران دیدند ... لذا یک چک سنگین میطلبه که فکر نمیکنم کسی هزینه اون رو بپردازه ! (بحث صرفه اقتصادی و ایمنی پرواز رو هرگز فراموش نکنید)

*- در کشوری که بعلت تحریم سرسام آور، یک ایرلاین در تأمین قطعات فنی باز میمونه و مجبور به خرید هواپیمایی کهنه به جهت تبدیلش به انبار قطعه میشه، در کشوری که بازهم به همون دلیل ، شرکتها برای وارد کردن هواپیما به واسطه ها و هزار دالان ارتباطی روی آوردن لذا باید هزینه ای گزاف نر از آنچه قیمت یک هواپیماست بپردازند!
هر روز به هزاران دلیل شرکتها سود کم دارند و بلکه ضررده هم میشن! آیا صرف میکنه به چنین کارهایی؟ ... دلالان سود میکنن از این شرایط پس به سختی اجازه آزاد شدن رو به کسی بدن!
تردید نکنید که اگر شرایط اینگونه نبود، ایرلاینهای ما ، سرآمد بودند ...

- در صورت زمینگیر شدن هرکدوم از ناوگانهای ما (مثل 727 های ایران ایر و جدیداً 747 هاش ... مثل F100 ها و A300 ها که دغدغه جدید هست) همون اتفاقی میوفته که زمان زمینگیر شدن Tu154 ها افتاد !


این حرفها (پشت گود نشستن و فرمان لنگش کن دادن) بیانش خیلی ساده هست، اما بعد از ورود به جریانات شاید دچار یأس فلسفی بشید! 😁
خیلی از مسائل هم هست که مردم عام و یا حتی خلبانان فعال ما ازش خبر ندارن! بحثهای درون سازمانی ایرلاینها ، کشمکش کنترلرها ... اینها به نظر خطرناک تر از فرسودگی ناوگان هست!
Every takeoff is optional. Every landing is mandatory
Ebrahim Sabih
  • Ebrahim Sabih
  • 59.64% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
11 سال پیش
ارسال شده توسط : Touradg 

والا جوابهای زیر بر اساس شنیده های خودم هست و هیچ رسمیتی نداره.
درباره توپولف ها قرار شد تا در بخش باری از اونها استفاده بشه که نشد و الان در انتظار مشتری هستند.بعد از سانحه کاسپین و عدم پاسخگویی شزکت توپولف، پرواز توپولف تا اطلاع ثانوی در فضای ایران ممنوع شد.البته یکی از اونها در هسا برای تست استفاده میشه.
خلبانهای توپولف هم اکثراً رفتند روی تایپ ام دی ها و الان فعال هستند.

ساها طبق دستور هواپیمایی کشوری دیگه مجاز به استفاده از 707 نیست و در حال حاضر تمام 707 ها زمین گیر هستند ولی شرکت همچنان فعال هست.شنیده شده قرار است از 300 استفاده کنه.




تورج جان من و همکارانم از طرف هما طی یک دوره برای Evacuation فرستادنمون هسا شاهین شهر اصفهان , وقتی رفتیم تو دیدم 8تا از توپولوف های ایران ایر تور اونجا خوابیده بودن یکیشون که ازش قطعه برداشته بودن و تایرهاش پنچر بود و یکیشون رو هم روشن کرده بودن نمیدونم برای چی و درجا موتورهاش کار میکرد , ولی خیلی دلم سوخت آخه خیلی با توپولوف ها خاطره دارم . . .
Abbas Ataei
  • Abbas Ataei
  • 50.26% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار شروع کننده موضوع
11 سال پیش
ممنون از جواب هاتون

یه سوال دیگه

کهنه شدن ناوگان و کم شدن تعداد صندلی ها و در پی این موضوع کم شدن نیاز به خلبان و خدمه پروازی باعث میشه خلبان ها بی کار بشند یا برای ادامه کار به خارج از کشور مهاجرت کنند؟
UserPostedImage

UserPostedImage