Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
UserPostedImage


مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاه‌های اردبیل در گفتگو با پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با بهره‌برداری از این دستگاه میزان کنسلی پروازهای فرودگاه اردبیل که عمدتا به‌دلیل شرایط نامساعد جوی است، به حداقل خواهد رسید.

صفایی با بیان اینکه دستگاه ILS قدیم فرودگاه اردبیل دارای دید افقی به‌‌میزان 800 متر است خاطرنشان کرد: دستگاه ILS جدید، این دید را تا 500 متر کاهش خواهد داد و همین نکته در کاهش تاخیرات و کنسلی پروازهای فرودگاه اردبیل موثر خواهد بود.

وی همچنین از مشارکت استانداری در فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای نصب دستگاه ILS خبر داد و گفت: فنداسیون و زیرسازی محوطه نصب ILS در متراژ 300×120 متر توسط استانداری انجام شده است.

به گفته وی استانداری اردبیل تاکنون 28 میلیارد ریال برای این پروژه اعتبار اختصاص داده و قرار است در خصوص هزینه‌های سیستم روشنایی که از ملزومات ILS است نیز مشارکت کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه عملیات نصب این دستگاه توسط متخصصان شرکت فرودگاه‌ها انجام می‌شود؛ یادآور شد؛ شرکت فرودگاه‌ها بخشی از هزینه‌های ILS به میزان 30 میلیارد ریال را تامین کرده و قرار است کانکس و ملزومات این دستگاه را نیز تهیه نماید.به گفته وی ILS و تجهیزات جانبی آن شامل روشنایی باند هزینه‌یی بالغ بر 150 میلیارد ریال در برخواهد داشت.

گفتنی است؛ یکی از مهمترین و متداولترین دستگاه‌های ناوبری، جهت نشستن هواپیما در فرودگاه‌های پرترافیک و فرودگاه‌های با شرایط جوی نامناسب، "سیستم نشستن به وسیله دستگاهILS ((Instrument Landing System که در هنگام کاهش دید افقی به‌دلایل (مه،باران، کولاک برف و هنگام پایین‌بودن ارتفاع سقف ابر ceilings) برای فرود امن هواپیما کمک قابل توجهی ارائه می‌کند.

شرکت فرودگاه های کشور
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار
10 سال پیش
اردبيل كه باند ٣٣ هم VOR DME ILS داره هم NDB DME ILS كه تو چارت ها هم مشخصه و حداقل ديدش هم ٨٠٠ متره

امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage