Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش
UserPostedImage


مدیرکل شرکت فرودگاه‌های استان اردبیل از ساخت بادنما با استانداردهای ANEX14 و قابلیت رقابت با نوع خارجی در فرودگاه اردبیل خبر داد.

مصطفی صفایی در حاشیه بازدید از روند احداث ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل گفت: این بادنما توسط متخصصان عملیاتی فرودگاه اردبیل با هزینه تنها 10 میلیون ریال ساخته شده است.

وی با بیان این‌که نوع خارجی این دستگاه با 100 میلیون ریال هزینه قابل تامین است، ادامه داد: بادنما با استانداردهای ANEX14 یکی از ادوات و تجهیزات ضروری و مورد نیاز فرودگاهی است که باید به تعداد دو عدد در مکانی مشخص از ایرساید نصب شود.

مدیرکل شرکت فرودگاه‌های استان با اشاره به اهمیت تعیین جهت و سرعت باد در انجام عملیات پروازی تصریح کرد: عملیات نشست و برخاستLanding & Take off هواپیما در خلاف جهت باد صورت می‌گیرد که این مهم از طریق بادنما تشخیص داده می‌شود.

وی با بیان این‌که متخصصان اداره عملیات فرودگاه اردبیل طراحی و ساخت بادنما مدل torn فرانسه را طی سه سال گذشته اجرا کرده‌اند، ادامه داد: این طرح تاکنون در سطح فرودگاه‌های کشور مانند فرودگاه شیراز، کرمان، سنندج، ایلام، رشت، بندرعباس، گرگان و... توزیع شده است.



ایسنا