Ebrahim Sabih
  • Ebrahim Sabih
  • 59.64% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین نشان شروع کننده موضوع
10 سال پیش
هواپیمایی اترک خراسان شمالی، پروازی که خیلی زود زمین گیر شد . . .

UserPostedImage

بجنورد - شرکت هواپیمایی اترک که در توافق با استانداری خراسان شمالی مبنی بر اولویت انجام پرواز بین بجنورد - تهران توانسته بود از سازمان هواپیمایی کشور مجوز فعالیت بگیرد، پس از انجام تنها یک پرواز افتتاحیه، زمین گیر شد.

به گزارش ایرنا، این در حالی است که به گفته استاندار پیشین خراسان شمالی، این شرکت با نام این استان موفق به دریافت مجوز پرواز و نیز تسهیلات سنگین بانکی شده بود.

استاندار دولت دهم اظهار کرده بود که طبق توافق دوجانبه بین استانداری و شرکت هواپیمایی اترک، این شرکت موظف شده بود تا آشیانه خود را نیز در فرودگاه بجنورد مستقر و ساماندهی کند.

اگرچه با پیگیری ˈمحمود احمدی بیغشˈ در روزهای آخر مسوولیت خود در کسوت استاندار خراسان شمالی، فعالیت پروازی هواپیمایی اترک در بجنورد با حضور رییس سازمان هواپیمایی و برخی مسوولان کشوری آغاز شد، ولی گویا پرواز افتتاحیه، پرواز اختتامیه نیز بود و دیگر هیچ گاه تکرار نشد.

مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی گفت: با مساعدت استانداری خراسان شمالی تمام تجهیزات مورد نیاز برای شرکت هواپیمایی اترک خریداری و هیچ مشکل تجهیزاتی برای فعالیت پروازی این شرکت در فرودگاه وجود ندارد.

ˈمحمود امانی بنیˈ در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: از لحاظ فنی و تجهیراتی در فرودگاه بین المللی بجنورد برای این شرکت و سایر شرکتهای هواپیمایی برای پرواز وجود ندارد و ما آماده پذیرش همه پروازهای داخلی و خارجی هستیم.

وی اضافه کرد: شرکت هواپیمایی اترک پس از انجام یک پرواز رفت و برگشت افتتاحیه در مسیر تهران - بجنورد که اواخر شهریور امسال صورت گرفت، هیچ پرواز دیگری به فرودگاه بجنورد نداشته است.

امانی افزود: به هر حال آنچه مربوط به فرودگاه بین المللی بجنورد بوده برای شرکت های هواپیمایی فراهم شده و این بسته به تصمیم شرکت ها دارد که بخواهند از این فرودگاه پرواز داخلی و یا خارجی داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز تعلیق پروازهای شرکت هواپیمایی اترک به فرودگاه بین المللی بجنورد را بر خلاف تعهدات این شرکت دانست که در ازای آن توانسته بود از سازمان هواپیمایی ایران مجوز فعالیت بگیرد.

ˈعطاء الله قادریˈ به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: شرکت هواپیمایی اترک این روزها بهانه های مختلفی را برای پرواز نکردن به بجنورد طرح می کند که هیچ یک از آنها واقعیت خارجی ندارد و تمام تجهیزات درخواستی این شرکت در فرودگاه فراهم شده است.

وی اضافه کرد: براساس تعهد شرکت هواپیمایی اترک قرار شده که آشیانه هواپیمایی این شرکت در فرودگاه بجنورد مستقر شود و علاوه بر پرواز از بجنورد به تهران، پرواز هفتگی از بجنورد به کیش نیز در برنامه های این شرکت پیش بینی شده بود.

به گفته وی این شرکت برای انجام پروازهای خارجی از فرودگاه بین المللی بجنورد نیز مشکلی ندارد و این کار نیز می تواند در برنامه آتی این شرکت قرار گیرد.

قادری افزود: به دنبال وفادار نماندن شرکت هواپیمایی اترک به تعهدات خود، استانداری خراسان شمالی در نامه ای به سازمان هواپیمایی کشوری، خواهان لغو مجوز این شرکت هواپیمایی شده است.

وی در مورد پرداخت تسهیلات به شرکت هواپیمایی اترک برای خرید هواپیما در ازای انجام پرواز به بجنورد گفت: استانداری خراسان شمالی این شرکت هواپیمایی را به بانک های خارج از استان برای دریافت تسهیلات معرفی کرده بود که از این طریق تسهیلاتی نیز دریافت کرده اند.

معاون استاندار خراسان شمالی بر ضرورت برقراری پرواز بجنورد - تهران و سایر شهرهای ایران از سوی شرکت هواپیمایی اترک برابر با تعهدات این شرکت، تاکید کرد.

در پی تماس خبرنگار ایرنا با نماینده شرکت هواپیمایی اترک در بجنورد، وی از پاسخگویی در این خصوص خودداری کرده و این امر را خارج از اختیارات خود دانسته و اظهار نظر در این خصوص را در حوزه اختیارات مدیرعامل این شرکت در تهران عنوان کرد.

با وجود تماس خبرنگار ایرنا با دفتر شرکت هواپیمایی اترک در تهران، مسوولان این شرکت از هرگونه پاسخگویی در مورد دلیل تعلیق پروازهای این شرکت خودداری کردند.

فرودگاه بین المللی بجنورد تنها فرودگاه استان 867 هزار نفری خراسان شمالی است که به دلیل فقدان شبکه ریلی در استان و نیز فاصله حدود 700 کیلومتری بجنورد با تهران، استفاده از پروازهای آن با اقبال مردم این منطقه مواجه شده است.

اکنون، به جز روزهای شنبه، روزانه یک پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران
Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار
10 سال پیش
من شنيدم ، مثل اينكه با معراج ادقام شده !!
امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage