سلام به همه دوستان @};-
در صورت ایجاد مشکل برای APU ، هواپیما منبع الکتریکی خود را از دست خواهد داد. بنابراین در این موقعیت در تاریکی مطلق قرار گرفته و قادر به ادامه مسیر خود نخواهد بود. همچنین بارها رخ داده است که APU سهواً توسط خلبان خاموش شده باشد که منجر به سوانحی نیز شده است. جالب است بدانید که بیشترین سانحه در اثر نقص APU برروی ایرباس سری 300، A300 رخ داده است. در این هواپیما به دفعات سیستم APU از کار افتاده و منجر به بروز سوانحی شده است.
ابراهیم جان سلام
کاکو از شما در مورد تاپیک apu تشکر میکنم
در مورد پاراگراف بالا یه توضیح بدم تا دوستان بهتر متوجه بشن ، با اجازه شما .
اگر هواپیماهایی که به سیستم apu مجهز هستن از اکسترنال پاور و اکسترنال ایر استفاده کنن دیگه نیازی به روشن کردن apu نیست . حالا چرا ؟ چون کار تامین هوای فشرده برای روشن کردن موتورها و ایرکاندیشن و همچنین برق لازمه تامین شده به وسیله سیستمهای زمینیه ( کاری که در تمام دنیا انجام میشه به خصوص در ایران )
و اینکه بعد از روشن شدن موتورها ، کار تولید برق و پرشرایز به وسیله جنریتورهای موتورها انجام میشه و دیگه نیازی به سیستم apu نیست ، در پروسیجر تمام هواپیماهای مسافربری اومده که نهایتا قبل از تیک آف باید apu خاموش بشه و نیازی به روشن بودنش روی آسمون و در حال پرواز نیست مگر در شرایط از دست رفتن موتورها که اونم با پروسیجر مخصوص به خودش مجددا apu ایر استارت میشه .
اگر یه 747 ، 3تا از موتورهاش رو از دست بده باز هم همون یه دونه موتور برای تامین برق و پرشرایز در حد سیف کفایت میکنه و سیستم هیدرولیک باز هم لود میشه .
خاموش شدن apu یه هواپیما اگر روی زمین باشه و از اکسترنال پاور استفاده نکرده باشه باعث قطع شدن جریان هوای فشرده و ایر کاندیشنها میشه ولی باز هم سیستم باطری هواپیما کار رسوندن برق به سیستمهای اصلی رو انجام میده .
apu هواپیماهای مختلف با هم فرق دارن . مثلا apu توپولف 154 طراحی نشده که پرشرایز تولید کنه و یا ایرکاندیشنها فعال باشن .
[bowing]