Abbas Ataei
  • Abbas Ataei
  • 50.26% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار شروع کننده موضوع
10 سال پیش
پرواز شماره 3436 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که قرار بود ساعت 8 صبح روز جمعه 20 دی‌ماه سال جاری برای انتقال زائران عتبات عالیات از فرودگاه بغداد عازم کرمان شود به علت شرایط بد جوی به‌تأخیر افتاد.
این در حالی بود که همین مسافران در سفر از ایران به خاک عراق نیز با تأخیر 20‌ساعته مواجه شده‌بودند، مسافران که از ساعت 8 صبح منتظر بازگشت به ایران بودند با شرایط عجیبی روبه‌رو شدند.
این زائران از صبح با امید این‌که دو ساعت دیگر با تأخیر هواپیمایشان پرواز می‌کند منتظر ماندند تا این‌که سرانجام ساعت 11 شب به آنها اعلام شد به هتل‌هایشان بروند و دو روز در آنجا اقامت کنند. پس از دو روز اقامت در هتل حدود 90 مسافر که از شهرهای مختلف استان کرمان بودند راهی فرودگاه بغداد شدند تا به کرمان بازگردند اما در میان راه به‌علت شرایط بد جوی هواپیما تغییر مسیر داد تا این‌که ساعت 4 صبح هواپیما در فرودگاه امام خمینی (ره) فرود آمد که این امر باعث شوکه شدن مسافران خسته شد.
همین عامل دلیلی شد تا زائران دست به لجبازی کودکانه بزنند و تا ساعت 7 صبح از جایشان تکان نخورند چرا که خواستار بازگشت به کرمان بودند ولی با شرایط بد جوی این امر میسر نبود.
از آنجایی که همین هواپیمای ایران‌ایر قرار بود از فرودگاه امام‌خمینی(ره) به نجف پرواز دیگری داشته باشد با لجبازی‌های مسافران به علت پیاده نشدن آنان با تأخیر زیادی روبه‌رو شد و این ماجرا تا صبح دیروز 23 دی‌ماه ادامه داشت.
یکی از مسافران این هواپیما صبح دیروز به‌خبرنگار شوک گفت: متأسفانه شرایط بسیار نامناسبی در فرودگاه امام خمینی(ره) داریم و از آنجایی که بیشتر مسافران پیرزن و پیرمرد هستند این تأخیر و معطلی برایشان بسیار عذاب آور است. هر کدام از آنها در گوشه‌ای از فرودگاه نشسته یا به خواب رفته‌اند.
بنابر این گزارش، زائران حتی موقع عازم شدن از کرمان به بغداد به علت شرایط بد جوی با تأخیری 20 ساعته روبه‌رو بودند و باز هم هنگام بازگشت دچار مشکل شدیم. قرار بود ما به کرمان عازم شویم اما وقتی چشم باز کردیم متوجه شدیم در تهران و فرودگاه امام خمینی(ره) هستیم و همین امر باعث شد مسافران به مقصد اصلی‌شان نرسند و هواپیما را ترک نکنند. اما به‌علت بد شدن حال برخی مسافران به ناچار پیاده شدیم و در فرودگاه ماندیم. این مرد جوان که خستگی از صدایش پیدا بود، گفت: هیچ‌کس پاسخگوی ما نیست و شرایطی را فراهم نمی‌کنند تا مسافران به شهرشان بازگردند، آنها چند اتوبوس تدارک دیدند تا با آن به شهرهایمان بازگردیم، ما در شهر غریب افتادیم. همه مسافران با هواپیما عازم نجف شدند و خواستار برگشت با هواپیما به کرمان هستند.
علی کاشانی، رئیس اداره روابط‌عمومی امور بین‌المللی فرودگاه امام خمینی(ره) در این خصوص به شوک گفت: هواپیمای جمهوری اسلامی ایران به‌علت شرایط بد جوی نتوانست در کرمان فرود بیاید به همین دلیل با فرودگاه امام خمینی(ره) هماهنگی‌های لازم انجام شد تا برای مدت زمانی مسافران در اینجا حضور داشته باشند تا شرایط مساعد شود و به مقصد مورد نظرشان برگردند.
وی ادامه داد: حدود هشت اتوبوس VIP هماهنگ کردیم تا مسافران را به شهرشان برسانند اما آنها قبول نمی‌کنند وهنوز تا این ساعت -‌ 12 ظهر دیروز- مشخص نیست چه زمانی شرایط فراهم شود تا آنها با هواپیما بازگردند. فرودگاه همه بسترها را برای رفاه حال مسافران زائر فراهم کرده است اما پاسخگویی به علت تأخیر هواپیما و ادامه خدمات رفاهی و تسهیلات برای حال مسافران برعهده شرکت هواپیمایی است اما با وجود این ما برای رفاه و آسایش مسافران همه تلاش خود را انجام می‌دهیم.

UserPostedImage

- پی نوشت :

این عادت بدی هست که مسافران ایرانی وقتی با تاخیر مواجه می شوند در هواپیما می مانند ، البته این حرکت بار دوم است در ماه گذشته انجام شده . مسافران هواپیمایی قشم هم همین حرکت را انجام دادند .
امید وارم شرکت ها تلاش خود را برای قانع کردن و توضیح دادن موقعیت ، قوانین و خطرات به مسافران کرده باشند .
امیدوارم شرکت های هواپیمایی از این پس تنها به فکر جیب خود نباشند و به رضایت مسافرانشان هم اهمیّت دهند . اگر تاخیری پیش آمد دلیل آن را برای مسافران توضیح دهند و از مسافران خود در مواقع تاخیر پذیرایی کنند ...
چند روز پیش پرواز دبی - تهران ایران ایر دچار تاخیر شد که نمایندگان ایران ایر در فرودگاه دبی مسافران خودشان را به یکی از رستوران های بسیار با کیفیت فرودگاه دعوت کردند تا تایم تاخیر به آن ها حد اقل بد نگذرد که حرکتی پسندیده بود و مسافران هم رضایتشان جلب شده بود و نه در هواپیما نشستند و نه با وعده مشهد رایگان از هواپیما پیاده شدند .
امیدوارم روزی شرکت های هواپیمایی تدبیری را برای تاخیر ها بیندیشند تا مشتریانشان را راضی نگه دارند .

منبع خبر [ لینک  ]
UserPostedImage

UserPostedImage