Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش

UserPostedImage

طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانداری لرستان آغاز شد.

طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد شامل توسعه عوامل میدان پروازی، توسعه ترمینال، احداث ساختمان پاویون دولت، سامان‌دهی آب‌های سطحی عوامل میدان پروازی، بهسازی جاده‌های حفاظتی می‌شود.

اسفندیار کیانی، مدیر فرودگاه خرم‌آباد هدف از اجرای طرح توسعه در این فرودگاه را آماده‌سازی برای پذیرش هواپیماهای پهن پیکر و برقراری پروازهای حج عنوان کرد.

وی با بیان اینکه استانداری لرستان بر توسعه همه جانبه صنعت حمل و نقل هوایی تاکید دارد، افزود: استانداری علاوه بر اقدامات جهت توسعه فرودگاه، در تامین منابع مالی شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیما نیز مشارکت دارد.

کیانی خاطرنشان کرد: در طرح توسعه عوامل میدان پروازی علاوه بر ارتقای سطح مقاومت باند، طول آن نیز 400 متر افزوده خواهد و به این ترتیب زمینه فرود ایرباس 300-600 در فرودگاه فراهم می‌شود.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد در خصوص توسعه ترمینال گفت: مساحت فعلی ترمینال 4200 مترمربع است که در طرح توسعه دو هزار مترمربع به آن افزود خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طراحی پاویون دولت نیز توسط استانداری صورت گرفته است، گفت: به این پروژه نیز دو هزار مترمربع فضا اختصاص داده شده که 500 متر مربع از آن بنای پاویون است.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این پروژه ظرف مدت یک سال اجرا شود، اظهار کرد: اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی استان به‌ عنوان مجری و شرکت فرودگاه‌ها نیز به‌عنوان ناظر در این پروژه حضور دارند.

به گفته کیانی با اجرای طرح توسعه خللی در پروازهای فرودگاه خرم‌آباد صورت نخواهد گرفت.

در حال حاضر از فرودگاه خرم‌آباد هشت پرواز در هفته به مقصد تهران انجام می‌شود.


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
Ebrahim Sabih
  • Ebrahim Sabih
  • 59.64% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
10 سال پیش
یادش بخیر . . .😢

پادگانی که توش خدمت میکردم (لشکر 84 لرستان) فیکس رو به روی فرودگاه خرم آباد بود و با عشق و علاقه همیشه چشمم به باند بود که یه هواپیما

بیات و بشینه و بعدشم تیک آف کنه , دیگه برنامه پروازی های فرودگاه خرمآباد رو یاد گرفته بودم یک BAe-146 تابان میومد و یک Yak - 42 فارس ایر قشم ,

چه روزایی بود به خدا . . .😢
hossein 0312
10 سال پیش
آره یادش یخیر.واقعا چه دورانی بود.