Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
UserPostedImage


فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به سیستم روشنایی stop bar مجهز شد

این سیستم روشنایی استوپ بار به منظور افزایش ایمنی پروازها و جلوگیری از ورود ناخواسته هواپیما و سایر وسایل نقلیه عملیاتی به باند پروازی برای نخستین بار در کل فرودگاه های کشور در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل فرودگاه امام خمینی (ره) ، حسین شجاعی معاونت فنی مهندسی فرودگاه امام (ره) با اعلام خبر فوق افزود : این سیستم یکی از الزامات ایکائو بوده که توانستیم با همت و تلاش مهندسان و تلاشگران ایران اسلامی این پروژه مهم و تاثیر گزار را به سرانجام برسانیم. وی در خصوص نحوه کارایی این سیستم اظهار داشت : سیستم Stop bar متشکل ازتعدادی چراغ های کفی می باشد که در تقاطع تاکسی وی ها وباند نصب و توسط برج مراقبت پرواز کنترل و هدایت می شود.

معاون فنی و مهندسی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت : در ابتدا قرار بود این پروژه با همکاری یک شرکت خارجی و با هزینه ای بالغ بر360 هزار دلار انجام پذیرد که با استفاده از دانش و توان شرکت های داخلی ودانشگاهی این پروژه که حدود 15کیلومتر کابل کشی و 2 کیلومتر حفاری داشت را در کمتر از 6ماه و با مبلغی 700 میلیون ریال به اتمام رساندیم.

روابط عمومی و امور بین الملل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)
PC Flight Simulation Geek Since 1998