alirez747
  • alirez747
  • 50.06% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
9 سال پیش
• فرودگاه جبل الطارق

فرودگاه جبل الطارق یک فرودگاه نظامی و همگانی با کد یاتا GIB است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۱۸۲۸ متر است. این فرودگاه در کشور جبل الطارق قرار دارد و در ارتفاع ۵ متری از سطح دریا واقع شده‌است.جبل الطارق نام منطقه کوچک خودمختاری است که دردهانه مدیترانه و هم مرز با اسپانیا قرار دارد.این سرزمین کوهستانی که تحت قیمومیت انگلستان استدارای عجیب ترین فرودگاه جهان است. باند فرودگاه جبل الطارق از میان بزرگراه اصلی شهر عبور می کند و ساختمان فرودگاه تنها 500 متر از مرکزشهرستان جبل الطارق فاصله دارد. به همین دلیل برای ورود هر فرود یا بلندشدن هر هواپیماها می بایست این بزرگراه بسته شود.




•فرودگاه بارا اسکاتلند

فرودگاه بارا اسکاتلند ، در حاشیه بیرونی جزایر هیبریدی اسکاتلند در منطقه بارا قرار گرفته است. باند فرود این فرودگاه، خلیج عریض و کم عمقی است که سهولت و سختی فرود روی آن رابطه مستقیمی با جزر و مد آب دریا دارد. مسولان برج مراقبت در جزیره بارای اسکاتلند باید تمام گزارش‌های استاندارد هواشناسی و ترافیک هوایی را مرور کنند، اما هم‌زمان نیز باید حواسشان به یک عامل نسبتا غیرعادی نیز باشد: جدول جزر و مد! یکی از سه باند فرود بارا، باند فرود صدفی شکلی است که در شرایط مدی شدید زیر آب می‌رود.




•فرودگاه ماکائو

فرودگاه ماکائو در شبه جزیره‌ای به همین نام در دریای چین است. تا همین سالهای قبل مستعمرهٔ پرتغال بود ولی اکنون بخشی از خاک جمهوری خلق چین است. ماکائو هر چند تا حدی از کشور چین فاصله دارد ولی از آن بعنوان یکی از قطب های گردشگری بزرگ و تماشایی در آسیا نام برده می شود. فرودگاه بین المللی ماکائو در شهر ماکائو واقع است که به دلیل موقعیت مکانی و مجاورت آن با دریا دارای شرایطی خاص و جالب است.



•فرودگاه مادیرا پرتغال

فرود آمدن در فرودگاه مادیرا پرتغال به خلبانانی خبره نیاز دارد. خلبانانی تعلیم دیده که آموزش اختصاصی برای فرود در مناطقی ناهموار دیده‌اند.فرودگاه مادیرا پرتغال کوه‌ها و اقیانوس از هم جدا کرده است. با این وجود باند فرود 2743 متری آن با امتداد و گسترش مخصوص به خود تا حدودی، راحتی را برای خلبانها به وجود آورده است. اگر چه نباید از برخی از بخش‌های خطرناک آن گذشت. خلبان در این منطقه پیش از فرود، باید کوههای مقابل را هدف قرار داده و در آخرین دقیقه کاهش ارتفاع دهد.


منبع:ticket365.info