alirez747
  • alirez747
  • 50.06% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
10 سال پیش
خبرگزاري آريا-مقامات فرودگاه بين المللي طرابلس، پايتخت ليبي روز يکشنبه از بروز درگيري شديد در اطراف اين فرودگاه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري آريا ،اين درگيري ها پس از آن بروز کرد که شبه نظاميان - که کنترل فرودگاه بين المللي طرابلس را در دست دارند- مورد حمله گروههاي رقيب واقع شدند.
به گفته يکي از مسئولان فرودگاه، « حدود ساعت 6:00 صبح امروز به وقت محلي چند راکت به اطراف فرودگاه اصابت کرد » که موجب اختلال در برنامه پروازها شد.
اين مقام افزود:« در پي شليک راکت به فرودگاه، درگيري بين شبه نظاميان زنتان که کنترل فرودگاه را در دست دارند، و رقباي آنها که مي خواهند اين گروه را از فرودگاه بيرون برانند، بروز کرد.»
شبه نظاميان زنتان ، حاميان اصلي ليبرال هايي هستند که با اسلام گرايان قدرتمند مي جنگند. کشور ليبي در پي برکناري معمر قذافي ، ديکتاتور سابق در سال 2011 همچنان با خلاء قدرت رو به رو است.[bowing]
منبع:BBC
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
10 سال پیش
لیبی: نابودی ۹۰ درصد هواپیماها در فرودگاه پایتخت


سلام خدمت همه @};-

دولت لیبی روز سه شنبه اعلام کرد: در بمباران های فرودگاه طرابلس توسط یک گروه شبه نظامی لیبیایی ، ۹۰ درصد هواپیماهای مستقر در این فرودگاه نابود شدند.

یکی از مسئولان فرودگاه طرابلس گفت: در این تیراندازی ها به بسیاری از هواپیماها و خودروهای شخصی پارک شده در محوطه فرودگاه و همچنین به سالن گمرک و برج مراقبت خسارت وارد شده است.

درگیری ها بین شبه نظامیانی که خواستار به دست گرفتن کنترل فرودگاه هستند ، هفت کشته بر جا گذاشته است.

مأموریت سازمان ملل در لیبی نیز اعلام کرد تعطیلی فرودگاه بین المللی طرابلس و وخیم تر شدن شرایط دیگر به آنها اجازه نمی دهد تا به درستی به وظایف خود عمل کنند.

فرودگاههای طرابلس و مصراته روز دوشنبه تعطیل شدند. فرودگاه بنغازی نیز دو ماه پیش تعطیل شد و تنها فرودگاههای کوچک لابراک و تبروک که ارتباط بسیار کمی با خارج دارند ، در شرق لیبی فعال هستند.


UserPostedImage  


UserPostedImage  


UserPostedImage  


عکس وسطی فکر کنم ارباس 320 قطر باشه که حال و روز خوشی نداره