mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
9 سال پیش

سلام دوستان @};-

از روی تصاویر مشخصه که این جنگنده به شدت سوخته و حتی قطعات اصلی استراکچر ( شاسی ) کاملا تبخیر شده این در حالیه که ضربه برخورد با سطح زمین خیلی هم بالا نبوده و همونجوری که دیده میشه اکثر قطعات تو محدوده نقطه برخورد هستن ( اون چیزایی که باقی مونده ) باقی موندن رادر ( سکان عمودی و افقی ) نشون دنده برخورد با شیب ملایمه و احتمالا جنگنده پر از سوخت بوده . ممکنه خلبان تلاش میکرده یه جوری فرود بیاد ، دقت کنید نقطه سانحه منطقه مسطحی هست

چی باید گفت ، اینکه ایجکت نمیکنن یا نمیکنه ؟؟؟ چند بار چند نفر ؟ میگن اومدن جنازهارو با هلیکوپتر ببرن . چیشون رو ببرن ؟ این پرنده تبخیر شده چه جنازه ای باقی میمونه . میگوفتن خاکستر بهتر بود.

ممکنه جریان آتش سوزی در موتورها بوده باشه و کوهستانی بودن منطقه مجال برگشت رو نمیداده ، ایجکت هم که بی معنی هست 😊

Ali Kalan
  • Ali Kalan
  • 50.4% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
9 سال پیش
سلام 😢

آقا چرا این بندگان خدا ایجکت نمیکنن؟؟؟😕
سیستم ایجکت شکاری هامون تعطیله یا می ترسن بعدا خفتشون کنن که چرا پریدی بیرون؟؟؟](*,)

آخه اینجوری که نمیشه ، همش سرهنگ سرگرد سرهنگ سرگرد ، .... ، بخدا اشک آدم درمیاد .
اصلا ما تحریم، قبول، همین 4 تا ابوطیاره همه دار و ندارمون، بازم قبول، ولی دیگه ارزش جون آدم هارو که نداره .😠
انگار به این بزرگ مردها گفتن تحت هیچ شرایطی حق ایجکت ندارن . میشه واقعا دستوری وجود داشته باشه؟؟

آخه ازون طرف فکر کنم شهید رضایی بودن که اتفاقا بخاطر نقص سیستم ایجکت پرندشون بعد از پرش شهید شدن.😢
کسی میدونه قضیه چیه؟؟؟😕

UserPostedImage
Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار
9 سال پیش
حالا جدا از مسايل فنى از بعدى ديگر نگاه كنيم :
هر دو خلبان حتما همسر و بچه هايى دارند ، كه شايد ساعت ١٠:٣٠ با آنان صحبت كرده باشند و يا پيش آنان بوده باشند
حال ساعت ١١:١٥ دقيقه آنان شهيد شدند و از دنيا رفتن ، خدا صبر بده به خانواده هاشون
همينه كه مى گويند آدم از حال چند دقيقه بعد از خود خبر نداره
وقتى حادثه پيش مياد من هميشه خودمو جاى خانواده كشته شدگان قرار مى دم و مى فهمم چقد حس بديه كه يكى به صورت ناگهانى فوت كنه
به عنوان مثال فردى درد و رنج زيادى مى برد و بيمار است ، حال با فوت كردن تا حدى خانواده بيشتر با آن كنار مى آيند ولى با اين حوادث نه !
خدارحمتشون كنه ، يادشون گرامى !!!
امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage
Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار
9 سال پیش
با سلام دوباره
يكى از دوستان در سايت ايرواسپيس پست جالبى گذاشته بود كه خالى از لطف نيست:
متن منتشر شده توسط فرورتیش رضوانیه در ف.ب :





یک جنگنده F4 ارتش ایران صبح سهشنبه در شیراز سقوط کرد و هر دو سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
کامنتهایی که کاربران سایتهای خبری و فیسبوک درباره این واقعه ثبت کردهاند، خواندنی است:
- چرا Eject نکردند؟
- مگه Eject کار نمیکرد؟
- این هواپیماها مگه Eject نداره؟
- نگو که Eject نکردند! عجیبه!
- وقتی Eject بلد نیستند، چطور بهشون گواهینامه پرواز دادهاند؟
در طول زندگیمان دو فیلم «حمله به H3» و «Top Gun» را تماشا کردیم و با اصطلاح «Eject» آشنا شدهایم و فکر میکنیم خلبان هروقت دلش بخواهد میتواند Eject کند.
تنها چیزی که از Eject جنگندهها میدانیم، یک تکه طناب است که از زیر صندلی خلبان و کمک خلبان بیرون آمده و در مواقع خطر باید آن را به سمت بالا کشید تا عمل کند، بعد هواپیما بدون سرنشین سقوط میکند و منفجر میشود و خلبان و کمک خلبان با چتر فرود میآیند و چند دقیقه صبر میکنند و بعد چند جیپ ارتش میآیند و آن دو را به پایگاه نظامی بازمیگردانند.
اکنون اشاره به چند نکته درباره Eject ضروری است:
عمل Eject به راحتی آن چیزی نیست که در فیلمها دیدهایم. این کار صدماتی را به بدن وارد میکند و خلبان ترجیح میدهد تا لحظه آخر به انجام آن تن ندهد.
وقتی خلبان Eject میکند، ممکن است با خطراتی چون صدمات مغزی و شکستیهای متعدد مواجه شود. همچنین خلبان ممکن است بعد از Eject بیهوش شود.
صدمات ناشی از وارد آمدن نیروی گرانش (g-force) که در لحظه پرتاب به بدن انسان وارد میشود، میتواند خلبان را تا آخر عمر از انجام پرواز با هواپیمای نظامی محروم کند.
وقتی خلبان تصمیم میگیرد که Eject کند، باید متوجه باشد که هواپیما پس از آن در کجا سقوط خواهد کرد. این اتفاق دور از انتظار است که یک خلبان برای نجات جان خود هواپیما را بر فراز منطقه مسکونی رها کند. با توجه به این که هواپیمای F4 ارتش در منطقه اطراف دریاچه سقوط کرده، این احتمال وجود دارد که خلبان قصد داشته تا از مناطق مسکونی دور شود.
با توجه به قدیمی بودن هواپیماهای F4 گاهی اوقات ممکن است که سیستم Eject عمل نکند. در این مواقع خلبان مجبور است تا خود دست به کار شود تا سیستم کار کند، اما در هر حال این فقط یک احتمال است، همانطور که گاهی ایربگ خودروهای جدید هم هنگام وقوع تصادف باز نمیشود.
خلبان فقط در شرایطی خاص مانند زمانی که کابین دچار حریق شده، میتواند بدون در نظر گرفتن نقطه احتمالی سقوط Eject کند اما در هر صورت اطلاعات جعبه سیاه و اظهارات خلبان مورد بررسی قرار میگیرد.
هواپیمای نظامی، محصول کمپانی تویوتا نیست که اگر نابود شد، بالافاصله یک فروند صفر کیلومتر آن به ارتش تحویل شود. خلبان جنگنده باید پس از Eject گزارش فنی کاملی از واقعه بنویسد و پاسخگو باشد که چرا این کار را کرده و چرا آن نقطه را برای جنگنده انتخاب کرده است. به همین دلیل خلبان تا لحظه آخر تلاش میکند تا به تلفات و خسارات توجه داشته باشد.
وقتی راننده خودرو نیروی انتظامی باید به مافوق خود گزارش دهد که چرا روی سپر سمند پلیس خش افتاده، چطور بعضیها انتظار دارند که خلبان ارتش هروقت دلش خواست یک جنگنده F4 را در آسمان رها کند و با Eject جان خود را نجات دهد؟ در هیچ نقطهای از دنیا خلبان مالک هواپیما نیست که طبق غریزه خود عمل کند و جان خود را به حفظ سرمایه ارتش یا جان انسانهای بیگناه دیگر ترجیح دهد.
عمل Eject از نظر کسانی که سناریوی فیلمهای اکشن را مینویسند و بازیگرانی که در کابین هواپیما مینشینند و طناب را میکشند، بسیار بیدردسر و راحت است، اما نباید آن را باور کرد. مانند این است که فکر کنیم میتوانیم حرکات «جکی چان» را خودمان هم انجام دهیم و دفعه بعد که به سینما رفتیم، روی لبه صندلیها بدویم و از ته سالن خودمان را به پرده نمایش برسانیم.
کاش پیش از آن که کامنت بگذاریم: «یارو چرا Eject نکرده؟» و دانش و مهارت و تجربه و عملکرد خلبان را با یک جمله زیر سوال ببریم، به این حقیقت فکر کنیم که ما کارشناس علوم هوایی و نظامی نیستیم و لازم نیست هر خبری که خواندیم، بلافاصله دست به کیبورد ببریم و اظهارنظر کنیم.
امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage
amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
9 سال پیش
سلام
یکی دیگر از شرایطی که ایجکت کردن را محدود می کند ارتفاع است. شواهد نشون می ده که عقابان تیز پرواز این سانحه پس از تلاش برای دور شدن از منطقه مسکونی دیگر نه ارتفاع مناسبی برای ایجکت داشتند و نه فرصت! 😞 😞
@};- @};- روحشان شاد @};- @};-
UserPostedImage