Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
9 سال پیش
از دست دادن هواپیما اصلاً اهمیتی نداره ولی خلبانها به این راحتی جایگزین نمی شوند.
PC Flight Simulation Geek Since 1998
alirez747
  • alirez747
  • 50.06% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
9 سال پیش
در اینجا یه سوال بوجود میاد که چرا از اجکت استفاده نکردن؟#-o 🤔 🤦 🤔 🤦 🤔 😲
OMIDSIM
  • OMIDSIM
  • 50.92% (معمولی)
  • بال طلایی - عقاب سوار
9 سال پیش
دوستان احتمالا حریق از موتور ها شروع نشده ؟
Ali Kalan
  • Ali Kalan
  • 50.4% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
9 سال پیش
سلام@};-

ظاهرا بعضی از دوستان تو صفحه ی اول فقط خبر رو میخونن، بعد مستقیم ارسال پاسخ رو میزنن!
بعد از سه صفحه بحث ، تازه میپرسن لیلی مرد بود یا زن! ( برادر alireza ، کارت درسته 😉 )

بخشی از صحبت های آقای رضوانیه که پرهام نقل قول کرد ،درست ، ولی در جوابشون:
1- کسی که میاد کامنت میذاره تو ف.ب که "یارو" چرا ایجکت نکرده، از نوع حرف زدنش حد و اندازه ی شعورش مشخصه. این فرق میکنه با کسی که فقط واسش سوال پیش اومده که چرا ایجکت نکردن! مگه سوال پرسیدن گناهه که شاکی میشن چرا کسی که از هوانوردی و اصولش چیزی نمیدونه سوال پرسیده؟! خب اولین سوالی که به ذهن هرکسی میرسه همینه دیگه. سواله! محکوم که نکرده خلبان مرحوم رو. تهش اینه که میگن به فلان دلیل فنی امکان ایجکت نبوده.

2- تو این کشور F4 که سهله، تویوتا یا غیره هم در صورت سانحه با یدونه نو و صفر کیلومترش جایگزین نمیشه! هواپیما رو بخاطر تحریم بهمون نمیدن، اینو همه میدونن، اتفاقا تا این خبرها به گوش مردم میرسه ، سریع ذهنشون میره سمت تحریم، سقوط کرده چون تحریمیم پرنده هامون قدیمی اند، ایجکت نکردن چون نداریم جایگزینشو، ... ، بعدم یه فحشی تو دلشون به تحریم کننده های شبه انسان میدن. الکی به شعور مردم توهین نکنید لطفا. مردم بین امثال تویوتا و اسکانیا! و ... با هواپیما که تحریمیم تفاوت قائل میشن.

3- با فیلم های تخیلی کاری نداریم، ولی مستند که دیگه حرفی توش نیست! دوستان چند تا مستند دیدیم که خلبان لحظه ی آخر مماس زمین ایجکت کرده و جراحت و صدمه دیده ولی فوت نشده؟!! دیدیم دیگه! ما که سازنده نیستیم برادر، ولی اونی که سیستم ایجکت رو اولین بار ساخت، باور کن عقلش به اینجاها رسیده . یه سرچ ساده ست. نمیگم آسیب نمیبینن، ولی اگه سیستم ایجکت درست کار کنه احتمال فوت خیلی پایینه.

4- هیچ چیز به اندازه ی جان انسان ارزش نداره، چه رسدخلبان شکاری،اونم با ریت سرهنگ و سرگرد. شما از خانواده ی این بزرگوارها بپرس مرد خونه ی شما برنگرده بهتره یا آسیب دیده برگرده؟قطعا نمیگن مهم هواپیماست! میگن ما مرد خونمونو میخوایم. همه جای دنیا هیچ سرمایه ای بالاتر از نیروی انسانی نیست جانم.

5- ظاهرا خلبان ها هواپیما رو از مناطق مسکونی دور کرده بودن و خطر سقوط توی این مناطق دیگه مرتفع شده بوده، پس قاعدتا علل دیگه ای واسه عدم ایجکت میتونه وجود داشته باشه. نقص سیستم ایجکت، نداشتن زمان، از خود گذشتگی واسه حفظ هواپیما و ... .باید صبر کرد تا انشاالله علت صادقانه بیان شه!

6- یاد بگیریم که سوال هر سوال کننده ای رو با چوب نفهمی و عدم تخصص و تمسخر و ... تو سرش نزنیم. منظور من نوع جواب این آقا به کامنت های ف.ب است. بین سوال آدم های کج فهم و بی ادب با آدم هایی که فقط سوال پرسیدن که مساله واسشون روشن شه، تفاوت قائل شیم.

ببخشید طولانی شد!تمام! [bowing]
UserPostedImage
alirez747
  • alirez747
  • 50.06% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
9 سال پیش
دوستان من از شما معذرت میخوام .☮
من پست های صفحه ی 2 رو ندیدم واخرین پستی که خوندم مال اقای تورج بود در صفحه3 بود .[oldman]
ممنون از راهنمایتان.😁 😊