Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
9 سال پیش
UserPostedImage


شبيه ساز هما با هدف آموزش مکانيک مدار و تحليل مدارهاي فضايي توسط طراحي و ساخته شده است.در این شبیه سازی با دریافت برخی اطلاعات مداری به عنوان ورودی، کاربران می توانند تحلیل کاملی از مدار فضایی و حرکت سامانه به دور زمین داشته باشند. نتایج شبیه سازی شامل استخراج تمامی ویژگی های مداری، نمایش شکل سه بعدی مدار فضایی در نماهای مختلف، رسم رد زمینی سامانه فضایی و ارائه سایر نتایج تحلیلی است.مبنای شبیه سازی در این نرم افزار آنلاین، تحلیل موقعیت سامانه فضایی مطابق با معادلات حرکت جسم در فضا و مساله دو جسم می باشد. این شبیه سازی که ترکیبی از چندین نوع تحلیل مختلف بر مبنای پارامترهای مداری می باشد به زبان برنامه نویسی MATLAB نوشته شده و نتایج حاصل از آن به صورت بانک اطلاعاتی کوچکی در این سایت ارائه می گردد.

UserPostedImage


در سالهای اخیر طراحي، ساخت و توسعه سامانه هاي فضايي در صنعت کشور روند رو به رشدي را طي کرده است. از این رو مکانيک مدارهاي فضايي که يک از مباحث مهم در رشته مهندسي هوافضا است، با رشد صنعت هوافضاي کشور و نياز کشور به دستيابي به فضا، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

اهداف صنعت هوافضای کشور در اجرای پروژه های فضایی از جمله طراحی سامانه های فضایی، تست و پرتاب آنها، همگی نیازمند فعالیت های پژوهشی متنوع در زمینه مکانیک مدار می باشد. طراحی مدار فضایی و استخراج سناریوهای انتقال مداری برای یک ماموریت فضایی از جمله مراحل مهم و اولیه در طراحی سیستمی یک سامانه فضایی به شمار می رود. در طراحی سیستمی سامانه های فضایی، فاز طراحی مدار فضایی از جمله مراحلی است که تاثیر مستقیم بر سایر زیرسیستم ها و بخش های طراحی از جمله کنترل، ناوبری، پیشرانش و سازه را دارد.

بحث مکانیک مدارهای فضایی در رشته مهندسی هوافضا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سرفصل چندین درس تخصصی وجود دارد. در مقطع کارشناسی اصول اولیه این بحث در درسی به نام مکانیک مدار ارائه می شود. در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش مهندسی فضایی این بحث به طور کامل تر و تخصصی تر در درسی با عنوان مکانیک مدار پیشرفته تدریس می شود. تقریبا در تمامی دروس گرایش مهندسی فضایی رد پای مکانیک مدار دیده می شود و این مبحث به طور مستقیم با سایر دروس این گرایش از جمله طراحی سیستمی ماهواره، طراحی سیستمی ماهواره بر، دینامیک پرواز و کنترل فضاپیما و کنترل بهینه فضاپیما ارتباط دارد.

درباره طراح:
UserPostedImage

مهندس ابوالفضل شیرازی ابوالفضل شيرازي کارشناس ارشد رشته مهندسي هوافضا با گرايش مهندسي فضايي از دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي می باشند.

تمامی اطلاعات و تصاویر متعلق به سایت homasim.com



PC Flight Simulation Geek Since 1998