mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
9 سال پیش
سلام خدمت همه @};-

روزنامه گاردین بریتانیا با ادعای دوباره درباره نشان داده شدن فیلمی از بمباران مواضع داعش با جنگنده های اف 4 ایرانی که دولت شاه در دهه 1970 (بیش از 40 سال پیش) آنها را از آمریکا خریداری کرده بود، می نویسد بدون شک عملیاتی نگه داشتن دهها فروند از این جنگنده ساخت آمریکا با توجه به تحریم های 35 سال گذشته ، با ابتکار و نبوغ ایرانی ها میسر بوده است.
گفته می شود ایران 50 فروند از هواپیماهای جنگنده اف 4 و اف 5 دارد که برای بمباران مواضع دشمن در ارتفاع پایین مناسب است.

UserPostedImage


گاردین به نقل از "جاستین برونک " یک تحلیلگر مسایل نظامی و دفاعی در لندن می نویسد: هواپیمایی که در فیلم الجزیره در حال مباران مواضع داعش در عراق دیده می شود یک جنگنده فانتوم اف 4 مدل دی یا ای است که برای دوره جنگ ویتنام (45 سال پیش) است.

این تحلیلگر نظامی می افزاید:" این مساله بسیار قابل توجه و مهم است که ایرانیان به رغم تحریم های قطعات هوایی توانسته اند صنعت هوایی خود را سرپا نگه دارند و این هواپیماها را همچنان عملیاتی حفظ کنند. شاید بتوان به جرات نیروی هوایی ایران را بهترین نیروی هوایی در نگهداری و تعمیر هواپیماها دانست.

این تحلیلگر نظامی می افزاید اما داشتن این قابلیت ایران به معنای نبود مشکل نیست بلکه مساله اصلی ایران برای استفاده از این هواپیماهای قدیمی فقدان نیروهای با تجربه است که سابقه پرواز با این هواپیماها را داشته باشند که ایران تا کنون ثابت کرده که استادان خوبی برای این جنگنده ها دارد.

UserPostedImage


یک فروند اف 4 نیروی هوایی ایران در حال نشستن در یک پایگاه نظامی
در چابهار در جریان یک مانور نظامی (عکس: خبرگزاری فرانسه)
naras
  • naras
  • 70.44% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب نشان
9 سال پیش
صنایع کشتی سازی و زیر دریایی سازی خیلی پیچیده تر از صنعت هواپیما سازیه. [approve]

ایران کشتی نظامی، باری و نفت کش با تکنولوژی روز میسازه. ولی توی صنعت هواپیما سازی بصورت جدی وارد نمیشه. :-k

دلیلش هم میتونه تامین مالی این صنعت باشه. به طور مثال با پولایی که بابک زنجانی دزدید میشد چند تا کارخونه A380 توی ایران احداث کرد. 😢 😢 😢

البته توی مملکتمون، مسئولین غضنفر زیاد داریم.😂 🤣
Mohammadmahdi_SH
9 سال پیش
حالا اینکه با 3000 میلیارد میشه کارخونه ساخت رو زد یه طرفه اما اینکه ما تکنولوژی ساخت برای مثال A380 رو نداریم مهمتر از اونه که هزینه تحقیقات در این زمینه خیلی بیشتر از هزینه ساخت هستش😊
Queen of the Skies
just allah
  • just allah
  • 50.02% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار
9 سال پیش
نه خیر
ایران جنگنده های 50 ساله را به پرواز در می آورد !
اولین f-5 ها سال 43 به ایران تحویل شدند که حدود 10 فروند از آنها هم اکنون پرواز میکنند (بیش از 80 فروند یا به کشور های دیگر اهدا شد یا سقوط ککرد )
همه به این وضع تاسف مخورند ولی من افتخار میکنم
افتخار میکنم به اینکه فرماندهان ما با وجود این تحریم ها ، این هواپیماها را سر پا نگه میدارند ) اصلا کاری به دلایل تحریم و... را ندارم (
این کار مفزماندهان فوقالعاده است ولی خیلی ها فقط وقتی فرمانده را دوست دارند که هواپیما خریده باشد !
چی میشد ما هم رافال و تایفون و اف 35 داشتیم !