saeed IRA345
9 سال پیش
من فکر می کنم مشکوک باشه، به نظر شما عادیه که به این سرعت اطلاعات جعبه سیاهی که به شدت آسیب دیده رو استخراج کنند؟
اگه خیلی ضربه دیده باشه حتما به شرکت سازنده ش می فرستن ش که چند هفته طول می کشه !
این طوری که من در عکس ها دیدم هواپیما پودر شده !
MAHDI MHR
  • MAHDI MHR
  • 50.02% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
9 سال پیش
ارسال شده توسط : saeed IRA345 

من فکر می کنم مشکوک باشه، به نظر شما عادیه که به این سرعت اطلاعات جعبه سیاهی که به شدت آسیب دیده رو استخراج کنند؟
اگه خیلی ضربه دیده باشه حتما به شرکت سازنده ش می فرستن ش که چند هفته طول می کشه !
این طوری که من در عکس ها دیدم هواپیما پودر شده !




ولی من اینطور فکر نمیکنم

هواپیما های امروزی بسیار پیشرفته هستند و جعبه های سیاه اونها مثل هواپیما های قدیمی آنالوگ نیست،جعبه های سیاه جدید کاملا دیجیتال هستند و بر خلاف نسل های قدیمی آنالوگ قادرند تا اطلاعات و متغیر های بسیار بیشتری رو ثبت کنند

در این صورت خیلی بهتر از نسل های قبلی خودشون میتونند از اطلاعاتی که ثبت کردند حفاظت کنند
به علاوه اینکه در طراحی و ساخت جعبه های سیاه به خصوص نسل جدید اونها، تجربیاتی که از نحوه عملکرد جعبه های هواپیما های سانحه دیده و همچنین نقاط ضعف اونها بدست اومده بسیار مورد توجه قرار میگیره

بنابراین زیاد جای تعجب نیست که به این زودی تونستند اطلاعات رو استخراج کنند

درسته که به قول شما هواپیما کاملا پودر شده اما این بار مثل اینکه تکنولوژی جدید تونسته خیلی خوب به روشن شدن حقیقت کمک کنه
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
9 سال پیش
جعبه سیاه دوم هواپیمای جرمن‌وینگزِ آلمان که هفته گذشته در کوه‌های آلپ فرانسه سقوط کرد پس از 9 روز جست‌وجو پیدا شد.

مقامات آلمان امیدوارند جعبه سیاهی که امروز (پنجشنبه) پیدا شد جزئیات بیشتری را از این حادثه مرگبار افشا کند.هواپیمای ایرباس ۳۲۰ خطوط هوایی جرمن‌وینگز که وابسته به شرکت هوایی لوفت‌هانزای آلمان است، چهارم فروردین در مسیر بارسلون به دوسلدورف در ارتفاعات آلپ سقوط کرد.

در این سانحه همه ۱۴۴ مسافر و ۶ خدمه پرواز جان خود را از دست دادند.اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه نخست نشان می‌داد آندریاس لوبیتز، کمک خلبان هواپیمای یاد شده به عمد هواپیما را به کوه‌های آلپ کوبیده است.بر اساس فایل‌های صوتی ضبط شده در جعبه سیاهِ نخست، لوبیتز لحظاتی پس از خروج خلبان از اتاق کنترل، درب کابین را قفل کرده و سپس از ورود او به داخل کابین جلوگیری می‌کند.

در این فایل‌های صوتی شنیده می‌شود خلبان هنگام تلاش برای ورود به داخل کابین خطاب به کمک خلبان فریاد می‌زند: «این در لعنتی را باز کن!»در عین حال، هم زمان با انتشار گزارش‌های مربوط به بیماری روحی لوبیتز گفته می‌شود او پیش از این واقعه راجع به راه‌های خودکشی و همچنین اطلاعات مربوط به امنیت درب‌های کابین خلبان هواپیما در اینترنت تحقیق کرده بود.

هفته نامه «بیلد» آلمان چندی پیش اعلام کرد لوبیتز از سال 2009 دچار افسردگی و تحت درمان بود و ظاهرا مقامات شرکت هواپیمایی جرمن وینگز نیز از این موضوع اطلاع داشتند.دو خبرنگار ورزشی ایرانی به نام‌های میلاد حجت‌الاسلامی، خبرنگار خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی، خبرنگار روزنامه وطن امروز که قرار بود به تیم ملی فوتبال ایران در اردوی اتریش بپیوندند نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند.

تابناک
PC Flight Simulation Geek Since 1998