Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
8 سال پیش
معاون مديركل در امور نوسازي و فناوري اطلاعات شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، راه‌هاي دسترسي مسافران هوايي به آخرين اطلاعات پروازهاي نوروزي را تشريح كرد.

مجتبي رنجبر در گفت‌وگو با پرتال روابط عمومي شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار كرد: اداره كل مخابرات و فناوري شركت فرودگاه‌ها و ناوبري ايران در راستاي طرح تكريم ارباب رجوع و همچنين طرح تحول ارتقاي خدمات به مسافران در عرصه فرودگاهي، برنامه‌هايي را در دست اجرا دارد تا مسافران پيش و پس از حضور در فرودگاه‌ها بتوانند از آخرين اطلاعات پروازهاي نوروزي و همچنين اطلاعات مرتبط با حوزه فرودگاهي برخوردار شوند، به گونه‌اي كه كمترين ايستايي و توقف را داشته باشند و بهترين خدمات را در فرودگا‌ه‌ها دريافت كنند.

وي با بيان اين‌كه اطلاع‌رساني به مسافران نوروزي فرودگاه‌ها از سه راه صورت مي‌پذيريد، افزود: راه نخست، استفاده از اطلاعات اعلام پرواز (FIDS) است. در اين باره مسافران هوایی مي‌توانند از آخرين اطلاعات ارائه‌شده در پرتال روابط عمومي شركت به نشاني اينترنتي WWW.AIRPORT.IR استفاده كنند. در اين پرتال يك بخش ويژه اخبار و اطلاعات سفرهاي نوروزي ايجاد شده است.

رنجبر درباره راه دوم نيز گفت: مسافران هوايي همچنين مي‌توانند از اپليكيشن‌هاي تلفن‌هاي همراه يا تبلت‌ها و رايانه‌هاي خويش در بسترهاي WINDOWS MOBILE، ANDROID و IOS استفاده كنند و به تمامي اطلاعات پروازها و اطلاعات مربوط به فرودگاه‌ها آن هم به صورت لحظه به لحظه و آنلاين دست يابند. هر فردي كه يك تلفن همراه هوشمند در اختيار دارد، مي‌تواند برنامه‌هاي اطلاعات فرودگاهي را دانلود و از آن استفاده كند.

وي ادامه داد: براساس راه سوم، مسافراني كه در ترمينال‌هاي مسافري فرودگاه‌ها حضور پيدا مي‌كنند، مي‌توانند از طريق مشاهده مانيتورهاي اطلاعات پرواز، آخرين اخبار و اطلاعات را درباره پروازها، تاخيرات احتمالي، زمان پذيرش مسافرو تحويل بار و... به دست بياورند. در برخي از ترمينال‌هاي مسافري فرودگاه‌هاي كشور حتي بيش از 200 دستگاه مانتيتور ويژه ارائه اطلاعات پرواز وجود دارد. شركت فروگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران سال گذشته بيش از يك هزار مانيتور جديد را خريداري كرد تا ضريب اطلاع رساني به مسافران داخل فرودگاه از اين طريق به حداكثر افزايش يابد.

معاون مديركل در امور نوسازي و فناوري اطلاعات شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران سپس به يكسان‌سازي و يكپارچه‌سازي نماي پرتال‌هاي تمامي فرودگاه‌هاي تحت پوشش اين شركت براي ارائه آخرين اطلاعات و اخبار پروازها و فرودگا‌ه‌هاي كشور در ايام نوروز اشاره كرد و گفت: اين كار از چندين روز پيش انجام شده است و تمامي مردم مي‌توانند با ورود به پرتال‌هاي فرودگاهي، به اين اطلاعات دست يابند. اين داده‌ها علاوه بر اينكه اطلاعات پروازها را در بر مي‌گيرند، شامل اطلاعاتي نظیر اوقات شرعي، وضعيت آب و هوايي، جاذبه‌هاي توريستي، رستوران‌ها و همچنين نقشه‌ راه‌هاي دسترسي به فرودگاه‌هاي هر شهر و استان مي‌شوند.

وي با اشاره به دو زمان پرترافيك در حوزه فرودگاهي و پروازي در شهريور و ايام نزديك به عيد نوروز، درباره اقداماتي كه توسط زحمتكشان اداره‌كل مخابرات و فناوري شركت فرودگاه‌ها و ناوبري ايران صورت مي‌گيرد، اظهار كرد: حجم كار در چنين زمان‌هايي براي همكاران ما خيلي زياد است و به صراحت مي توان گفت كه آنان جدا از ساعت كار، حتي در ساعات غيركاري هم به انجام وظايفشان مي‌پردازند و اكنون نيز در چارچوب ستاد نوروزي شركت فرودگاه‌ها و ناوبري ايران، تمامي تلاش خودشان را براي آماده‌سازي زيرساخت‌هاي شبكه‌اي و ساير امور انجام مي‌دهند.

شرکت فرودگاه های کشور
PC Flight Simulation Geek Since 1998