Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
UserPostedImage


رييس سازمان هواپيمايي كشوري از تقويت ارتباطات ايمني برون سازماني در راستاي اجراي فصل ششم برنامه جامع ايمني هوانوردي كشور و همچنين جلوگيري از بروز سوانح احتمالي خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، خلبان حميدرضا پهلواني اظهارداشت: براساس بند 2-6 از سند برنامه جامع ايمني هوانوردي كشور يكي از اهداف سازمان دستيابي به جامعه هوانوردي آگاه و با انگيزه است كه الزامات نيازهاي ايمني در آن براساس تجزيه و تحليل نيازهاي صنعت هوانوردي شناسايي و پايه گذاري مي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه از جمله راههاي شناخت اين نيازها توجه به نقاط ضعفي است كه در گذشته منجر به بروز سوانح شده است، گفت: سازمان هواپيمايي كشوري به لحاظ ماهيت فعاليتهاي حاكميتي كه بر عهده او نهاده شده از قديم و در راستاي اجراي رويكرد Reactive نسبت به بررسي سوانح اقدام و نتايج آن را در اختيار بخشهاي مرتبط متقاضيان قرار مي داد.

وي ياد آورشد: با توجه به رويكرد ايكائو در خصوص نشر اطلاعات ايمني و با توجه به ضرورت در اختيار گذاشتن اطلاعات ايمني در بين بخش هاي صنعت هوانوردي كشور در نظر است گزارش سوانح كه در گذشته براساس الزام انكس 13 به ايكائو هم ارسال شده، با در نظر گرفتن برخي ملاحظات، بر روي پورتال سازمان قرار گيرد تا تمامي بخشهاي صنعت با استفاده از اطلاعات آن از وقوع رويداد هاي مشابه در حوزه خود جلوگيري كنند.

رييس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه گزارش هاي مذكور در زير پورتال دفتر ايمني و بررسي سوانح قابل مشاهده و دانلود است، ابراز اميدواري كرد: با اجراي اين اقدام بتوانيم نقشي به سزايي در راستاي ارتقاء ايمني در كشور از طريق انتشار اطلاعات ايمني بر داريم.

سازمان هواپيمايي كشوري

PC Flight Simulation Geek Since 1998