Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
8 سال پیش
UserPostedImage


شبیه ساز سقوط آزاد که از سوی محققان ارائه شده، تونل باد عمودی است که سرعت جریان هوا در آن حدود 200 تا 250 کیلومتر بر ساعت است که با استفاده از آن می‌توان افراد در محوطه پرواز آن شناور شوند.

این حالت مشابه حرکت سقوط آزاد از هواپیما توسط چتربازان است با استفاده از این طرح می‌توان مرحله اول چتربازی (سقوط آزاد) را به خوبی آموزش داد. این مرحله حدود سی ثانیه طول کشید و از زمان خروج هواپیما یا بالگرد شروع شده و تا زمان باز کردن چتر ادامه دارد این آموزش بسیار سخت است و مربیان در آسمان به سادگی نمی‌توانند این آموزش را بدهند. ولی با استفاده از این طرح می‌توانند این آموزش را به خوبی و با فرصت مناسب و در شرایط ایمن انجام دهند. همچنین هزینه استفاده از این طرح حدود 5 درصد سقوط آزاد است که بسیار مقرون به صرفه است.

UserPostedImage


تونل باد عمودی دارای اجزای نازل، توری محافظ، محوطه پرواز، دیفیوزرها، فن و ورودی آنها است با کنترل سرعت دورانی فن می‌تواند سرعت جریان هوا در آن را تنظیم کرد. پایه علمی این طرح، مکانیک سیالات و آیرودینامیک است. به منظور دستیابی به طرحی مناسب، در ابتدا پس از نیازسنجی، طراحی مفهومی انجم شد. پس از انجام طراحی مفهومی، ناشناخته‌های علمی طرح، مشخص شد که به پژوهش بیشتری نیاز است. از ناشناخته‌های طرح در ارتباط با کاهش هزینه ساخت تونل باد بود که در نتیجه مطالعات بیشتری در خصوص کاهش طول نازل، کاهش افت فشار توری محافظ، طراحی فن، زاویه‌های دیفیورزر، لانه زنبوری و غیره انجام گرفته است.

محمد علی اردکانی طراح این طرح، درجه دکتری خود در مهندسی هوافضا را از دانشگاه نیهون توکیو - ژاپن در سال 1376 دریافت کرده است، سپس به عنوان عضو هیات علمی پژوهشکده مکانیک سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به پژوهش، نوآوری و توسعه دانش در زمینه کاری خود پرداخته است، این پژوهشگر نوآور اجرای بیست و یک عنوان طرح پژوهشی و نیمه صنعتیِ، تالیف چهار عنوان کتاب و چاپ سی و نه عنوان مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی و راهنمایی و مشاوره بیست عنوان پایان نامه دانشگاهی را در کارنامه علمی خود دارد.

خبرگزاری فارس
PC Flight Simulation Geek Since 1998
salmani
  • salmani
  • 50.02% (معمولی)
  • آزمایشی
7 سال پیش
سلام کسی میدونه این شبیه ساز ها با چه زبانی برنامه نویسی میشن؟