مدیرکل فرودگاه بینالمللی مهرآباد از وجود حدود ۴۰ هواپیمای زمینگیر و غیرعملیاتی در این فرودگاه خبرداد و گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی برای خروج این هواپیماها از فرودگاه، مکاتبات لازم برای تعیین تکلیف این هواپیماها انجام شده است.
بهگزارش روابطعمومی شرکت فرودگاههای کشور علی رستمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت توسعه فضای پارک هواپیما در فرودگاه بینالمللی مهرآباد گفت: یکی از مشکلات این فرودگاه در حال حاضر کمبود پارکینگ هواپیما به ویژه برای بازه زمانی ساعت یک بامداد تا ۵ صبح است.
وی با اشاره به رایزنی با صها (شرکت صنایع هوایی ایران) برای استفاده از زمینهای این بخش جهت احداث اپرون برای ۱۵ فضای پارک هواپیما ادامه داد: در حال حاضر بین ۴۰ تا ۴۲ فضای پارک هواپیما در فرودگاه مهرآباد وجود دارد اما با توجه به کمبود فضای پارک به ویژه در ساعات شب که زمان گراندتایم (توقف هواپیما در فرودگاه) است، در این ۴۰ فضای پارک حدود ۴۷ هواپیما البته با در نظر گرفتن استانداردهای لازم پارک میشود.
مدیرکل فرودگاه بینالمللی مهرآباد افزود: در صورتی که تعداد هواپیماها بیش از این میزان باشد در اپرون مربوط به نیروی هوایی و سایر بخشهای فرودگاه پارک میشوند.
رستمی با بیان اینکه با توجه به رشد پروازهای فرودگاه مهرآباد، تا ۵ سال آینده این فرودگاه در مجموع به ۷۵ محل پارک هواپیما نیاز دارد گفت: علاوه بر فضاهای پارک موجود، برای تحقق این هدف، ۱۵ محل پارک در زمین صها و ۱۲ محل پارک با خروج هواپیماهای زمینگیر و اسقاطی در فرودگاه ایجاد خواهد شد.
وی از وجود حدود ۴۰ هواپیمای اسقاطی در فرودگاه مهرآباد خبر داد و افزود: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی برای خروج این هواپیماها از فرودگاه، مکاتبات لازم برای تعیین تکلیف این هواپیماها انجام شده است.
رستمی درباره کاربری هواپیماهای اسقاطی گفت: قطعات مورد نیاز این هواپیماها برای سایر هواپیماها مورد استفاده قرار گرفته و هواپیماهای موجود به هیچ وجه امکان پرواز ندارند که میتواند برای کاربریهای توریستی، گردشگری، رستوران یا سایر موارد استفاده شود.
شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور
PC Flight Simulation Geek Since 1998