mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
7 سال پیش
سلام به همه @};-

777 پرنده بسیار خوبی هست و با توجه به ساختار آئروداینامیکیش ، و استبیلیتی خوبی که داره هرگز ناگهانی لیفت روی بال رو از دست نمیده ، من به شخصه احساس میکنم این پرنده وارد یه دان درفت (downdraft) شدید شده و با ایر مس (air mass) بزرگتر از ابعاد این پرنده به صورت ناگهانی به زمین خورده ، البته شرایط گرم هوا و رطوبت بالا ، کاهش ایر دنسیتی (air density) هم میتونه باعث بشه ، ولی این اتفاق با سیستمهای مختلف حالات پرواز در یک 777 با سرعت بالا در حال پردازش هست و جدا قبل از وقوع یه سانحه خلبان از شرایط محیطی آگاه میشه . البته این حرف در مورد مثلا یک 727 صادق نیست . نتیجه میشه گرفت خیلی سریع و غیر قابل کنترل بوده . چیزی شبیه ویندشیر (wind shear) شدید

باید منتظر گزارشهای رسمی بود ، با در نظر گرفتن موارد گوناگون


UserPostedImage



UserPostedImage


در این حالت خلبان ابتدا به علت ورود به جریان بالا رونده هوا دچار اشتباه میشه و گاها پاور رو کم میکنن ولی بعد از ورود به دان درفت که شدید تر هم هست دیگه کار یه کم دیر شده ، این به زبان ساده چاله هوایی گفته میشه که در ارتفاعهای مختلف و در هوای گرم معمولا تشکیل میشه . به همین سادگی . این اتفاق در ارتفاع بالا میتونه یه 777 رو فقط در چند ثانیه هزاران فیت بالا و پایین کنه و جالبه که بدونید هیچ کاریش هم نمیشه کرد 👎
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
7 سال پیش
سلام @};-

بدون شرح


UserPostedImage


[funcrazy]