Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
7 سال پیش
UserPostedImage

UserPostedImage


یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به خطوط هوایی امارات متحده عربی روز چهارشنبه هنگام فرود در فرودگاه دوبی دچار سانحه شد.

بنا به اعلام شرکت هوایی امارات این هواپیما ۳۰۰ سرنشین داشته و مبداء آن شهر تریواندروم در جنوب هند بوده است. این شرکت پیش از این شمار سرنشینان این هواپیما را ۲۷۵ نفر اعلام کرده بود.به گفته سخنگوی فرودگاه دوبی در این حادثه به سرنشینان این هواپیما آسیبی نرسیده است و در حالی که بدنه این هواپیما دچار حریق شده بود، آنها موفق به خروج از هواپیما شده اند.شرکت امارات تا لحظه تنظیم این خبر از علت این حادثه ابراز بی اطلاعی کرده است.

UserPostedImage


این سانحه ساعت ۱۲:۴۵ به وقت محلی رخ داد و به دنبال آن پرواز هواپیماها از فرودگاه دوبی دستکم به مدت هشت ساعت به تعویق افتاده است.

ویدئو:



یورونیوز
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
7 سال پیش
گزارش Avherald:

Accident: Emirates B773 at Dubai on Aug 3rd 2016, touched down during go-around without gear, aircraft on fire
By Simon Hradecky, created Wednesday, Aug 3rd 2016 09:32Z, last updated Wednesday, Aug 3rd 2016 15:48Z

An Emirates Airlines Boeing 777-300, registration A6-EMW performing flight EK-521 from Thiruvananthapuram (India) to Dubai (United Arab Emirates) with 282 passengers and 18 crew, was on final approach to Dubai's runway 12L at 12:41L (08:41Z) but attempted to go around from low height. The aircraft however did not climb, but after retracting the gear touched down on the runway and burst into flames. All occupants evacuated safely, no injuries are being reported. The aircraft burned down completely. A firefighter attending to the aircraft lost his life.

The airline reported: "Emirates can confirm that an incident happened at Dubai International Airport on 3rd August 2016 at about 12.45pm local time."

United Arab Emirates Government confirmed an Emirates aircraft arriving from India suffered a crash landing at Dubai Airport, all passengers have been evacuated, there are no reports of injuries.

United Arab Emirates General Civil Aviation Authority (GCAA) reported a firefighter attending to the fire, while saving lives, lost his own life. The director of the GCAA said: "I salute his ultimate sacrifice that kept many from harm’s way. Our thoughts and prayers are with his family."

According to ATC recordings the aircraft performed a normal approach and landing, there was no priority or emergency declared. Upon contacting tower tower reminded the crew of lowering the gear and cleared the aircraft to land. Another approach reported on tower frequency. About 2 minutes after EK-521 reported on tower, the crew reported going around, tower instructed the aircraft to climb to 4000 feet, the crew acknowledged climbing to 4000 feet, a few seconds later tower instructs the next arrival to go around and alerts emergency services. The position of the aircraft is described near the end of the runway.

Related NOTAM:
A1156/16 - AD CLSD. 03 AUG 11:20 2016 UNTIL 03 AUG 14:00 2016. CREATED: 03 AUG 11:18 2016

A1155/16 - AD CLSD. 03 AUG 10:00 2016 UNTIL 03 AUG 12:00 2016. CREATED: 03 AUG 10:07 2016

Metars:
OMDB 030900Z 11021KT 3000 BLDU NSC 49/07 Q0993 WS ALL RWY TEMPO 35015KT 1500
OMDB 030800Z 14012KT 100V180 6000 NSC 48/09 Q0994 WS ALL RWY TEMPO 35015KT 4000 DU
OMDB 030749Z 14012KT 110V180 6000 NSC 47/09 Q0994 WS ALL RWY TEMPO 35015KT 4000DU
OMDB 030700Z 06007KT 360V100 8000 NSC 44/10 Q0995 NOSIG
OMDB 030600Z 06005KT 350V100 8000 NSC 42/12 Q0995 NOSIG


UserPostedImage

UserPostedImage

PC Flight Simulation Geek Since 1998
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
7 سال پیش
فایل صوتی تاور دوبی در زمان حادثه از LiveATC (کیفیت پائین):

http://archive-server.liveatc.net/omdb/OMDB-Twr-118.75-Aug-03-2016-0830Z.mp3 

PC Flight Simulation Geek Since 1998
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
7 سال پیش
داخل کابین مسافران پرواز EK521 امارات هنگام سانحه



ویدئویی از داخل کابین مسافران پرواز شماره EK521 .بوئینگ 777 هواپیمایی امارات در مسیر تریواندروم به دوبی و در هنگام فرود بر روی باند فرودگاه دوبی دچار سانحه شده است.این حادثه به لطف عملکرد مناسب خدمه تلفات جانی نداشته است.نکته جالب تلاش مسافرین برای نجات داراییهای خود به جای نجات جان خود می باشد در حالی که مهمانداران فریاد می زنند از هواپیما خارج شوید!

Video from:https://twitter.com/rehanquereshi

PC Flight Simulation Geek Since 1998
amin
  • amin
  • 54.64% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار
7 سال پیش
ارسال شده توسط : Touradg 



An Emirates Airlines Boeing 777-300, registration A6-EMW performing flight EK-521 from Thiruvananthapuram (India) to Dubai (United Arab Emirates) with 282 passengers and 18 crew, was on final approach to Dubai's runway 12L at 12:41L (08:41Z) but attempted to go around from low height. The aircraft however did not climb, but after retracting the gear touched down on the runway and burst into flames.



با سلام

خیلی عجیبه که با ارابه ی فرود بسته به زمین برخورد کردند.

اگر خلبانی که کنترل هواپیما رو بر عهده دارد Pilot Flying یا PF و خلبانی که کنترل هواپیما رو بر عهده ندارد Pilot Monitoring یا PM بنامیم،قسمتی از رویه ی Go Around با دو موتور سالم در 777 به صورت زیر خواهد بود:


UserPostedImage
UserPostedImage

علت منتظر ماندن PF برای دستور دادن به جمع کردن چرخ ها این است که موتورهای جت برای افزایش پیشرانش خود(اصطلاحا Spool Up شدن) چند ثانیه ای زمان می برند و ممکن است از لحظه ی جلو بردن Throttle تا تامین پیشرانش، هواپیما به نزول خود به سمت باند ادامه دهد. لذا خدمه باید اطمینان حاصل کنند که هواپیما در حال صعود با نرخ مثبت(معمولا 1000 پا بر دقیقه یا بیشتر) است و احتمال ادامه ی نزول و برخورد با زمین وجود ندارد، سپس اقدام به بالا بردن چرخ ها نمایند. دلیل دیگر این است که بعضی مواقع به نظر می رسد هواپیما از حالت نزول خارج شده ولی در واقع روی بالشتکی از هوا که به Ground Effect معروف است (و هنگام پرواز در نزدیکی زمین ایجاد می شود) شناور است و پس از خروج از این بالشتک(مخصوصا اگز سرعت هواپیما کم باشد) ممکن است نیروی بالابرنده ی بالها به طور خطرناکی کاهش یابد و هواپیما مجددا به سمت زمین برگردد.
مشاهده ی نرخ صعود FPM 1000 یا بیشتر این اطمینان را می دهد که هیچ کدام از موارد مذکور رخ نخواهد داد.

این سوال پیش می آید که آیا تعجیل در جمع کردن ارابه ی فرود سبب اصلی این سانحه است؟
UserPostedImage UserPostedImage