mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
7 سال پیش
سلام به همه دوستان @};-


UserPostedImage


یکی از جدیدترین آتش نشان های هوایی بوئینگ 747-400 گلوبال سوپرتانکر است که توانایی فرو ریختن نزدیک به 20 هزار گالن مهارکننده آتش برای توقف گسترش آتش سوزی را دارد. با توجه به توانایی پرواز با سرعتی نزدیک به سرعت صوت، گلوبال سوپرتانکر می تواند طی دو ساعت و 30 دقیقه از پایگاه خود در کلرادو به هر کانون آتش سوزی در آمریکا دسترسی داشته باشد. همچنین این هواپیما می تواند تقریبا طی 20 ساعت به هر نقطه از جهان سفر کند.

UserPostedImage


عامل کلیدی در مبارزه با آتش سوزی های گسترده استقرار سریع و قابلیت حمل حجم عظیمی از مهارکننده های آتش مانند ژل، آب یا فوم محسوب می شود. با توجه به شرایط و موقعیت، هواپیمای آتش نشان گلوبال سوپرتانکر می تواند از ارتفاعات بالا یا بسیار پایین در حدود 200 فوت (64 متر) و سرعت بسیار کم 233 کیلومتر در ساعت مهارکننده آتش را تخلیه کند در شرایطی که همچنان قدرت مانور خود را حفظ می کند.

UserPostedImage


در کل، گلوبال سوپرتانکر توانایی حمل حدود 19 هزار و 600 گالن (74 هزار و 200 لیتر) مهارکننده آتش را دارد. مهارکننده آتش می تواند تنها در 15 ثانیه در مسیری به طول 3 کیلومتر تخلیه شود. همچنین امکان تخلیه مهارکننده آتش به صورت منطقه به منطقه نیز وجود دارد. به لطف یک سامانه تحت فشار پیشرفته، گلوبال سوپرتانکر نه تنها می تواند حملات گسترده ای به آتش داشته باشد بلکه توانایی انجام این کار با دقت بالا و در مکان های مورد نیاز را نیز دارد.

UserPostedImage


در داخل این هواپیما 14 صندلی کلاس درجه یک و دو تختخواب برای ماموریت های طولانی در نظر گرفته شده است. هواپیمای گلوبال سوپرتانکر به واقع یک ماشین مدرن و عصر جدید برای مقابله با آتش سوزی های گسترده است.

UserPostedImage


UserPostedImage



[10of10]